Slö onsdag

God morgon!
 
     Just nu sitter jag i soffan och slappar. Ont i huvet, ont i käken, ont i "tänderna", trött och rätt nere. I helgen vart jag iväg och spelade futsalcup med mitt lag. Jätteroligt, som jag har längtat! Men det roliga varade inte så länge för min del... Närmare slutet av match nummer 2 lyckades jag bli fälld ordentligt av en tjej, så jag föll bakåt, slog i svanskotan och sedan bakhuvudet i golvet. Futsalgolv nu för tiden har svikt i sig eftersom de byggs på trä meeeen inte den gamla hallen vi var i. Där var det en plastmassa ovanpå en betongplatta :) DET. KÄNDES. Efteråt vart jag slö och mådde illa som tusan. Dagen efter, i måndags, vart jag yr och illamående till och från med rejäl huvudvärk. Men det försvann! Tyvärr blev istället min ena axel fruktansvärt stel och jag tror att jag sträckte ut trapsen riktigt ordentligt. Men även det blev bättre med en varm riskudde över axlarna ♥ 
     Jag kunde ju tyvärr inte spela mer efter jag slagit mig, jag testade men fick springa av planen, in i omklädningsrummet, för jag trodde jag skulle kräkas. Men mitt fantastiska lag lyckades ta sig hela vägen till final :D Vartofta SK hade två lag anmälda i cupen och vi möttes i en semifinal, där slog vi ut det andra laget på straffar! Finalen förlorade vi tyvärr men en andraplats är ju också bra!
     Men jag är fortfarande slö, inte så konstigt när man slagit i huvudet kanske. Men så idag vart jag hos tandläkaren en sväng, eftersom jag har räls :) Jag var så nöjd för det börjar liksom närma sig ganska färdigt nu meeeeeeeeen tydligen behöver min underkäke skjutas fram så tills nästa gång har jag gummiband som håller tandraderna ihop med varandra... Ont gör det, blir ännu segare i huvudet och har liksom inget sug att göra något eller äta, det känns bara blööööh. Legat i soffan sedan jag kom hem. Men om några timmar är det dags att ta mig upp för att åka till gymmet och jobba. Tills dess tänker jag låta mig själv slöa vidare.
PussHej ♥
 
 
Livet | Futsal, Huvudvärk, Tandställning | |
#1 - - Annelie:

Grattis till andra plats 👍

Svar: Tack så mycket! 😍
Maolion

#2 - - elin:

Skön med en slö söndag , och grattis till andra plats!<3

Svar: Tack så mycket!
Maolion

#3 - - Hilma Eklund:

Men usch låter som en rejäl vurpa du råkade ut för :( Aj vad ont!
Hoppas du har en bra dag <3

#4 - - Amanda:

Fy för att ramla och slå i huvudet! Men grattis till andra platsen :)

Svar: Ja, inte det roligaste! Men tack :)
Maolion

#5 - - Netti Starby:

Aj aj aj och hoppas att du snart mår bättre. Krya på dig! <3 Kramis

Svar: Tack! Kram <3
Maolion

#6 - - Sara:

Aj aj det lät inte kul, hoppas du slipper smärtan snart :)

#7 - - Sara Ekman:

Men aj din stackare :(

#8 - - elin:

Kul med handboll!<3

#9 - - Carro:

Krya på dig! 😍

Svar: Tack! <3
Maolion

#10 - - Julia Svensson:

Krya på dig!!

Svar: Tack!
Maolion

#11 - - Heléna:

Men stackare - låter riktigt ont :( Skönt att du närmar dig slutet med rälsen - vet hur glad min egen Malin var när det började närma sig tiden för att ta bort den :D Hoppas du mår bättre snart <3 Kram <3

#12 - - Josefin:

Sån otur du har haft, först slå i huvudet och sen behöva ha ont p.g.a gummibanden. Fast det med gummibanden är ju i slutänden bara positivt. (:
Och grattis till en andraplats i cupen!

Svar: Tack så mycket! :)
Maolion

#13 - - Ida - foto & häst:

Grattis till andra plats! Tråkigt med fallet, hoppas det är bättre och du snart känner dig helt återställd :)

Svar: Tack så mycket!Jo, nu är jag i mycket bättre form :)
Maolion

#14 - - NICOLE:

Å vad jobbigt :( Hoppas du snart mår bättre!

#15 - - Ulrika Webersköld:

ja et kan ju va så då man "sportar" och är på väg o bli sjuk så bryter det ut
hoppas du blir piggare inte skoj ja får oxå ont i käken o tänderna särskilt vid förkylning

#16 - - MALIN:

Nämen! Grattis till en andra plats! Kram

Svar: Tack så mycket :D
Maolion

#17 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Ska du inte åka till läkaren..? Det låter ju som att du fick hjärnskakning! :(


Svar: Jag har haft några hjärnskakningar tidigare som jag kunde jämföra med och detta kändes inte som det riktigt! Jag har mått bra nu under resten av veckan :)Men tack för omtanken <3
Maolion

#18 - - Bexollila:

Men vilken otur du hade då! Kul att ni kom till final ändå!

#19 - - Pauline Hurtig:

aj, lät inte skönt

#20 - - David och Bella:

Men fy stackars dig :(! Hoppas det blir bättre och annars kolla upp det på vårdcentralen så du inte har fått en hjärnskakning

#21 - - emelie andersson:

vad tråkigt att det slutade så att du föll, men grattis till andra platsen :)

Svar: Ja, det var inte riktigt vad jag hade planerat^^ Men det var kul att det gick bra för laget ändå! :D TACK
Maolion

#22 - - Linnéa:

Söta bilder 🥰

Åh, krya krya.

Svar: Tack så mycket <3
Maolion

#23 - - enna:

Vad kul :)

#24 - - Annie Jansson:

Så jobbigt för dig :(
Hoppas det känns bättre snart<3

Kramar

#25 - - Dixi Wonderland:

Bra kämpat och grattis till andra platsen :D

Svar: Tack så mycket!
Maolion

#26 - - Anonym:

Jag tänkte också på hjärnskakning, men du verkar må bättre nu så… Järnvägsräls, gummiband, plastgom och bågar + nackband - jag har haft rubbet mellan 13-16. De drog ut fyra tänder, breddade mitt bett och drog ihop tandraderna samt tog bort extra tänder här och där. Resultatet blev ganska hyffsat till sist.

Svar: Japp, det har dragits ut 4 tänder, metallbrygga i gommen, räls, gummiband hit och dit... Helt fantastiskt ^^
Maolion

#27 - - Josephine:

Det var jag som var "anonym". ;-)

Svar: Haha <3
Maolion

Upp