Dag 5 - En bra dag

Hejsan! Just nu sitter vi alla volontärer i baren här på camp och har en Bonding Night eftersom vi är så himla många nya som kom den här veckan. Myyysigt! Och innan det var det braai night (grillkväll på Afrikaans, tror vi) & dessert ❤️


Dagens aktiviteter var suuuperhärliga! Vi hade vår Horse Induction idag, på AP har de ett community project och ett horse project förutom lejonprojeketet som volontärer kan delta i! Men det berättar jag mer detaljerat om någon annan gång. I vilket fall så hade vi en mysig morgon innan frukost då vi fick rykta alla 30 hästar + krafsa deras hovar. Efter frukost blev vi tilldelade var sina hästar och drig ut på en horse safari. Vi red i ca 2h och letade djur ute i parken. Vi fick chansen att se giraffer, gnuer, impalaantiloper och zebror på suuupernära håll, skitcoolt ⭐️ Och att rida gick jättebra, det var längesen jag red och jag har gjort det bara några gånger men det kändes ganska bra! Lyckades till och med trava (med flit) några gånger! 

På eftermiddagen hade vi bara mysiga lejonaktiviteter, cub sit & lion walk. En mycket bra dag måste jag säga!! ❤️

Och jag var tvungen att dela med mig av några bilder på min nya kärlek: Lejonhanen Tonga som är med på våra lion walks. Han är så fantastiskt fin ❤️


PussHej❤️


, Zimbabwe 2017 | Afrika, Bonding, Lejon, Volontär, Volontärarbete, Zimbabwe | |
#1 - - Line:

Men wow vilken dröm, lejon är verkligen mitt favoritdjur!

Svar: Ja, det är verkligen helt magiskt! 😁
Maolion

Upp