Dag 11 - Matobo National Park

Såååå torsdagen! 

Den här dagen spenderade jag inte on project, utan jag och ca 6 andra volontärer åkte till Matobo National Park för att få se vilda noshörningar! Och det fick vi! Efter en 3 timmar i bil & en stund till fots fick vi se ca 7 svarta noshörningar. Däribland 2 kalvar som var 9 månader gamla och 1 som var 6 månader gammal. Cooolt! Så nu har jag gjort det ;)

Men det bästa tror jag var när vi åkte (i vad som iaf kändes som en timme) genom hela den här vackra parken och fram till en stig. Så klättrade vi upp där och så kom vi fram till en grotta. Där fanns häftiga grottmålningar, gjorda av bushmen för tusentals år sedan! Och vi hade en jättebra guide som kunde berätta om och förklara en hel del om både målningarna och dessa bushmen som kände till och levde av naturen på ett fantastiskt sätt. 

Innan vi åkte därifrån åkte vi upp på ett berg och åt lunch. God lunch och en helt underbar utsikt där vi kunde se hur mycket som helst! Magiskt!!

Tyvärr var jag irriterad hela dagen för vi hade konstant 10-15 minuflugor i och runt våra ansikten som flög in i öronen & ögonen och fastnade i ögonfransarna. Det förstörde hela min upplevelse och jag ville typ bara därifrån... Men nu i efterhand känns det bra och jag är glad att jag fick uppleva vad jag gjorde och att jag fick se mer av Zimbabwe!

PussHej! ❤️



, Zimbabwe 2017 | Afrika, Matobo National Park, Noshörningar, Zimbabwe | |
Upp