Min sista day off

Hejsan!
 
Igår hade jag min sista lediga dag här innan det är dags för mig att åka hem! Idag har jag jobbat, imorn äre jobb och på söndagmorgon ååååker jag tillbaka till Sverige! Eve hade sin lediga dag samtidigt som jag, det var superkul att få en dag att bara umgås hon och jag! Vi hade inte något direkt planerat den dagen, men vi tänkte att vi skulle åka in till Aten och luncha i alla fall sen fick vi se vad som hände. Det blev en så sjukt bra dag, vi hade det supermysigt och roligt ♥
 
Först när vi åkte spårvagn in till Aten så kom en kontrollant för att kolla allas biljetter, efter att ha spenderat hela min tid här utan att köpa biljett till spårvagn trodde jag att jag klarat mig nu, men ack. Kontrollanten bad oss om biljetter på både grekiska och engelska men vi bara stirrade tomt på honom. Det var några stressiga sekunder där med panik innan spårvagnen till slut stannade på en hållplats och vi smög av medans han kollade någon annans biljetter. Vi fortsatte en bit till fots och hoppade bara på nästa vagn vi såg. Hehe.. 
 
Väl inne i Aten var det superfint väder, och på håll såg vi en hög kulle med en kyrka längst upp. Eve hade klättrat upp dit förut så vi tänkte att Det gör vi lite snabbt innan vi käkar! Klockan var kanske 11:30 / 12:00. På vägen till berget/kullen var det poliser och militärer med rejäla fordon ÖVERALLT. Ambulanser åkte runt och vi fattade ingenting. Lite konstigt. Men sen var de bara borta, underligt.
Aja, vi klättrade upp, blev lite halvsvettiga, men vi tog oss upp. Så kul att träffa någon som också tycker om att hitta på saker och inte drar såg för att ta sig fram till fots! ♥ Väl där uppe var utsikten FANTASTISK. Man såg hur långt som helst och man såg till och med Akropolis lite ovanifrån. 
 
Efteråt gick vi ner igen för att leta efter ett bra lunchställe. Polisbilarna och militärerna var borta. Men vi hörde massa trummor och ljud som vi blev nyfikna på så vi gick åt det hållet det kom ifrån. Vi fann en massa människor klädda i tradtitionella dräkter och de dansade och sjöng, spelade på trummor och slog vägskyltar med pinnar. Haha, det var coolt! Vi följde efter dom ett tag, tittade, dansade, filmade men sen vek vi av för att se till att få i oss MAT. Men inte då, bara runt hörnet hörde vi mer ljud. Då var det andra människor som gjorde något spontant uppträdande mitt på gatan. Det hände så mycket ^^ Vi fortsatte gå, kom till ett torg och fann den första gruppen dansande människor igen. Men där fanns också en perfekt resturang så äntligen slog vi oss ner och beställde varsin souvlaki och frappe! 
 
Till sist letade vi upp en rooftop bar som hette 360° och tog varsin drink i solen. Så jävla gött. Vi pratade massor och helt plötsligt hade klockan blivit efter 16:30. Och vi skulle tillbaka till lägenheten, sen vidare till RC för en avskedskväll för Mariana innan solnedgången vid 18:00. Haha, bråttom! Men vi hade en skitbra dag bara vi två och åh, henne kommer jag sakna. Bästaste Eve ♥
 
PussHej ♥
 
Grekland 2019 | Aten, Grekland, Souvlaki, Turist | |
#1 - - Amanda Sofi:

Tur i oturen med biljetterna!

#2 - - Celine:

Åh du verkar ju ha haft det så himla bra där!

#3 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Ser härligt ut :).
Hur funkar det med biljetter där? Är det alltså bara att hoppa på?

Svar: Ja, det är bara att hoppa på för det är liksom ingen som kollar dig. Men det är väl därför de har sådana där pop up-kontroller ibland^^
Maolion

#4 - - Sara Ekman:

Vilken härlig dag! :)

#5 - - Ida - foto & häst:

Så himla härliga bilder!!

#6 - - Carolina:

Härligt att finna en vän som är lika äventyrslysten som du men också att ni trivs i varandras sällskap. Hoppas ni fortsätter hålla kontakten och välkommen hemåt igen då!! :D

Svar: Ja, det hoppas jag verkligen :D
Maolion

Upp