Klantfia...

Hahaha, måste berätta om min dag när jag kom fram:
 
     Så i söndags var dagen då jag drog. Jag sa Hejdå till mamma och lillebror på morgonen när pappa hämtade mig och sen körde mig till flygplatsen. När vi kom fram grät och en skvätt och sen satte vi oss och han tog en kopp kaffe medans jag drack en cider. Vi hade även stannat en snabbis på donken innan så han fick äta frukost! Vi åkte ju hemifrån redan vid halv 8 på morgonen. 
     Men jag kände ingen stress, när jag har flugit förut har boardingen varit bara strax innan flyget gått och den har stängt bara nån minut innan avgångstid. Så vi hade gott om tid. Jag kunde till och med strosa runt och köpa mig en parfym innan jag drog mig mot gaten. När jag väl kommer fram så står det en riktigt stressad flygvärdinna utanför och vinkar och ropar åt mig att skynda mig för planet går NU. Haha, sen stod en till flygvärdinna längre fram och bad mig springa! Tydligen så stänger de alltid gaten minst 20 minuter innan avgång på British Airways, som jag flög med. Och jag dök upp 20 minuter innan planet skulle gå :) Så min resa startade med att jag nästan missade flyget...
 
     När jag väl var framme i London plockades jag upp av en taxichaufför. Han visade med handen mot bilen och bad mig sätta mig. Han "pekade" då på förarsidan, så jag satte mig helt enkelt i baksätet. Men när jag satt mig ner och tittade upp så kom jag ju på att det är vänstertrafik i England och ratten sitter ju på fel sida. Så chauffören trodde väl att jag ville ha privacy när jag satte mig där bak, så det vart en tyst bilresa hem till min värdfamilj.
 
     Bilresan kändes ganska stel, eftersom det var så tyst och vi skulle åka ihop så länge... trodde jag... Jag kollade upp adressen på kartan för att se hur lång tid jag hade på mig att samla mig och förbereda mig mentalt, 1 timme lite drygt. Och min "värdmamma" smsade och frågade när jag skulle vara framme så jag skrev just det. Men helt plötsligt, efter bara 15 minuter, svänger chauffören in på några smågator i ett litet kvarter, stannar vid vägkanten och släpper av mig. "I'm sorry, I'm in a hurry" sa han och körde iväg. Vad fan? Tydligen fanns det två platser med nästan samma adress.. Så jag fick plinga på hos rätt husnummer och hålla tummarna för att jag var rätt. Det var jag som tur är men jag var ju 45 minuter tidig... En annan kvinna som jobbar i huset tog glatt emot mig och visade mig in, så jag fick hänga med henne och några av barnen tills föräldrarna kom hem. De passade nämligen på att gå en längre promenad med hunden eftersom jag inte skulle komma på en stund... :)
 
     När väl "värdmamman" hade kommit hem så gick vi igenom huset, vi pratade igenom rutiner och lite house rules osv, sedan fick jag nån timme till att vara själv och få komma iordning i mitt rum. Det var mysigt och skönt att äntligen få landa! När det var dags för mig att komma upp igen och hänga med barnen så kom jag inte ut. Jag hade på något sätt låst in mig, för min dörr GICK INTE ATT ÖPPNA. Så där är jag, en eller två våningar under alla andra och sitter fast :) Jag smsade och ringde till övervåningen men fick inget svar. Så där var jag fast i en kvart... Tillslut fick jag tag på mamman, hon skrattade och kom ner och tydligen var dörren inte låst... Den var bara tung. Hahaha, åååh. 
 
Jag lyckas ju med allt :)
PussHej
 
 
Au Pair | Au Pair, England, Hoppsan, London | |
#1 - - Annika:

Ha, ha. Låter nästan som mig. Vilken spännande start. Det blir nog bra ska du se. Trevlig helg.

#2 - - Sara Ekman:

Haha men hjälp vilken start :D Hoppas det flyter på bättre nu <3

#3 - - petra:

Haha men oj vilken start:) kram

#4 - - Malin:

Haha men åh, håller med övriga här! Vilken start! Kram ❤️

Svar: Hahaha, ja. Lite kul att se tillbaka på ändå ^^
Maolion

#5 - - Emma Engström:

Haha åh nej vilken panik alltså, men vilken tur att du hann! :D KRAM

Svar: Hahaha, men eller huuuur! Kram <3
Maolion

#6 - - Yasmine:

Alltså sååå häftigt det måste vara! Ser verkligen fram emot att följa dig detta år :D Kram

#7 - - Annie:

Så spännande att läsa! Du är så modig tycker jag<3

Svar: Men tack, vad glad jag blir! Kram!
Maolion

#8 - - Annie:

Så himla spännande! Hoppas du får en toppen lördag<3

#9 - - Ida:

Åhh så roligt att du är på plats, ska bli såå roligt att följa! Såå spännande :'D

#10 - - Amanda Sofi:

Vilken tur att du inte missade flyget!

Svar: Ja men eller chuuuur, haha!
Maolion

#11 - - Carolina:

Åh nej vilken mardrömsliknande resa! Men skönt dock att allt gick bra, trots det. Men låter som om du hamnat hos en snäll familj :)

Upp