Dag 16 - Ledig & Mat

Hejsan!
 
Idag är det lördag och idag har jag varit ledig! Den här gången var jag inte själv utan jag var ledig tillsammans
med Xenia, 18-årig tjej från Luxemburg! Vi planerade redan igår upp planer för idag och åh vad bra det blev.
Först tog vi sovmorgon, på varsitt håll med långfrukost, hon kollade serie, jag kollade youtube, läste bok och skrev
dagbok, sedan närmare 12 tog vi spårvagn och tunnelbanan till Aten för att leta upp något mysigt fik, och DET
gjorde vi. Mmmm. Vi hittade ett ställe vid Mitropoliskatedralen som hette Piazzo Duomo som serverade
massa goda saker! Xenia beställde färsk bananjuice & crème brûlée och jag beställde färsk ananasjuice
& chokladsoufflé. SÅ JÄVLA GOTT, HERREGUD. Jag fick även vaniljglass med chokladsås till min soufflé. ♥
Vi blev så sjuuuukt mätta, och det var tur för det blev liksom vår lunch. Hahaha. Sedan för att vara lite snälla
mot magen så beställde vi även varsin kopp med grönt te. De hade en MASSA olika goda saker, både fika
och mat och massa olika kaffe, te, öl, vin, milkshakes osv osv osv. 
     Efter detta och efter att ha ätit fruktansvärt onyttigt den senaste tiden så kände Xenia jag och att vi nog ändå får
försöka äta lite nyttigare framöver så det får väl bli en liten ändring här i rutinerna^^ Vi var rediga och började direkt
med att äta en sen lunch; sallad gjord på gurka, paprika & halloumi med stekt kyckling! Gott! Och jag drog även på
en springrunda efteråt! Imorgon blir det bakslag igen dock med fest/poolparty efter jobbet
+ att Marine ska baka sin berömda brownie...
Men SEN är det back on track igen, hoppas vi ^^
 
     Igår var vi ute på kvällen och käkade, YUM. Vi knallade bara 15 minuter från vår lägenhet och hittade ett hamburgerställe
vid namn SIN. Massa, massa olika hamburgare. Jag var i himlen. Det var så gott. Jag åt en ost & baconburgare med
massa massa pommes och god sås. Mmmmm. Sedan upptäckte vi att de serverade efterrätter också...
Så vi var 4 stycken som köpte 2 olika desserter att dela på. En brownie som var en besvikelse och en glasstårta typ
med kolasås, nötter och oreo, den var GOD. Jag var så mätt efteråt att jag inte kunde gå ordentligt.
Ahne, men ni hör ju att jag behöver försöka hitta tillbaka till mina matrutiner. Det här håller ju inte ^^ 
 
PussHej ♥
 
 
Grekland 2019 | Aten, Fika, Grekland | |
Upp