Så blev jag Au Pair

Nu ska ni få höra!
 
     Jag har i många år velat flytta till Spanien. Jag har velat bo där i circus ett år någon gång i mitt framtida liv. Och nu när jag var i en period i mitt liv då jag bodde själv och inte trivdes med det och jag har det senaste, nästan ända sedan jag var i Grekland, känt mig lite vilsen över lag så tänkte jag att nu är det dags att ta tag i det. Jag gör det. Så jag började kika på det här med Au Pair, för det verkar vara ett bra sätt ta sig in i kulturen, ett bra sätt för mig att lära mig spanska och så skulle jag alltd ha någon att vända mig till. Jag hörde av mig till både Cultural Care, som skickar Au Pairer till USA och till Anixi, de jobbar med Spanien, Frankrike, Australien osvSå fick jag lite information från båda håll där och tillslut bestämde jag mig för att jag skulle skicka in en ansökan till Anixi om att åka till Spanien. Spanien skulle det bli, senare i höst och jag skulle vara borta ett halvår. Det var min plan. Det blev inte alls så, hahah.
 
     Samma dag som jag tänkte satt mig ner och skrivit det där ansökningsbrevet till Anixi så hör en gammal klasskompis av sig. Hon har själv varit Au Pair i USA 1,5 år och jobbar nu för EF Education och Cultural Care. Hon visste att jag var sugen på att åka iväg till Spanien som Au Pair, men nu hade de på CC fått en förfrågan av en familj från London om de kunde få hjälp att fixa en Au Pair. Kajsa, som min kompis heter, berättade att familjen reser en del och lite så, så hon tänkte att jag kanske var sugen i alla fall. Och det blev jag ju. Så jag fick mer information om jobbet och om familjen mejlat till mig och dagen efter hade jag ett litet telefonmöte med Kajsas chef. 
     Kajsas chef var supertrevlig och hon lyckades sälja in familjen och jobbet väldigt bra hos mig, haha. Jag fick då veta att värdmamman ville ha ett möte face to face och att det vore bra om det gick att lösa kommande vecka. Familjen hade nämligen semester i Skåne. Det roliga här var att just den veckan skulle jag och mina kompisar också på semester i Skåne, så det var ju ödet.
 
     Några dagar efter telefonmötet blev jag kontaktad via mejl av familjens assistent. Vi kom överens om dag och tid jag skulle komma till familjens semesterhus och så fick jag adressen, sen var det bara för mig att börja bygga upp nervositeten. Hahaha, kändes helt knäppt ju. Allt gick så fort och helt plötsligt ska jag åka till någon på deras semester och bli intervjuad om att få flytta in hos dom i Notting Hill. Galet.
 
     Jag och mina kompisar åkte ner till Skåne en måndag, den 22 augusti. Vi hade det asgött och mysigt och sen kom onsdagen då mötet skulle vara. Jag tvingade tjejerna att vakna tidigt, vi åt lite frukost och sen körde jag & släppte av dom på en badplats medan jag tog bilen och körde till adressen jag fått. Eftersom vi tjejer sov i tält och inte hade möjlighet för så mycket skönhetsfix så fick jag sova med flätor så håret inte var totalt kaos. Min klänning jag skulle ha på mig blev fuktig under natten ute... så den fick vi akuttorka i solen. Jag fick åka i ett par kläder medans klänningen hängde och torkade färdigt i bilen. Någon mil innan jag skulle vara framme så stannade jag i en parkeringsficka, bytte om och släppte ut håret, hahaha. 
     Mötet gick jättebra. Värdmamman var så himla trevlig och glad och mysig, jag själv kunde slappna av bra och det kändes som vi kom himla bra överens. Innan jag åker därifrån berättar hon att hon ska ha möte med några andra tjejer och kommer höra av sig om hur det blir i början av nästa vecka. "Detta borde jag ju inte säga, men det känns jättebra!" sa hon innan jag klev ut genom dörren. Sen var det bara att vänta.
 
     Exakt en vecka senare, onsdagen den 31 augusti, var jag på gymmet och städade. Jag gick in i personalrummet emellanåt och kikade på mobilen för jag skrev lite med Emil. En av gångerna jag kommer in och ska svara på något Emil skrivit så har jag fått ett mejl. Jag fick jobbet. Hahah, jag reagerade knappt först kommer jag ihåg, bara läste det och fortsatte städa. Sen efter någon minut så började jag gråta, helt galet många känslor på en gång. Jag fick detDe valde mig.
 
Glöm inte att följa mig på instagram för typ dagliga uppdateringar!
→ @maoliion ←
 
PussHej
 
 
Au Pair | Au Pair, England, Jobb, London | |
#1 - - cassandra gigel:

åh så kul att vara det :)

#2 - - Sara:

Vad roligt! Så kul erfarenhet :)

#3 - - Yasmine:

Alltså WOW så häftigt! :D Kram

#4 - - Linnéa:

Åh, jag har verkligen alltid velat prova på det "yrket" <3

Svar: Det tycker jag du ska :D
Maolion

#5 - - lindajanssons :

Riktigt kul att läsa om detta. Är så imponerad över dig, grymt att du gjorde det här! <3

Svar: Men wow, taaaack <3
Maolion

#6 - - Celine:

Tycker detta är så spännande att läsa om <3

Svar: Åh, vad kul att höra! Vad glad jag blir <3
Maolion

#7 - - Sara Ekman:

Vad kul att läsa :D Modig du är!!

#8 - - Annie:

Så kul att läsa! Heja dig<3

#9 - - Julia Svensson:

Men åh vad kul!!

#10 - - Carro:

så roligt att läsa! det känns verkligen som om det var ödet ju :D

#11 - - Annika:

Hoppas att det går bra för dig och att du trivs. Kram.

#12 - - Malin:

Åhh så himla kul att få läsa!!! Kram ❤️

#13 - - Angelix:

Vad kul! :)

#14 - - Amanda Sofi:

Så roligt för dig, kram!

#15 - - Carro:

Så roligt!!! 😍

#16 - - Linnea:

Åh vad häftigt! :)

#17 - - MK:

Så spennende og interessant å lese om hvordan du ble au pair :) Utrolig kult, og det virker som du er fornøyd med valget ditt :D

#18 - - sara:

Hoppas du har en härlig helg :)

#19 - - Emma Engström:

Åh det är så spännande att få läsa om detta ska du veta! Men hur sjukt, det måste ju vara menat att du skulle hamna där du skulle och inte Spanien?! Tänkte eftersom hon hörde av sig samma dag du skulle skriva! Är sugen på att åka med CC till USA eller åka via Anixi och jobba i Australien, inte bestämt mig vad jag vill än men något ska det bli :D Hoppa du kommer få det grymt vännen!! <3

Svar: Meeen så spännande! Stort lycka till till dig och att vad du än väljer så kommer det bli skitbra :D
Maolion

#20 - - Johanna Utterberg:

Så himla kul och läsa om och så häääftigt! :)

#21 - - Carolina:

Det är helt galet vad mäktigt det måste kännas att bli vald och att få åka utomlands, bo där och vara Au Pair. Det måste verkigen vara hur fantastiskt som helst :D

Svar: Men ja verkligen :D
Maolion

Upp