Nu är jag på väg!

Today's the day :D I morse vaknade jag vid 6 (inte meningen, tanken var att gå upp vid 9 men det var omöjligt att somna om när jag väl vaknat) och då var jag klarvaken! Jag tog en springtur på 7,6K, en dusch, en rejäl frukost; överbliven köttfärssås och spagetti, så packade jag färdigt det sista och den sista halvtimmen sen njöt jag bara av att vara klar, att vara hemma och vara med Emil. Det känns så konstigt att åka iväg från honom efter att ha bott tillsammans, även om det bara har varit en så kort tid.
 
Men nu sitter jag här! På ett tåg mot Stockholm, och det kommer jag att göra i i alla fall 2 timmar till. Så jag sitter här och raderar en massa onödiga program från min dator så jag har plats på den och så den eventuellt kanske blir lite snabbare, Emil har hjälpt och visat hur jag ska göra :) ♥ Och så sitter jag samtidigt och lyssnar på musik i mitt nya headset, som Emil gav till mig som en sen 20-årspresent. Ett SUPERHEADSET "Bose Quiet Comfort 35" heter det. Svindyrt och skitbra, den stänger ute i princip allt annat ljud när man lyssnar på musik i dom, heeeelt perfekt när jag ska resa själv nu i över ett dygn och sitta på flygplan å grejer! Och den har bluetoooooth, mycket bra! Emil är bästa bästa, han körde hit mig också och var med och vinkade på perongen. Det var även mamma, pappa, min lillebror Hannes, farmor och mormor! Och farfar var där och Emils mamma kom förbi en sväng också ♥ Och jag har fått så många lyck-önskningar från vänner, familj, kollegor, tjejer från fotbollslaget och folk här på tåget ^^ Jag har så fantastiska, fina och underbara människor runt om mig i mitt liv. Och jag tackar dom med att dra iväg. Haha..
 
  • 21:50 går mitt flyg från Arlanda till Addis Abeba. Nattflyg i över 7 timmar, perfekt sovtid ♥
  • 09:25 flyger jag vidare sen till Harare. När jag väl kommit fram blir jag upphämtad av någon från teamet på Antelope Park och så åker vi den 3 timmar långa bilresan till Gweru, där parken ligger!
Detta kommer bli så bra. Jag kommer få träffa lejon och elefanter imorgon! Imorgon är jag ÄNTLIGEN i Afrika!
Åh jösses, nu kittlar det i magen...
 
 PussHej♥
 
, Zimbabwe 2017 | Afrika, Flyg, Resa, Tåg, Volontär, Zimbabwe | |
#1 - - Madeliene:

men åh vad roligt! Hoppas du får en underbar resa fina du <3

Svar: Ja, jag tror att det kommer bli huuur bra som helst! :D
Maolion

#2 - - Madeliene:

Svar: Något speciellt du ska göra där? :) kram

Svar: Jag ska volontärarbeta på en park där de rehabiliterar lejon! Jag har en kategori för just det och där går det att läsa om det mer i detalj om man är intresserad :D
Maolion

#3 - - Madeliene:

Men åh vad roligt det låter, jag hoppas verkligen att du får en resa för livet! :) Kommer du lägga upp bilder o sådant här på bloggen också? Måste hålla lite extra koll i såna fall :)

Svar: Ja, absolut! Tanken är att jag ska föra reseblogg och eventuellt lägga upp lite filmer också ;) Så det vore jätteroligt om du kikade in ibland :D
Maolion

#4 - - Madeliene:

Åh men vad roligt! Ska bli så spännande att följa med på din resa! :) Du använder inte bloglovin? Tänkte vi kunde göra ett byte annars :) Ha en fortsatt fin kväll!

Upp