Datortomografi √ √

Update 25/4! Jag var på VC idag och fick till mig att jag INTE har några som helst problem på hjärnan, tack och lov. Däremot blev jag sjukskriven av andra skäl. 100% t.o.m. 4/5 och efter det är jag sjukskriven 50% ytterligare en vecka. Men inga tumörer & inga hjärnblödningar så nu kan vi pusta ut ♥
 
God afton!
     Snart, alldeles strax ska jag dra mig mot sängen. Inte mycket energi kvar i den här lilla kroppen nu. 
Idag vart jag ju iväg på datortomografi. Det vart på eftermiddagen så jag hade hunnit bli rätt trött tills dess och att åka 40min i bil tog hårt på krafterna men själva röntgen gick bra. Ligga där och blunda i 5 minuter var dagens höjdpunkt, haha. Tyvärr fanns där idag ingen läkare som kude läsa av mina röntgenbilder och därför var det bara för mig och mamma (min chaufför) att åka hem igen och nu får jag vänta 7-10 dagar på svar...? Det var inte riiiktigt vad jag hade tänkt. Jag var beredd på att få detta avklarat idag så jag kunde börja med vad jag nu behöver göra för att börja må bättre.... Men nu får jag ta mig till vårdcentralen igen imorgon så jag kan bli sjukskriven längre. Det finns liksom inte på kartan att jag skulle kunna gå tillbaka till jobbet. Det räcker att jag sitter och pratar med någon i runt 30 minuter så blir jag "simmig", kan inte riktigt fokusera blicken och får ont i huvudet osv osv. Då är inte förskolan riktigt såååå lockande. Samtidigt som allt förutom att sitta hemma själv och rulla tummarna känns lockande ^^ Blööööööh. 
 
     Vill man så får man gärna komma förbi och säga Hej. Eventuellt diska lite, laga mat till mig och gääärna dammsuga min lägenhet åt mig. Dammsuga har jag nämligen inte hunnit göra sedan jag flyttade in :) 
Rymdskeppet min hjärna besökte i eftermiddags↓ 
 
     Idag vart jag hos farmor och farfar en sväng och fick lite energiboost, fika och jag fick följa med ut och hälsa lite på korna. Finns det något bättre än att komma ut och vara med djur? är ju frågan. Gosa lite med kalvarna fick jag med! Dit blir det nog ett par vändor den här veckan med tanke på att annat folk jobbar på dagarna medans jag ligger här hemma på soffan.
SÅ, nu har jag gnällt färdigt :)
PussHej! ♥
 
 
Hälsa & Ohälsa, Livet | Datortomografi, Hjärnskakning, Kalvar | |
Upp