Måndag- Ny månad!

God morgon!
 
     Idag är det första oktober, det är en ny vecka och en ny månad. Perfekt med lite nystart sådär. En säger ju alltid att en ska dra igång nya saker, "börjar på måndag" och ta tag i livet lite när veckor, månader eller år börjar. Sen kommer den där måndagen eller "den första" och den var ju som vilken annan dag som helst. Jag har tvärtom nu börjat återblicka istället när sådana här dagar kommer. "Vart var jag vid den här tiden på året 2017?" Förra månaden, 1 september så gjorde jag en lång lista i mobilen på vad jag hade gjort sedan 1 september 2017, när jag flyttade hemifrån! Det hade hänt en heeel del ^^ 
       -Flyttade ihop med Emil
       - Mamma & jag krockade med bilen
       - Jul & Nyår
       - Flytt lite hit & dit pga breakup
       - Hjärnskakning
       - Körde av vägen 2 gånger
       - Ny lägenhet
       - Fick fast anställning
       - Danmark, Helsingborg, Katten flyttade in, Portugal osv osv osv.. Haha, det har varit ett händelserikt år!
 
     Men nu är det 1 oktober, och vad gjorde jag för exakt ett år sedan? Jag hade precis börjat försöka komma i ordning i mitt nya hem, lägenheten med Emil, samtidigt som jag förberedde mig för mitt livs resa. Den 7 oktober förra året så åkte jag sm volontär till Zimbabwe... HELT sjukt att det redan är ett år sedan?! Så för ett år sedan handlade allt om att packa, äta min sista taco, sista donken, sista lösgodis på 6 veckor och att krama på Emil, mina kompisar och min familj så mycket jag bara kunde. Jag var verkligen på en helt annan plats i mitt liv då än nu ^^ 
     Kommande vecka/veckor kommer typ bara handla om throwbacks för mig, och en hel del längtan och saknad. När jag läser om vad jag skrivit från Zimbabwe, tittar på bilder eller ibland bara tänker på Antelope Park, alla människor och lejonen & elefanterna så får jag ibland en rejäl klump i magen och vill inget annat än att åka tillbaka. Det är inte ofta men det är en känsla som återkommer och jag hoppas verkligen att jag på något sätt får chansen att åka tillbaka till den platsen. Jag trivdes som handen i handsken med att få vara ute så mycket hela tiden och jag tyckte väldigt mycket om den personen jag var när jag var där. COOLASTE. JAG GJORT. I MITT LIV. 
Jag vaknade på morgonen och promenerade på savannen med elefanter eller lejon. Bland vilda giraffer, gnuer och zebror. Såg schakaler, stora och små. JAG HAR HOPPAT BUNGEE JUMP. Haha
 
Här kommer i vilket fall en liten bildbomb :)
PUSSHEJ ♥
 
 
Livet, Zimbabwe 2017 | ALERT, African Impact, Afrika, Bungee Jump, Elefant, Giraff, Lejon, Lejonungar, Resa, Volontär, Volontärarbete, Zimbabwe | |
#1 - - Emma Engström:

Det har verkligen hänt en hel del!Åhh vill också gosa med djuren <33

Svar: Ja, det kan man verkligen säga :D
Maolion

#2 - - Pauline Hurtig:

men wooooow :D å vilken söt lejonunge!

Svar: Det var magiskt att få spendera tid med dom, verkligen! Sötnosarna :D
Maolion

#3 - - Heléna:

Det måste verkligen ha varit en upplevelse för livet :) Jättehärliga bilder! Förstår om du vill tillbaka dit! Kram <3

Svar: Ja, det är det BÄSTA jag gjort i mitt liv! Så häftigt att få chansen att åka iväg och uppleva en helt annan vardag <3
Maolion

#4 - - Louise:

Vilken underbar upplevelse 😍

#5 - - sarah:

tack det samma .. fina bilder och gillar lejonat oc ungen

Svar: Tack så mycket!
Maolion

#6 - - Elin:

Åh galet så härligt!!! Kram <3

#7 - - MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Wow så otroligt häftigt att ha volontärat sådär!! Måste erkänna att jag blir lite avis,haha!

Svar: Ja, det är verkligen något jag rekommenderar! Värt vartenda öre :D
Maolion

#8 - - JoJo:

så häftig upplevelse! :D

#9 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det ser verkligen ut att ha varit en häftig resa! :)

Svar: Det var det verkligen :D
Maolion

#10 - - Pauline Hurtig:

vad läskigt att ni krockade med bilen :(

#11 - - Anita:

Usch så otäckt med bilkrock... Otroligt fina bilder <3

#12 - - Ida Lindborg ♡:

Guuud vad häftigt!

#13 - - Ida Lindborg ♡:

Guuud vad häftigt!

#14 - - Tessie - Fotograf:

Sv; Tack fina du! Jag försöker, nu mer än någonsin!

#15 - - Josäfin Andersson :

wow vad härliga bilder :D

#16 - - Yasmine:

Superhäftiga bilder! Ser ut som en helt otrolig resa! :)

Svar: Det var det verkligen! Är det något jag rekommenderar alla att göra så är det -Volontärarbeta - Jobba med djur -Spendera en lite längre period i Afrika!
Maolion

Upp