Dag 19 - HALVLEK

FY VAD SKÖNT
 
Det känns så hemskt och otacksamt att säga det, men jag är så glad att jag redan är klar med halva resan. Jag har sån hemlängtan... Hahaha! Jag skrev ett långt och dystert inlägg härrom dagen om min hemlängtan som jag aldrig postade, men alltså jag känner verkligen till och från att jag vill BARA hem. Men nu är hälften klart, det känns uthärdligt. Själva jobbet är ju kul, jag tycker det är riktigt najs att ta hand om sköldpaddorna och dagarna går ganska fort så länge vi håller igång. Men en har väldigt mycket tid att sitta och tänka med tanke på att vi måste va tysta runt sköldpaddorna, en är mycket själv när man gör rent djuren & deras tanks osv. Och för mycket tid att tänka = ångest och hemlängtan, grubbleri och livskris för min del, hehe. Försår inte riktigt varför jag känner det så starkt. Men detta var väl kanske lite väl spontant och jag hade lite väl mycket nytt både innan och DIREKT efter den här resan. Det blev väl lite too much antar jag. Samtidigt som det är väldigt skönt att ha fått komma iväg och få enormt mycket egentid och ett avbrott från det vanliga livet hemma. Fått perspektiv på livet och börjar komma närmare svaret på "Vad jag vill bli när jag blir stor" och vart jag vill lägga fokus när jag väl kommer hem igen. Känns skönt. Men då vill jag ju bara hem! Så jag kan börja! Haha
 
Jag vill hem till fotbollen och gymmet och semlor och Ica Maxi och
min familj och mina kompisar och min Emil och min katt och skogen och
en stor säng och TÄCKE. Herregud jag har levt i en sovsäck i 19 dagar...
 I söndags gjorde jag och Therese svenska chokladbollar och bjöd på.
Det var lite gosigt faktiskt. Och de vart uppskattade av de andra volontärerna.
PussHej ♥
 
 
Grekland 2019, Hälsa & Ohälsa | Hemlängtan | |
#1 - - Linnéa:

Åh, guuuud så gott det ser ut 😊
Förstår att du längtar efter alla ❤️

#2 - - Amanda Sofi:

Tufft med en sån hemlängtan, hoppas de ger med sig!

Svar: Ja, jag håller tummarna för det!
Maolion

#3 - - Johanna:

åh jobbigt med hemlängtan :( förstår du vill hem när du kommit till såna insikter, då vill man hem nu. Men du skall se tiden går fort och snart är du hemma igen

Nu gjorde du mig sugne på chokladbollar, det tror jag att jag och sonen skall göra nästa vecka på lovet :)

Svar: Låter som en bra idé :D
Maolion

#4 - - Matilda Berlin:

Men HUR goda såg inte dom ut egentligen?? MUMS <3

Upp