Förbereder, fixar och trixar

Hejsan!
     Fy tusan vad skönt det är att vara ledig... Ibland saknar en att gå i skolan bara för att få ha sina lov. Jag behöver verkligen få vara ledig ibland! Och att vara ledig mitt i veckan och under en längre period är något helt annat än att vara ledig på helgen, då alla andra är lediga och de två korta dagarna bara går åt till att hitta på saker. Men nu är det snart dags att börja jobba igen! På måndag börjar jag på vikarieförmedlingen igen efter att ha jobbat på en och samma förskola under 2 år. Det känns som ett stort steg tillbaka, haha. Men det är jättebra då jag blir inringd och (förhoppningsvis) kan jag bestämma själv när jag kan och vill jobba. Med tanke på att jag samma dag börjar gå brevid på Träningskompaniet, gymmet där jag tränat i över 1 år. Jag fick tipset av en tjej jag känner som jobbar där att söka nu när jag låg lite mellan jobb. Det slutade med att jag fick tag i 2 olika jobb^^ Men som vikarie jobbar jag när jag behövs och på TK kommer jag bara jobba eventuellt en vecka nu i januari, oklart vilka dagar och hur mycket än så länge.
     Så vi får se hur de kommande veckorna ser ut, antingen jobbar jag väldigt lite eller så blir det så att jag inte är hemma något alls^^ Med tanke på att jag åker till Grekland om 3 veckor (3 VECKOR?!) så har jag nu behövt greja med massor som hör dit... Jag har faktiskt skickat in alla papper osv som behövdes innan jag blir 100% "inskriven" eller vad en ska kalla det, så nästa vecka får jag tillbaka om allt är klart och då kan jag boka flygbiljetter. Sen är det bara att köra på!!
 
     Men nu idag så har jag försökt få lite annat vettigt gjort! Efter högtiderna som varit har min lägenhet blivit kaos. Jag har bott mycket hos Emil, jobbat, varit på olika "tillställningar" och då blir det så himla lätt att jag bara är hemma korta stunder, plockar fram och river runt, sen åker jag igen. Så jag var iväg på återvinningen, jag pantade, jag handlade och har städat lite i köket och badrummet. Skönt! Sen ringde mamma vid lunch ungefär och var påväg in till stan så det blev en lagom paus med fika och tjöt (i ett par timmar♥).
Hoppas ni också haft en ba dag!
PussHej ♥
 
Livet | |
#1 - - Carro:

Vad härligt att ha en resa till Grekland att se framemot 😍

#2 - - Delila:

Verkligen skönt med ledighet! :)

#3 - - Linnéa:

Åh vad härligt med en resa sådär 😊

#4 - - Emelie Andersson :

Så skönt med lite ledighet ibland, och viktigt är det med :)

#5 - - Tina:

SV: Ja de var en toppen start på året :)
Vad härligt om du kan få vara ledig lite mer och bestämma lite själv hur du ska jobba och så! Så skönt att ha de städat, nystädat är de bästa. Jag måste också ta tag i städningen nu känner jag, är lite mer ansträngande med en mage som är i vägen bara haha :) Så söt kisse :)

Svar: Kan tänka mig att det inte är lika lätt med en mage i vägen, haha! Även att orken tryter snabbare?
Maolion

#6 - - Jeanette:

Vad trevligt och mysigt med en fika :) Låter som en bra paus

#7 - - Alice:

Vad skönt att ta tag i pantning och sånt som man gärna skjuter på länge!

#8 - - ullie:

ja det är skönt med ledigt ja hade ju oxå gärna åkt till grekland igen =) saknar i sommras

#9 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag känner igen mig så mycket i det där med lägenhetsförfallet när man hara åker hem i "ärenden". Fort går det dessutom >.< Vad roligt med träningsjobben också!!

Svar: Haha, alldeles för fort!
Maolion

#10 - - Sara Ekman:

Skönt med lite ledigt :)

#11 - - Annelie:

Kul att du ska till Grekland 😉

#12 - - Sarah:

Jätteskönt med ledighet :) Haha det är inte så svårt att få kaos xD

#13 - - Yasmine:

Alltid skönt att få städa och fixa i sin lägenhet! :) Hoppas att du får grönt ljus så att du kan boka flygbiljetten :) Kram

#14 - - MK:

Så deilig å ha litt fri, og godt å få ryddet og stelt i leiligheten :-) Det må jeg også gjøre snart, hehe. Håper du får en fin lørdag <3

#15 - - Pauline Hurtig:

kan verkligen sakna lovkänslan..

Svar: Eller huuur!
Maolion

#16 - - enna:

Tror inte man vet hur mycket man uppskattar loven i skolan för ens man börjat jobba ;)

Svar: Haha, så sant!
Maolion

#17 - - Johanna:

Skönt och fixa ordning lite i lägenheten.

#18 - - cecilia:

härligt att resa!!!:D<3

#19 - - Josäfin Andersson :

åh vad skönt med greklands-resa!! *avis*

#20 - - Emma Engström:

Att vara ledig kan vara så skönt! Hoppas det kommer gå bra med allt framöver :D

#21 - - Delila:

Ha en underbar söndagskväll <3

#22 - - NICOLE:

Ja visst är det både skönt och viktigt att vara ledig lite ibland. Det var så skönt och välbehövligt nu, håller helt med dig :)

#23 - - Dixi Wonderland:

Jag ska införa en dags ledighet under detta året. Insåg nu när jag var sjuk (vilket var mindre kul) hur viktigt det är att få vila :)

Svar: Det hade jag också gärna gjort! Jag har redan som plan att när jag inte längre behöver ekonomiskt så ska jag definitivt inte jobba 100% längre!
Maolion

Upp