Jag ska till Grekland!

     Vänligen lägg märke till bloggens nyaste kategori → Volontär- Grekland 2019
Den 25 januari åker jag till Grekland för att volontärarbeta i 5 veckor! Den här perioden kommer jag att arbeta på Archelon's Sea Turtle Rescue Centre i Glyfada. Jag satt hemma för ett par veckor sedan och såg på WWFs hemsida en reklam för att bli volontär för havssköldpaddor. Jag tog mig en kik och nuuuu för bara en liten stund sedan har jag fått min ansökan "godkänd". Nu har jag bara 100 saker att fixa, skriva ut, skrva under, mejla hit och dit innan min plats blir helt bekräftad, sen är det dags att boka flygbiljetter! Jag är SÅ taggad! Gudars vad spontant... Jag åker om drygt en månad! Hahaha, jesus..
 
     Jag har inte riktigt hunnit bli så väldigt insatt i vad EXAKT det handlar om, men efter vad jag har läst hittills så har jag fått reda på att centrets huvudsakliga uppgifter uppgifter att ta emot, behandla och rehabilitera skadade och sjuka havssköldpaddor för att sedan släppa ut dessa i det fria. "Raise public awereness" är också en viktig del, kan jag läsa här. Haha. Det ska bli kul! Det är inga lejon eller elefanter i Afrika direkt men hur ofta får man möjligheten att komma såhär nära havssköldpaddor? Alltså, wow. Jag har ju faktiskt både sett på nära håll och hållt i vilda sköldpaddor, fast de levde på land, på savannen i Zimbabwe^^ Inte riktigt samma sak. 
 
Kolla vad coolt!
Och klicka på bilderna för att komma till Archelons egen hemsida! De behöver fler volontärer under våren som kommer ♥
 
Nu kommer jag med andra ord uppdatera bloggen mer frekvent och det kommer förhoppningsvis bli roligt att följa! :D Ha en fortsatt bra måndag!
PUSSHEJ♥
 
 
Grekland 2019 | Archelon, Grekland, Havssköldpaddor, Volontär, Volontärarbete | |
#1 - - Yasmine:

Nej vad häftigt! Stort grattis :D

Svar: Tack så mycket :D
Maolion

#2 - - Linnéa:

Men wow, vilken grej 😊

Svar: Ja, det kommer blir jätteroligt!!
Maolion

#3 - - MartinaOlsson:

Hejhopp! Nu är lucka nummer 11 i min julkalender öppnad, eller som jag kallar den, "lyxluckan" ;) I dagens lucka har du nämligen chansen att vinna ett presentkort på hela 1000kr hos Cravingfor Jewellery! Sugen på att vara med och tävla? Då klickar du bara på länken här nedan :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/126489/julkalender-lucka-11-7/

#4 - - My Nordqvist:

Men wow!!!!

#5 - - Jeanette:

Men åhh vad roligt! Du kommer säkert få det jättebra där :)

Svar: Det tror jag med :D
Maolion

#6 - - Louise:

Men gud va coolt och vilken erfarenhet! Lycka till! :D

Svar: Det kommer nog bli jätteroligt!Tack så mycket :D
Maolion

#7 - - Alice:

Vad häftigt!

#8 - - Sara:

Gud vad roligt :)

Svar: Ja, verkligen :D
Maolion

#9 - - enna:

Låter som en riktigt spännande resa :)

#10 - - Sarah:

Så kul att få jobba med sköldpaddor :)

Upp