v.15 = Flyttvecka!

God kväll!
Klockan är sent (23:00-ish), såhär sent brukar inte tanten inom mig tycka om att vara vaken men idag blev det så!
Jag har nämligen spenderat hela min kväll i nya lägenheten! Wiiie ♥ Jag sover inte där inatt, så iordning är den INTE men jag har kommit en bit påväg. 
 
     Igår fick jag åka till Heimstadens kontor för att hämta ut mina nya nycklar. De vart tvungna att byta lås till lägenheten för killen som bodde där innan mig lyckades inte hitta alla sina nycklar.. Så jag fick ett helt nytt lås istället! Såfort papprena var påskrivna åkte pappa och jag till mitt nya hem. Men det dröjde inte många minuter innan jag stod inne på Heimstadens kontor igen. När jag kom in såg vi att det vart spackeldamm kvar i ta mig fan heeele lägenheten, saker målarna skruvat ner vart inte uppskruvade igen och golvet i köket är fortfarande inte bytt. Det ar en riktig besvikelse, jag som för första gången faktiskt kände mig taggad på att ta tag i flytten. Min hyresvärd bad så hemskt mycket om ursäkt och såg till att det idag fanns några grabbar på plats för att städa hele lägenheten redan vid 7.00 i morse och han har hört av sig till den som är renoveringsansvarig om golvet så vi håller tummarna för att det löser sig så snart som möjligt! 
     Så nu idag efter jobbet åkte jag till lägenheten och den vart reeeeeen och frääääsch! Fint vitt målat och fräscha vita tapeter har jag med, det känns MYCKET härligare att kliva in där nu än vad det gjorde för bara en vecka sen! Jag ställde in lite prylar, sen åkte jag och pappa till IKEA. Det är nog sjuttioelfte gången jag var där nu sedan jag flyttade förra gången i september. Kan affären innan- och utantill vid det här laget :) I vilket fall lyckades vi få tag i lite småplock + soffa, bord och TV-bänk! CHECK √ Så när jag kom hem igen, efter en helvetes massa bärande, åkte pappa hem till sig och jag började bygga på min soffa. På dryga timmen hann jag komma ungefär halvvägs, bra jobbat för att va själv ändå, men så vart det sent och nu ligger jag nerbäddad i sängen, SÅÅÅ redo att äntligen få sova^^ Vi var en sväng i gamla lägenheten med och rensade förrådet på alla mina grejer = ÄNNU mer bärande. När den här veckan är slut lär jag ha biceps stora som fotbollar. 
PussHej ♥
 
Livet | Flytt, IKEA, Lägenhet, Ny lägenhet | |
Upp