AP-reunion

Hejsan!
     Idag är det måndag och jag är nyligen hemkommen från första jobbdagen på sista veckan före semester! Guuuud, vad jag längtar... Men jag känner mig ändå lite smått utvilad (fast samtidigt inte alls) för denna helgen hade jag lite långhelg. Jag vart ledig torsdag-söndag för jag hade bjudit hem några av de underbara människorna jag träffade i höstas när jag var på Antelope Park i Zimbabwe! Så jag har spenderat 4 underbara dagar nere i sommarstugan i Broholm tillsammans med dom. Egentligen hade vi redan när vi var på AP börjat planera vår reunion, men då var tanken att vi och väldigt många fler skulle träffas i Danmark på Roskildefestivalen som vart nu i helgen. Men tyvärr fick inte så många tag i biljetter, men då gjorde vi så att vi som fått biljetter sålde dom och så bjöd jag hit dom istället. Vi hade ju ändå tagit ledigt de dagarna, liksom. 
     Så i torsdags var jag och hämtade upp Julia, Line, Stine och Terese på tågstationen! Julia träffade jag ändå relativt nyligen men de andra, danska tjejerna har jag då alltså inte träffat på.... 9-10 månader! Vi stannade till hemma hos mig först så fick de se hur jag bodde, hälsa på min katt och jag vart tvungen att packa färdigt. Sedan körde vi runt i stan och handlade allt möjligt vi kunde behöva under helgen. Danskarna, som kan köpa alkohol i sina mataffärer tyckte Systembolaget var en kul butik. "This is my FAVOURITE STORE ever!" sa en av dom :)
     Första kvällen var chill och vi bara tog det lugnt, beställde pizza, drack vin & amarula (amarula drack vi JÄMT i Zimbabwe) och pratade ikapp typ. Dagen efter solade vi och badade nästan hele dagen. Sedan tog jag med dom till Godisfabriken i Mullsjö, också det en hit. På kvällen kom Jonathan och då hade vi braii night! Varje fredag på AP är braii night. Braii betyder grill på afrikaans, så vi hade grillkväll helt enkelt. Med en hink vatten intill såklart... Torrt jävel ute. Den kvällen kom även Emil dit, jag tyckte det kunde va kul att de träffade varandra efter att jag spenderat 6 veckor av att prata om Emil på AP och jag har spenderat över ett halvår till att berätta om AP för Emil... Hahaha. Denna kväll blev väl något av en "festkväll" då danskarna lärde oss svennar spela Ølbowling. SVINKUL. Och så vart det såklart lite Beer Pong och annat kul. Så vissa av oss sov till ca 15:00 dagen efter :) Vi andra solade och badade^^ 
 
     På lördagen åkte Emil hem men vi andra satt tillsammans och kollade på fotbollsmatchen mellan Sverige och England. Tyvärr blev ju matchen som den blev... Ingen stämningshöjare direkt. Så efter den gick jag och tog en "nap" på 1,5 timme medans de andra såg lite på film. Senare på kvällen åkte vi till Jönköping och käkade Max. Fasen vad gott det var. Och det var lite skönt att komma ut ur stugan en sväng. Väl hemma vart alla rätt trötta så vi kollade på Shrek innan vi gick och la oss. 
     Söndagen bestod av lite frukost, lite sol & bad och klockan 12:00 åkte de hemåt! Det var en sjukt rolig helg och jag är så glad att vi tog tag i att träffas igen ♥ Vi blev som en riktig familj där borta i Afrika när vi bodde så tätt in på varandra i hela 6 veckor liksom... Så även fast vi varit ifrån varandra så länge nu som vi varit så var vi med en gång så himla bekväma tillsammans och det kändes så himla bekant och "hemma". Men när de väl åkt hem så kom Anna, Matilda och Elin ner till stugan och hängde med mig några timmar och det var ju helt annorlunda att träffa dom, slippa prata engelska och där kan en ju va ännu mer som sig själv, haha. Så vi solade & badade, käkade köttbullar & makaroner och sedan tog vi med oss vattenmelon, satte oss i kanoten och paddlade ut till en ö. Kuuuuligt! Men helvete vad solbränd jag vart...
 
PussHej! ♥
 
 
Livet, Zimbabwe 2017 | African Impact, Bakis, Bonding, Braii night, Reunion, Sommar, Volontär, Zimbabwe, Återträff | |
#1 - - Anonym:

Underbart 😍☀️

#2 - - Emma Engström:

Men åh vad härligt! 😍

#3 - - Sara Ekman:

Vad kul!! :)

#4 - - elin:

Så kul<3

#5 - - Jennifer:

Men åh va mysigt!

#6 - - Julia Svensson:

Åh så fina bilder!

Svar: Tack så mycket!
Maolion

#7 - - My Nordqvist:

Men åh så himla roligt att träffas igen:D

#8 - - MALIN:

Pizzan ser dödligt god ut! Kram

Svar: DET VAR DEN <3
Maolion

#9 - - Ida - foto & häst:

Men så roligt!! Härliga bilder :)

#10 - - Hanna Karlsson:

Åh, vad härligt! :-)

#11 - - Sarah:

Så gott me pommes på pizzan :)

Svar: Ah, det är bästa bästa!
Maolion

#12 - - Carolina:

Vad mysigt! Trevligt att du bjöd dem dit för att alla skulle kunna träffas :)

Svar: Ja, verkligen! Vi har SÅ sett fram emot att träffas igen så jag kände att vi var tvungna att ta tag i det! :D
Maolion

#13 - - Amanda%20Persson:

wow vad härligt och vilket gäng. det ser ut som ni har det jättemysigt! :)

Svar: Det var det verkligen! :D
Maolion

#14 - - Julia:

Så härliga bilder!!

Svar: Tack så mycket!
Maolion

#15 - - elin:

Hoppas du får en toppen bra dag<3

#16 - - Sarah:

Så mysigt o va i sommarstuga :)

Upp