Dag 8 - Snake Induktion

Måndag igen! Kan ni tänka er att jag har varit här en hel vecka? Det är rätt galet. Samtidigt som det känns som om den här veckan har flugit förbi så känns det som jag har varit här huuur länge som helst. I slutet av dagen så känns det som om morgonens aktivitet hände för flera dagar sedan, vi gör så mycket grejer hela tiden! 

Imorse drog jag ut på en joggingtur före första aktiviteten. Så jag fick se soluppgången och jag hörde lejonen i hägnen ryta, för de gör de tydligen i soluppgången och solnedgången. 

Hela förmiddagen spenderade vi ute i bushen på en Long Lion Walk. Så vi började gå vid 6:45, fick frukosten utkörd till oss 8:30 och sen fortsatte vi gå ända fram till lunch. Det är för att lejonen ska få en bättre chans att träna på att jaga. Flera gånger stötte vi på hjorden med gnuer och några zebror men de lyckades aldrig få tag i något. Bra träning dock! 

Själv mådde jag skitdåligt. Jag kände redan på morgonen när jag joggade att något inte riktigt kändes bra men sen på promenaden mådde jag illa, var rätt yr och hade ingen ork direkt. Som tur är stannade vi ofta i skuggan och tog en paus, men sista timmen kände jag att "Okej, jag kommer kräkas när som helst". Det gjorde jag inte och jag klarade hela promenaden. Men efter den skulle vi iväg på Road Repair, basically hugga/såga ner träd längs med vägarna i parken så de inte snärtar in i bilen på oss när vi kör förbi. Sååå den hoppade jag över och sov istället. Jag mådde verkligen inte bra.

Men jag var med på sista aktiviteten; Snake Induktion. Vi fick en liten rundtur i vårt orm-rum här in camp! Så vi fick se svart mamba, kobror och annat farligt. De har även en pytonorm som vi skulle fått hålla men det fanns ingen från personalen tillgänglig som kunde lyfta ut den från dens terarium, så vi ska få hålla den nån annan gång när någon kan hjälpa oss. 

So this is Rosa :)



Nu är det snart dags för det dagliga mötet där vi går igenom hur morgondagen kommer se ut för alla volontärer. 
PussHej❤️

 

, Zimbabwe 2017 | Afrika, Lejon, Ormar, Volontär, Volontärarbete, Zimbabwe | |
#1 - - MALINDENISE:

Vilken vacker solnedgång!

Svar: Soluppgång ;*
Maolion

Upp