Nu drar jag igen, hehe

Godkväll!
 
Idag är det onsdag, en helt vanlig sketen onsdag som jag har spenderat med jobb, städning, packing och handling. Yes; Packning → Jag åker till Sälen imorgon! För första gången i mitt liv ska jag åka på skidresa, jag är ju tillsammans med en grabb uppväxt i en skidåkande familj. Själv har jag föräldrar som slutade åka skidor när jag kom in i deras liv, så jag har bara åkt slalom två enstaka gånger under friluftsdagar i skolan... Men det ska nog gå bra det här! Jag har fått låna skidkläder av underbara Mia, jag hyr utrustning när vi väl kommer fram, jag har ordnat kattvakt och nästan allt är packat. Allt praktiskt är alltså fixat, det är bara min höjdrädsla och hemska ångest inför skador, göra bort mig och att krocka med folk som återstår. Uscha... 
 
Ahne, ni ser ju. Kommer tappa bort mig eller åka rätt ut i skogen.
Skämt åsido; så supertacksam är jag för att jag får åka med Emils familj
på deras skidresa! Det kommer bli hur mysigt som helst hur bra eller
dåligt det än kommer gå för mig ute i backarna, hahah.
I'll keep you posted.
PussHej ♥
 
 
Ut På Tur | Hundfjället, Skidresa, Sälen | |
#1 - - Josephine:

(snö)Kanon! De kanske har längdåkningsspår med? ;-) Böj på knäna, mjuk i kroppen, börja med att ploga och lägg tyngden på ytterskidan. Jag lärde mig slalomteknik på längdskidor av min moster, (knepigt men det går, betydligt lättare med riktiga slalomskidor ;-) vi gjorde AldriG några fjällsemestrar när jag var liten, mest för att mina föräldrar inte var den sportiga typen.

Svar: Mina föräldrar slutade åka skidor när jag föddes så jag har fått lära mig på äldre dar^^ Men det går bra det med!
Maolion

#2 - - Johanna:

Härligt med skidor. Vill med åka skidor, men är så dålig, så åker jag upp igen, ska jag gå i skidskola och lära mig på riktigt! :) Hoppas ni får en härlig resa!

#3 - - Celine:

Slalom som är så kuuuul! Är bara aningen avis hihi!

#4 - - Sara Ekman:

Åh vad kul :D <3

#5 - - MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Vad mysigt att åka till fjällen :D

#6 - - Emma Engström:

Skidor var ju så längesen, men det är himla roligt! :D Kram

#7 - - Carolina:

Åh vad roligt! Jag älskar Sälen, så fint och just Hundfjället har jag varit i några gånger. Själv har mina föräldrar en stuga i Lindvallen vi åker minst en gång per år till. Galet mysigt! :D

#8 - - Ida - foto & häst:

Men så roligt! Skidresa är underbart och åka skidor är såååå roligt! Mvh en tjej uppväxt i skidfamilj haha ;)

#9 - - Yasmine:

Hoppas du får det riktigt trevligt! Jag är uppvuxen i norrland och kan inte åka skidor heheh! ;) Kram

Upp