Andra veckan i nya livet

HejHopp!
 
     Nu är det över en vecka sedan som jag tog mitt pick och pack och drog. Det känns verkligen inte som att jag har varit här så länge eftersom jag inte hunnit med så mycket annat än att hänga med och jobba med host family här, men samtidigt har dagarna i sig känts ganska långa av just den anledningen också. Nu i helgen har jag varit på gymmet en del och kommit ut på mitt eget vilket vart ganska skönt. Jag har promenerat massor, sett mig omkring och småpratat med folk här och där. Trevligt ♥ I lördags gick jag till Portobello Road där det är marknad varje lördag, SÅ MYSIGT! Jag kommer fortsätta gå dit på lördagar tror jag och samla lite bilder som jag kan göra ett inlägg av framöver, hehe 
     Den här veckan har jag bokat in mig på något pass på gymmet varje dag, bara för att ha någonstans att gå när barnen är i skolan. På gymmet finns en massa trevliga människor, både de som jobbar där och medlemmarna. Och de har NOCCO, alltså åh.. Bästa bästa. Jag ska också börja gå ut och gå med familjens hund. Hennes ras är jakthund i grunden så hon kräver lite extra motion, så minst hon timme behöver hon promeneras varje dag, det är ju toppen för mig! Blir hur bra som helst.
 
     Så idag är det måndag, jag hjälpte barnen iväg till skolan och efter det åt jag frukost och tog med hunden, Alice, ut på promenad. Vi gick genom Holland Park, sedan till Hyde Park och där hittade vi en annan hund av samma ras; Ridgeback. De är stora med massa energi och leker väldigt hårdhänt, så det var kul att de hittade varandra och kunde leka som de ville en stund! När jag och Alice kom hem så hade vi varit ute i nästan två timmar! Superbra promenad! Sedan tog jag ett litet snack och gick till gymmet för att köra pilates en timme. Det var najs. Nu äter jag soppa, kollar youtube, ska dricka min Nocco (ja, jag har hittat Nocco här!!) och ladda för eftermiddagen när barnen kommer hem. Tjoho
 
PussHej
 
 
Au Pair | |
#1 - - sofia:

Gud vilken fantastisk upplevelse att få vara där! Ser fram emot alla inlägg därfirån. Massa kramar :) <3

#2 - - Ida:

Åhh så himla roligt att följa detta! Verkar sååå roligt och så har de hund också, kan ju inte bli bättre haha! ;)

#3 - - Frida:

Åh vad spännande! :)
Och mysigt med marknad! Hade också gått dit igen om jag hade hittat en mysig marknad i närheten

#4 - - Annie:

Så kul att du berättar! så mysigt med marknad också<3
Ha en fin kväll!

#5 - - cassandra gigel:

så roligt :D

#6 - - Jasmine:

Glad för din skull att den positiva känslan håller i sig. Du är modig!
Kram

Svar: Taaaack vad glad jag blir <3
Maolion

#7 - - Ullie:

va skoj et verkar ändå
ja ska få insomningtabletter som dokt skrivit ut o så avslappnings tabl får vi se om det hjälper de ja har nu funkar inte längre

#8 - - Celine:

Hittat Nocco i Edinburgh också haha, lyckan! Så glad att det har börjat sprida sig till UK nu!

Svar: Ja, fett najs :D
Maolion

#9 - - Sara Ekman:

Härligt med hundpromenader <3

#10 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vad härligt det låter :)

#11 - - Amanda Sofi:

Lycka att hitta Nocco!!

Svar: Men haha, JA! :D
Maolion

#12 - - Malin Svensson:

Åhhh vad glad jag blir ❤️ kram

#13 - - Johanna Utterberg:

Vad kul att du börjat hitta dig in i nya vardagen :) Kul med marknad på lördagar, så mysigt :)

Upp