Imorgon åker vi...

... inte till Portugal
     Nej, imorgon på eftermiddagen ska Anna, Matilda, Elin och jag fara med tåg upp till Stockholm. Där ska vi sova en natt på ett av Arlandas närliggande hotell för att sedan åka vidare mot Portugal på fredag! Flyget går strax efter 1 på dagen så för att se till att vi kommer i tid och inte behöver gå upp astidigt gjorde vi såhär. Jag vet knappt hur tågen går så tidigt mellan Falköping och Stockholm... Aja! Vi är i vilket fall snart där! 
     Vi mellanlandar först dryga timmen i Amsterdam men sedan är det raka vägen till Albufeira! Så nu har jag plockat fram i princip allt jag behöver ha med mig under mina 11 dagar borta. Eftersom jag alltid skriver en detaljerad packningslista behöver jag egentligen bara se till att allt jag behöver finns tillgängligt och är tvättat (nu var det faktiskt positivt att ha egen tvättmaskin och tumlare, hehe) och så är det ingen stress direkt med själva packandet. Säger jag nu, får se hur det känns imorgon. Så nu ikväll har jag förberett deeeeeet och jag har förberett inför att lämna Molly ensam. Mamma, pappa och Emil kommer turas om om att mata och se efter henne. Det kommer bli braaa, men det gör lite ont i mammahjärtat att åka ifrån henne så länge. Jaaaajaaaa. 
 
 Det här packningskaoset vart jag tvungen att flytta från sängen till soffan nu alldeles för en stund sedan föööör att kunna sova är ju en fördel.
 
Och ahne, fönstren kan hon inte smita ut genom. De sitter i ett läge så det bara finns en springa som släpper in luft och Molly kan inte öppna mer ♥↓
     Dagen idag började inte riktigt som jag hade tänkt mig. Med tanke på att jag åker imorgon hade jag himla mycket att göra och hade planerat nästan hela dagen kändes det som. Men så vaknade jag i morse med den mest svullna fot jag sett i livet..^^ I alla fall på mig själv. I förrgår fick jag ett getingstick på ovansidan av foten, den gjorde fruktansvärt ont där och då, nästan i jämförelse med när jag brände hela handen på en spis. Det brände i HELA foten.. Men med lite kyla och rakvatten (farfars påhitt) så gick det över, det vart bara lite svullet. Men så under kvällen igår blev det mer och mer svullet och jag fick ont när jag gick på foten. Under natten sedan som kom vaknade jag flera gånger av att det kliade och spände så i foten så jag fick panik! Kliade sönder huden på vissa ställen och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag vart vaken en timme första gången men somnade sedan när jag lagt en kall Nocco intill foten, så jag kunde svalka den under natten. Foten och stårtån var så spänd att jag trodde nageln skulle trilla av. Usch, otäckt.
     När jag vaknade såg foten helt bisarr ut.. Jag skickade bild till mor och far som båda ringde direkt och sa åt mig att kolla upp det, med tanke på att jag ska iväg går det inte att "vänta ut" något, direkt.. Men jag fick åka in itll vårdcentralen bara någon timme senare och där fick jag dubbel dos med kortison, två antihistamin-tabletter, en annan allergitablett och fick smörja foten med hydrokortison. Vart lite dåsig efter det så mamma fick köra runt mig och hjälpa till med lite ärenden jag behövde få gjort idag ♥ 
 
För er som är känsliga mot fötter: Ni behöver inte bläddra ner mer. Inlägget är liksom slut här ändå.
 PussHej! ♥
 
 
 
Hälsa & Ohälsa, Livet, Resor | Albufeira, Getingstick, Packning, Portugal, Resa | |
#1 - - Sarah:

Så roligt o åka utomlands :)

#2 - - Emma Engström:

Åhh hoppas det blir superbra i Stockholm och i Portugal!<3

Svar: Det hoppas vi med :D
Maolion

#3 - - Amanda Persson:

vad härligt med portugal senare i veckan! :)

#4 - - MALIN:

Hoppas att ni får det jättebra! Kram

#5 - - Anonym:

Men åh, himla gullig lapp du skrivit kommer gå bra! Så nice med Portugal, vill med dit!!!
Svar: Men JA, själva huset har vi en sida kvar, sedan är det allt vitt då.Tusan den som ger sig. Tusen tack för stöd o pepp, behövs!

#6 - - Linda:

Men åh, himla gullig lapp du skrivit kommer gå bra! Så nice med Portugal, vill med dit!!!
Svar: Men JA, själva huset har vi en sida kvar, sedan är det allt vitt då.Tusan den som ger sig. Tusen tack för stöd o pepp, behövs!

#7 - - Denise:

Vad kul med Portugal! Önskar er en trevlig resa! :D

Svar: Tack så mycket :D
Maolion

#8 - - Denise:

Vad kul med Portugal! Önskar er en trevlig resa! :D

#9 - - Denise:

Vad kul med Portugal! Önskar er en trevlig resa! :D

#10 - - NICOLE:

Å så kul med en resa :D

#11 - - Sarah:

Så jobbigt me foten :/ Hoppas den e helt bra nu :)

#12 - - Sarah:

Så jobbigt me foten :/ Hoppas den e helt bra nu :)

Svar: Jo, men det är den! Tog ett par dagar för svullnaden att gå ner helt men det gick över :D
Maolion

#13 - - Carolina:

Underbart sätt faktiskt. Aldrig bott vid Arlanda hotell, men hört gott om hotellet och hoppas ni får trevligt i Portugal :D

Sv; ja, det är en otroligt härlig sport!

Svar: Ja, det var väldigt skönt när vi hade en lite osmidig flygtid!
Maolion

#14 - - Julia:

Härligt med resa!

#15 - - Ida - foto & häst:

Så roligt med Portugal!! Ni får ha en underbar resa :)

#16 - - Johanna Utterberg:

Vad härligt med Portugal, hoppas ni får en underbar resa! :)

Upp