Dag 4 - Staying at the RC tonight

God afton!
 
Idag har jag fått göra mycket mer själv på egen hand, fler TUNGA sköldpaddor har burits och jag har haft lite otur och oflyt under dagen :)  Idag var det många sköldpaddor som behövde lite olika saker som inte jag, som är ny, kunde göra. Till exempel mata genom en tub, ge dropp och olika injektioner. Så jag fick ta "the inside". Vi har några få sköldpaddor inuti the turtle wagon, en typ trailer man har ställt upp och placerat 5 tanks i. Där bytte jag vatten hos några, tvättade någon, tvättade någon tank och så fick jag ge fysioterpi till en sköldpadda som har problem med ena bakre fenan.
En av sköldpaddorna där inne är blind och blir superstressad när de ska lyftas = DYNGSUR. Sedan skulle han i igen efter någon timme.. = BLÖTT. Jag råkade hälla vatten på mig själv... Jag lyfte sköldpaddor som låg på botten av sina tanks = Blöta armar. Jag matade en sköldpadda som dök och blev glad = Skvätte ner mig... Jag är antingen genomvåt, blöt eller fuktig.. HELA TIDEN. Fantastiskt... 
 
Så här inne jobbade jag idag:
 
Vi volontärer som är här för tillfället + två som är här nästan varje dag och jobbar här med sköldpaddorna har en facebookchat tillsammans för att snabbt kunna få tag i varandra, dela med oss av information osv. Så där lägger Eirini jobbar här ut ett schema varje söndag för hur veckan kommer att se ut! Vilka som har vilka arbetsuppgifter, när man ska sova på centret och när man har sin lediga dag. Den här veckan började med att jag skulle sova på centret måndag och tisdag! Jag är "PM" på tisdag, vilket innebär att jag ska utföra lite uppgifter efter att allt med sköldpaddorna är klart för dagen. Sedan har jag som jour under natten och dagen efter är jag "AM", vilket är att dra igång dagen och göra lite saker som behöver vara klart för när de andra kommer och ska börja jobba med sköldpaddorna. Natten innan man är "PM" sover man också på centret. Det behöver alltid vara två som gör det ifall något är svårt eller tungt, om en sköldpadda behöver lyftas till exempel. Så eftersom det är första gången jag gör detta imorn fick dagens "PM" visa mig vad hon gjorde och så. Imorgon ska jag gå upp tillsammans med henne och göra "AM"stuff och sedan är det min tur att göra själv! 
 
PussHej!♥
 
 
Grekland 2019 | Archelon, Grekland, Havssköldpaddor, Volontär, Volontärarbete | |
#1 - - Carolina:

Det är väldigt intressant att få ta del av kan jag tänka mig. Vad roligt med lite voluntärarbete! :)

Svar: Det är väldigt lärorikt om inte annat!!
Maolion

#2 - - Elin:

Så mysigt!! Hoppas du får en fin dag <3 KRAMIS

Svar: Tack, detsamma :)
Maolion

#3 - - sara:

Låter spännande och kul! :) vilken upplevelse :)

Svar: Ja, verkligen!
Maolion

#4 - - Pauline Hurtig:

vad häftigt!

Upp