Torsdag // Fredag

Heeeeeeej
 
     Hallå, igår hände massa kul! Helt oplanerat, haha. Eller "hände", jag gjorde en del kul grejer. När jag blev ledig var min plan att åka in till centrum och fota lite vid Picadilly Circus, jag har inte varit där någon gång så det var kul! It was a first. Jag fattar ju inte hypen, för det vart inte sååå speciellt, men nu har jag vart där √ . Jag gick runt och fotade, filmade lite för det satt en cool grabb där och spelade handpan (ascoolt ändå). Sen gick jag vidare och råkade hamna i Londons China Town. En ny first för dagen. Hade jag vart där med någon annan och vid lunchtid så hade jag gärna velat stanna och käka något, men den här gången fick det bara bli att en kikade runt lite.  Jag fortsatte strosa och helt plötsligt hamnade ut utanför ett galleri. Det var National Portrait Gallery, det var gratis, jag gick in. Jag hade aldrig fått för mig att gå dit som en specifik utflykt, inte något som egentligen intresserar mig, mennär jag ändå gick förbi och portarna stod öppna så tänkte jag att "Varför inte?"Och jag är glad att jag gick in för det var ändå rätt mysigt och himla pampigt att se alla enorma målningar som hängde där inne! En har ju sett bilder av gamla gamla porträtt i historieböcker, men jag hade ingen aning om att det var så STORA! ^^ Ramarna runt porträtten var ju lite breda som mitt lår liksom. 
 
Picadilly Circus 
China Town
Nartional Portrait Gallery
     Så idag dårå!  Jag har idag åkt till Upper Tooting Road, som låg en braaaa bit bort, och ansökt om ett National Insurance Number, så jag kan öppna ett bankkonto här i UK. Tog en timme att åka dit, jag var där en halvtimme och sen tog det en timme hem. Men nu har jag vart där, dagens första first. Ett helt annat område än det jag bor i. Och damen som intervjuade mig sa när jag berättade vart jag bodde "Oh, that's a nice adress!" haha. Sen åkte jag tillbaka till Notting Hill, köpte en kaka och en islatte på Starbucks och sen gick jag hem. Jag har aldrig varit på Starbucks förut heller så det var dagens andra first! Himla gott. 
Sen gick jag till gymmet. ÄNTLIGEN. Efter att varit sjuk och borta därifrån i över 1,5 vecka så gick jag dit nu idag och tränade lite rumpa och mage för de är väl ändå de viktigaste muskelgrupperna? Haha. Nu är det dags för jobb och sen ikväll är tanken att jag ska gå ut och träffa några kompisar när jag slutat jobbet! 
 
PussHej
 
 
Au Pair, London Life | |
#1 - - Emma Engström:

Handpan har jag aldrig hört innan, haha! Men guud så fina bilder alltså <3

#2 - - Celine:

Nästa gång jag är i London måste jag ju besöka Chinatown, förstår inte hur jag varit i staden 3 gånger utan att åka dit?!

#3 - - Josäfin Andersson :

Ser så härligt ut :D Fina bilder!

#4 - - Caroline:

åh, saknar London när jag ser dina bilder <3

#5 - - Linneaa Celik:

Fina London ♥

#6 - - Annika:

Trevliga bilder från London.

#7 - - Carro:

Så härligt! 😍

#8 - - Tina:

Så himla kul, låter som du har de toppen😍😍 superfina bilder!

#9 - - Johanna Utterberg:

Underbara London och så mycket du hunnit med! :) Så härliga bilder :D

sv: Åh så kul att du beställt julkalender, tusen tack för det och perfekt att den kan levereras hem till din mamma så länge! Börjar skicka ut dem om några veckor och jag hoppas att du kommer bli suuupernöjd! :D

#10 - - Sara Ekman:

Härligt <3

Upp