Dag 10 - Lillelördag

Så onsdagen, inte lika varmt. Haha, på morgonen åkte vi ut på research och jag frös något fruktansvärt. Det blåste rätt kallt den dagen! Och även i början av aktiviteten efter frukosten med. Men det var encloser cleaning så det tog inte lång tid att bli varm igen. Till slut behövde jag istället kylas ner så Ivyne, from the staff, skvätte ner hela mig med kallt vatten. Sköööönt!


Efter det hade jag behaviour enrichment för första gången. Då gör vi leksaker år lejonen gjorda av hö, bark och elefantbajs med extrakt från olika kryddor som ska stimulera deras instinkter. Vi skapade då en elefant, som vi råkade hälla alldeles för mycket eukalyptusextrakt på så lejonen vart inte så intresserade av den till en början... Men efter en stund började de riva sönder den för att komma åt elefantbajset, så det kändes ändå bra^^

Den sista aktiviteten för dagen var en Game Drive. Då åkte alla lion vols ut med Rosa i parken för att dricka lite alkohol, lyssna på musik och leta efter djuren. Vi hittade dom "vanliga", som vi brukar se på våra lion walks och elephant herdings, men den här gången hade vi Rosa med oss som berättade om djuren oh delade med sig av några fun facts. Visste ni till exempel att en impala kan "hålla in" sin bebis i magen tills första regnet kommer? Eller att det finns tre olika sorters zebror? Eller att gnuer är en del av Afrikas "ugly five"? Det gjorde inte jag i alla fall^^

Men ah, så det vart det lillelördag. Alkohol, en massa chips & godis & dessert efter middagen från köket... Ibland ska det få va så! 

PussHej!❤️



, Zimbabwe 2017 | Afrika, Giraffer, Volontär, Volontärarbete, Zimbabwe | |
Upp