Dag 9 - Varmt jävel

Ännu en dag i ca 36-37 graders värme. Poolen har varit min vän! Och vatten.. jag har alltid älskat att dricka vatten, kallt. Men här har vi fått lära oss att uppskatta varmt vatten, för det är vad som finns i våra kranar och om vi får kallt vatten från köket blir det varmt superfort när vi är ute och jobbar. Men jag har i alla fall mått mycket bättre idag än igår, vilket var väldigt skönt! 

Sååå här är volontärernas schema för idag! Jag förstår knappt vad det står men vi har en fusklapp brevid med alla förkortningar^^ Men vi har ju ett möte varje kväll då Rosa går igenom dagen för var och en av oss! 

Så idag har jag vart på elaphant herding, snare sweep, "lion encloser water" och lion walk. Emellan aktiviteterna har vi varit vid poolen en del. Jonathan & jag har tränat på att göra volter från kanten och att stå på händerna och ramla i. Gick la sådär, men ändå, det var svalt och skönt! När vi åker härifrån lär vi vara proffs på det mesta. 

Nu sitter vi i the community room och ser på film. Jag & Julia sitter med varsin milkshake från vår coffe shop här på AP och de andra äter godis & popcorn. Namnamnam!


PussHej ❤️

 

, Zimbabwe 2017 | Afrika, Lejon, Volontär, Volontärarbete, Zimbabwe | |
Upp