Köp mina kläder!

TjenaHej
 
     Det har ju börjat bli väldigt populärt med återvinning och att återanvända saker, vilket jag tycker är skitbra, allt för miljön, heja. Jag själv återanvänder burkar och flaskor och påsar och allt möjligt som tidigare varit för något annat, sparar saker så länge jag kan och försöker att inte köpa nytt. Har mina tygpåsar jag handlar med och metallsugrör jag dricker ut osv. Men sen är det ju det här med kläder.... Innan jag flyttade hit så hade jag SÅ mycket kläder som jag inte använde, och att slänga massa kläder som går superbra att använda är ju inte alls kul. Även om kläderna börjar bli slitna så känns det så ovärt att slänga så mycket tyg, haha. Dååå såg jag på en youtube-kanal att det finns ett företag som heter Sellpy. HUR BRA SOM HELST.
 
     Sellpy är ett företag där du kan klicka hem kassar, gratis, som du sedan fyller med kläder, skor och annat du inte längre använder, sånt du vill sälja eller skänka, och så tar de emot de här sakerna och gör rätt på dom åt dig. Antingen säljs plaggen på deras hemsida som är en second hand-butik på nätet, eller så skänks dom till bättre behövande eller så går plaggen till textilåtervinning! Så innan jag åkte hit rensade jag ur min gardeob ordentligt, fyllde två STORA Sellpy-påsar, skickade tillbaka påsarna till Sellpy och så vart det klart. Så jävla smidigt. 
Hahaha, nu är detta inget samarbete, sånt gör inte jag, nej nej. Utan jag skriver om detta just idag för idag har jag fått mejl om att de börjat lägga ut mina kläder på deras hemsida till försäljning! Jättekul faktiskt, haha. Hoppas att kläderna får ett bra nytt liv ♥  
 
 Hoppas ni haft en bra onsdag!
PussHej
 
 
Livet | Second Hand, Sellpy, Återvinning | |
#1 - - Mina:

Vilken bra grej. Alltid kul när saker man inte själv behöver kommer till användning ❤

#2 - - Anita:

Så bra grej, håller helt med!

#3 - - Tina:

Så himla smidigt och bra! Jag brukar skänka mina kläder till bättre behövande! Bra tips fina du<3

#4 - - Emma Engström:

Åh jag gjorde faktiskt ett konto på Sellpy igår, ska bli så roligt att kika runt!! :D <3

#5 - - Alice:

Hilma smart det där, och det är så himla bra med återanvändning! ^^

#6 - - Josefine:

Åh det här är verkligen toppen!!! :D

#7 - - Petra:

Men åh så roligt ,måste in där o spana,jag brukar skänka bort mina o barnens kläder ,kram

#8 - - Celine:

Hade också behövt göra det där! Så onödigt att bara låta dem ligga och ta plats i garderoben!

#9 - - Annie:

Åh så kul! och vilken bra grej<3

Kraam

#10 - - Ullie:

vilken bra grej den är grå toppen hade mina tjejer gillat

#11 - - Emelie:

åh vilken bra grej och vad roligt :D

#12 - - Sarah:

Har hört talas om sidan men inte testat den :) Skönt att få garderoben rensad :)

#13 - - Julia Svensson:

Åh så himla bra!!

#14 - - Ida:

Så himla bra tips!! Måste testa det, hört delade meningar om det dock men återkom gärna om du får kläder sålt och hur de går till osv :D

Upp