Vad jag ska göra i Grekland

Jag var nyligen inne igen och läste lite på ARCHELONs hemsida om projektet jag åker iväg till om ca... 40 dagar. Folk i min närhet har det senaste frågat mig en del om vad jag ska göra när jag är i Grekland och vad det hela innebär osv. Och jag känner själv att jag inte direkt haft så bra koll... ^^ Egentligen har jag väl det, fast ändå inte. Men det är ju spännande som fan och jag är taggaaaaad! Idag tog jag tag i att boka tid hos vårdcentralen så jag kan få min Physician's Note Template underskriven. Jag var nära på att bara skriva på det själv bara för att få allt gjort snabbare.. Men ne, jag kunde inte riktigt med. Och jag fick en tid redan på onsdag så snart borde jag kunna skicka in alla papper så jag kan BOKA FLYG! Got lots to do. 

MEN är ni intresserade av vad jag ska göra under mina 5 veckor så har jag här kopierat och sedan med lite hjälp av Google Översätt, nu när min trötta kvällshjärna börjat lägga ner, texten från kategorin "Duties" på ARCHELONs hemsida. ENJOY ♥

"Volontären förväntas delta i alla aspekter av arbetet på Rescue Centret under övervakning av spciealiserad personal. Uppgifterna är bland annat "the Rescue Network", rehabilitering för havssköldpaddor, public awareness och underhåll. Uppgifterna kommer att tilldelas av projektledaren, vanligtvis i samband med ett veckoschema. Praktikanter gar samma uppgifter som övriga volontärer. Observera att vuxna havssköldpaddor är tunga och kan väga upp till 80 kg. Du kommer få lära dig hur du hanterar dem under din träning.

Mer specifikt:

  • Rescue Network: Aktiviteter inkluderar att ta emot  skadade havssköldpaddor från hela Grekland, insamling av skadade havssköldpaddor från flygplatsen, tåg- eller busstationen eller hamnarna. Förståeligt är dessa aktiviteter inte en del av den dagliga rutinen, men de prioriteras när de uppkommer. Volontärer med ett EU-körkort kan bli ombedda att köra ARCHELONs bil för detta ändamål.
  • Rehabilitering för havssköldpaddor: Uppgifter innefattar tillganing och administrering av mat (vanligtvis fisk) till sköldpaddorna, daglig behandling av djuren som bestämts av veterinäerna (adminitrering av medicinering, rengöra sår) samt att ta biometriska data och göra beteendeobservationer. Dette är en av de viktigaste dagliga aktiviteterna på the Rescue Centre, eftersom det ständigt finns i genomsnitt 20-25 sköldpaddor under behadling. Observera att detta är en mycket fysiskt krävande uppgift.
  • Public Awareness: Aktiviteterna inkluderar att driva utställningsområdet vid/hos/på the Rescue Centre och ge information till besökare, genomföra presentationer under guidade turer och bistå vid offentliga arrangemang som organiseras av ARCHELON för att främja räddningscentret (t.ex. offentliga befrielser av sköldpaddor, deltagande i utställningar, mm). 
  • Underhåll: Uppgifterna innefattar grundläggande underhållsuppgifter som målning av vagnar, frift av vattenförsörjningssystemen samt rengöring av anläggningar och utrusting.
  • Datainmatning: Detaljerad information registreras för varje "sköldpaddeärende" som äger rum på the Rescue Centre. All data som samlas in är inlagda i databaser så att de senare kan användas för sammanställning a statiska rapporter. Volontärer kan bli ombedda att hjälpa till med att mata in data på datorn.
  • Endast volontärer som officiellt har accepterats av ARCHELON kan använda projektlokalerna."
PUSSHEJ♥
 
 
Grekland 2019 | Archelon, Grekland, Havssköldpaddor, Volontär, Volontärarbete | |
#1 - - MALIN:

Vad roligt! Grekland är ett av mina favorit-ställen på jorden! Kram

Svar: Åh, det låter lovande! :D
Maolion

#2 - - Matilda Berlin:

Men guuu vad kul att läsa!!! Du kommer få en fantastisk upplevelse du kommer få! KRAM <3

#3 - - sara:

Låter kul och spännande :)

#4 - - Yasmine:

Låter verkligen sååå spännande! Det kommer bli en resa för livet! Kram

#5 - - Louise:

Låter som en drömresa! :D

#6 - - Hanna:

Tack snälla! 😍

#7 - - Carro:

Vilken häftig upplevelse! 😍

#8 - - enna:

Det låter så kul att få vara med sköldpaddor, ska bli kul att höra hela upplevelsen sen:)

#9 - - Sarah:

Så kul och spännande :) Vad coolt att få se havssköldpaddor :)

Svar: Ja, det kommer att bli fantastiskt roligt! :D
Maolion

#10 - - Alice:

Så coolt!!

#11 - - Simon Andersson:

Spännande :)

#12 - - NICOLE:

Men åh vad roligt, vilken grej! :D

#13 - - Carro:

Förstår att det blir en omställning för barnen, tur att barn anpassar sig snabbt! 😍

#14 - - Johanna:

åh låter spännande! :)

#15 - - ullie:

låter som en mysig resa du får va med om
stort lycka till där

Svar: Tack så mycket!
Maolion

#16 - - Celine:

Så spännande och så fint <33 Få rädda en massa oskyldiga sköldpaddor! Vilken upplevelse!

Svar: Ja, det ser jag verkligen fram emot :D
Maolion

#17 - - Sara:

Vad spännande och roligt det låter :)

#18 - - Emelie Andersson :

Åh vad häftigt!! :)

#19 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

SÅ storartat av dig, stort lycka till i Grekland :D

Svar: Tack så mycket :D
Maolion

#20 - - Pauline Hurtig:

men wow :D

#21 - - Jeanette:

Men åh så spännande allt låter! Kommer säkert bli en sådan häftig upplevelse :)

Svar: Det tror jag med ;)
Maolion

#22 - - Angelica Wåhlin:

Så fint & häftigt att vara volontär!

#23 - - Bella:

Men vad fint att du åker och gör det! Tror du kommer få en fantastisk upplevelse samtidigt som du gör nytta :)

Svar: Tack för din fina kommentar <3 Jo, jag tror verkligen detta kommer bli SÅ roligt och lärorikt!
Maolion

#24 - - Maria - To make each day count:

Så spännande! :)

#25 - - Delila:

SÅ spännande <3

#26 - - Ida - foto & häst:

Men åh så roligt!! Sköldpaddor är såå vackra, simmade med vilda i Mexico, var fantastiskt :')

Svar: Låter helt fantastiskt :D Jag har aldrig sett havssköldpaddor i det vilda förut, bara landsköldpaddor så det kommer blir en upplevelse :D
Maolion

Upp