Igår donerade jag blod för första gången!

...och kanske den sista. Haha, I hope not. När man åker till länder där malaria finns (som jag ska göra) måste man vänta 6 månader från den dagen man kommer hem innan man tappar blod igen. Om man får typ minsta malariasymptom måste man vänta 3 år. Och om man får malaria får man aldrig ge blod igen... 
Så jag är glad att jag hann göra det nu innan jag åker, det är något jag velat göra väldigt länge! Och det gick braa, även fast jag egentligen är galet rädd för sprutor och nålar så gick det hur bra som helst och det var inte så farligt. De som jobbade där är ganska bra på att hantera människor kan man säga :)
 
Så nu kunde jag bocka av det på min Bucket-List!
 PussHej ♥
 
Livet | |
#1 - - Mikaela:

Jag måste också ta och ge blod! Har dessutom den typen som man ofta har brist på, så vi alla behövs!

Svar: Ja, då är det jättebra! Själv hade jag en ganska vanlig blodgrupp^^ Men det är ju bra ändå! Känns skönt i både kropp & själv efteråt :)
Maolion

#2 - - Plan Två :

Vi inom akut verksamhet tackar för ditt blod och bidrag! Mycket bra gjort :)

Svar: Ja, det kändes bra både i kropp & själv efteråt! :D
Maolion

#3 - - MALINDENISE:

Vad fint av dig!

Upp