Turistat i Albufeiras "Old Town"

God Kväll!
     Tripen in till den äldre delen av Albufeira var trevlig! Det vart nedrans varmt och vi svettades ta mig fan hela tiden, svettfläckar på hela kläderna.. Men vi såg en del fiiint och åt god mat. Matilda och jag fick ÄNTLIGEN vår pasta carbonara som vi pratat om och letat efter sedan typ innan vi åkte hit. Inte riktigt så smakrikt som jag hade hoppats på, smakade typ enbart vitlök. Men vi blev mätta.
     Från vårt hotell kunde vi åka till stan gratis med en sightseeing-buss! En dubbeldäckare utan tak, det vart lite kul att testa. Svalkade gött också på vägen hem när vi dröp av svett^^ Vi kände oss väl egentligen klara med att kolla i alla likadana butiker med krims-krams och fotandet av vyerna redan efter en timme men bussarna hem igen gick inte så frekvent. Vi lyckades fördriva tiden med att köpa slush och dricka något extra glas vatten på resturangen vi var på. Men det är kul att ha varit där i alla fal! :D

När vi äntligen kommit tillbaka till vår del av staden, vid typ 15:30, sprang vi bara upp en snabbis till hotellrummet, bytte om och sedan gick vi ner till stranden! Vi solade lite, doppade oss i isvattnet och sedan promenerade vi på stranden. Först åt ena hållet för att ta gruppbilder och lite annat kul. Sedan åt andra hållet för att klättra på klippor och undersöka grottor! Tidvattnet var dock så högt så det blev inte så himla mycket span i grottorna idag tyvärr. Men imorgon fyller jag år och då är tanken att vi ska fira med att åka speed boat ut på havet, upptäcka nya STORA grottor och leta efter vilda delfiner! Tjejerna är ute just nu och handlar och ska även försöka sig på att boka det där. Håller tummarna för att det finns plats till oooooss ♥

PussHej ♥

Resor | Albufeira, Hav, Portugal, Resa, Semester, Turist | | 8 kommentarer |

God Morgon!

HejHopp!
     Idag är det tisdag och vi har nu varit i Portugal iiii 4 dagar! Matilda och jag kände att det vart dags att testa hotellets lilla gym så vi ställde klockan på 8 och gick lite motvilligt upp i morse. Men vi gjorde det och nu är vi aningen tröttare i musklerna. Gymmet var väl inte direkt det bästa, men det fanns lite vikter & stänger å grejor ändå. Tyvärr fungerade inte löpbandet så imorgon får det väl bli en joggingtur ute! Kan vara kul att komma ut tidigt och springa ner till stranden och ta lite bilder på hur det ser ut när den inte är helt överbefolkad.

Nu vart Matilda klar i duschen så nu ska jag fräscha upp mig och sen är det tänkt att vi ska försöka ta oss med buss in till Albufeiras "Old town". Men först är det frukost som gäller! :)

PUSSHEJ

Resor | Albufeira, Gym, Resa, Semester | | 7 kommentarer |

Igår var kult

TjenaHej!
     Vi lyckades tillslut hitta en väg till stranden som gick ganska snabbt och där hängde vi hele dagen! Det var så himla FINT! Ljusblått vatten och det är så fina klippor längs med hela stranden som får det att se så himlans fint ut, precis som på bilderna vi kikat på innan ;) Precis lagom varmt vaft det i luften med och vi hittade en liten bukt att ligga i så det inte blåste på oss. Havet däremot var fruktansvärt kallt...! Vi jämförde det med att gå ut och ställa sig i meterdjup snö ungefär. Det var riktigt tråkigt. Men efter några små dopp då och då lyckades vi till slut efter några timmar faktiskt hoppa och bada i vågorna! Det var kuuuuul för det var stora vågor som tusan. Matilda och jag simmade till och med ut en lång bit.

När vi vart på stranden till ungefär klockan 17 så gick vi heeeeeem. Vi tog ett dopp i poolen och sedan gick vi upp och duschade, gjorde oss iordning lite och drog ut på stadens "main street". Där fanns massa kul; resturanger, barer, massa klubbar och massa olika butiker. Efter middag på den resturangen vi valt ut + nån drink och sen nån drink till nedsatt pris + gratis shot till det fick vi feeling. Så vi sprang hem lite snabbt, lämnade av Annas kamera, bytte om och drack lite på balkongen innan vi drog ut på en liten barrunda! DET var kul! Recommend, recommend
Livets pose: "ÅSSÅ STRÄCKER DU UPP HÄNDERNA"
Hoppas ni får en bra dag!