Idag är det lördag!

God förmiddag!
     Idag är det lördag, och en händelserik sådan! Jag vaknade tidigt idag av att det vart extra ljust och vitt i mitt sovrum/vardagsrum/allrum/det enda rummet jag äger since jag bor i en etta. Så tittade jag ut genom fönstret och DET. ÄR. SNÖ. UTE. Vart kom detta ifrån? Förra veckan var jag ute och gick i bara hoodie? Well well, nu kan jag inte åka nån bil i alla fall, har inte på några vinterdäck. Jag tror inte ens jag äger några, oops... De jag hade förra året och året innan det är inge bra. Med tanke på att jag under vintern lyckats köra av vägen 3 gånger på 2 år så säger det nog sig självt. 
 
     Så eftersom jag vaknade relativt tidigt idag, 8 är väl ganska tidigt för en lördag?, så har jag hunnit diska, plocka lite, dammsuga. Innan jag åt frukost så rullade jag ut min yogamatta framför TVn och körde en liten kort magträning. Så himla smidigt med AppleTV när en kan slänga upp vilken träningsvideo en känner för på youtube och följa! 
     Jag kom precis hem från en liten promenad till biblioteket. Jag är ju alltid igång med att läsa någon bok och för ett år sedan fick jag för mig att läsa hela Camilla Läckbergs serie om Erica Falck. De är SÅ BRA. Jag har haft ett uppehåll ett bra tag och läst lite annat men nu har jag läst ut Sjöjungfrun precis, som är den sjätte i serien. Så jag vart och lämnade tillbaka den och tog med mig Fyrvaktaren hem. Spännandeeeeeeee! Men om det är någon mer av er som läst hennes böcker så måste ni väl ändå hålla med om att det måste röra sig väldigt många sjuka och mörka saker i Läckbergs huvud? Det är så fruktansvärt otäcka och vidriga grejer hon skriver.. 
Nu ska jag slänga i mig något att äta och sen åker jag och mina tjejisar mot Göteborg & Halloween på Liseberg! ♥
PussHej!
 
 
 
Livet | Bibliotek, Camilla Läckberg, Fyrvaktaren, Lördag, SNÖ, Sjöjungfrun, Vardag | |
#1 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Snön var helt klart oväntad!

Personligen hoppas jag på en vit vinter i år! :)

Ha en fin dag!

Svar: Tack, detsamma!
Maolion

#2 - - Jeanette:

Åhh vad mysigt med snö! Längtar så mycket tills att snön kommer hit till Uppsala :)

#3 - - Pauline Hurtig:

har inte läst Camilla Läckbergs, däremot Viveca Stens, kanske skulle prova Camillas, har sett alla filmerna :D

Svar: Det tycker jag verkligen du ska göra, de är ruggigt bra! Älskar när man verkligen känner hur tempot ökar, för då GÅR DET INTE att lägga ifrån sig böckerna :D
Maolion

#4 - - enna:

Hoppas du får en bra start på veckan :)

Svar: Tack, detsamma! :)
Maolion

Upp