Välkommen Mignon!

Heeeej
 
Härrom dagen tog vi emot en ny sköldpadda på centret! En liten stackare på 88gram som kommer från Zakynthos tror jag... Hen fick namnet Mignon, som betyder typ liten/söt/bebis på franska ❤️ Den e så liten och späd och bara så himla... pyttig! Världens sötaste! Innan Mignon kom så hade vi fått till oss att den vart en liten sköldis som hade fel på sina bakre fenor. Hen fick åka till röntgen samma dag hen kom till oss och tydligen finns det något okänt föremål i kroppen, som inte ska vara där. Kan vara plast. Mignon var också uttorkad och väldigt frusen när hen kom hit och har fått bo i en liten balja med en egen heater i ett speciellt rum vi kan låsa. Vi var oroliga att Mignon inte skulle överleva första natten så Mariana, volontär/veterinär vaknade till och från hele natten för att hålla koll. Men hen verkar klara sig ganska bra! :D Jag har bara lyckats se Mignon en gång en liten snabbkik men jag hoppas jag får chansen att va med och behandla & mata hen också så jag får prova att hålla, det vart liksom overkligt att se den liiiiillla lilla sköldpaddan simma runt där i baljan, när man är van vid våra stora sköldisar ^^
 
Imorgon tar vi emot ytterligare en sköldpadda någon gång under dagen!
Jag vet ingenting om den så det blir spännande att se storlek och vilket skick den är i! 
 
Godnatt
PussHej
 
Grekland 2019 | ARCHELON, Grekland, Havssköldpadda, Sköldpadda, Volontär | |
#1 - - Josäfin Andersson :

men åh vilket dröm-jobb! Så himla vackra djur!

#2 - - Sara Ekman:

Men jisses så sööööt <3 o liten!! Hoppas hen klarar sig bra <3

Svar: Ja, vi håller tummarna!
Maolion

#3 - - Johanna:

Naw så liten. Hoppas verkligen den klarar sig.

Svar: Ja, det hoppas vi!!
Maolion

#4 - - Yasmine:

Vilken orolig sötnos <3

#5 - - Linnéa:

Åh, sååå gulligt att se en sån liten sötnos 🥰

#6 - - Matilda Berlin:

Men guu vilken liten sötnos <3

Upp