Snart helg... igen?

Heeeeeej
 
     Alltså HUR kan det redan vara torsdag? Dagarna går så sjukt snabbt, jag fattar inte. Det känns som jag knappt börjat jobba, men samtidigt så är det en eeeeeeeevighet sedan dagen jag kom hit. Men min värdmamma sa det igår att "Det känns inte som du vart här i 3 veckor bara. Snarare 3 månader! Du känns som en del av the interior!" och jag fattar vad hon menar, det känns som jag alltid gjort detta och jag vet liksom vad som förväntas av mig, men samtidigt så har mitt år precis startat. Eller? Snart har jag vart här en hel månad ^^ Ska bara göra allt detta 11 gånger till. Hahaha^^
 
     AJA. Jag är fortfarande sjuk. Jag blev riktigt ofräsch alltså. Inte snuvig alls utan jag har "bara" haft så sjuuukt ont i halsen, ont i näsan och bihålorna, vart illamåender och yr osv. Jag har vart så sliten. Men dagarna har rullat på; Jag har inte tränat sedan i måndags men jag har vart ute med hunden, gått till gymmet och suttit i steamingrummet, städat och jobbat vidare. Sen igår åkte jag in till centrum och träffade en annan au pair! Hon var svensk och från Göteborg, det var en helt annan grej att träffa en annan svensk att prata om London med och någon som man verkligen kunde jämföra livet här med det gamla livet. Sverige är ju Sverige liksom, hehe. Så vi strosade runt lite längs med Strand men sedan vart vi riktigt hungriga och letade upp ett ställe att äta på. Det blev hamburgare på Bar.B.Q & Lobstershack, och ÅH vad gott det var med lite flöt för första gången på länge, hahah ^^ Men det var himlans trevligt och vi kom överens om att träffas igen snart! :D
 
     Har ingen aning vad jag ska hitta på tills jag börjar jobba igen... Barnen kommer inte hem på flera timmar så jag kan ju hitta på vad som helst, men jag verkligen ingen energi nu när jag är sjuk ^^ Jag var i alla fall ute med hunden en timme förut så jag har ju gjort någonting. Kanske ska gå och sätta mig på nån servering, äta lunch och läsa lite? Kan vara mysigt!
 
PussHej
 
Au Pair, London Life | Au Pair, England, London | |
#1 - - Annika:

Usch, vad jobbigt att vara sjuk, krya på dig.

#2 - - Emma Engström:

Åh den förbaskade sjukan alltså, så jobbigt att det håller i! Men vad roligt att ha träffat en annan au pair, så kul att få kontakt med en annan liksom :D Och håller med, sjukt att det är torsdag!! <3

#3 - - Amanda Sofi:

Hoppas du får bli frisk snart, så du får mer ork, kram!

#4 - - Sara Ekman:

Tiden går sååå fort!! Hoppas du blir frisk snart <3

#5 - - Louise:

Men åh vilka söta vovvar! :D <3

#6 - - Annie:

Söta hundar :)
Krya på dig!

#7 - - Celine:

Krya på dig! Men lilla mopsen alltså <33 Gulligaste jag sett!

#8 - - Annie:

Så trist med måendet :( Krya på dig nu<3
Kramar!

#9 - - Julia Svensson:

SÅ himla härligt med helg!!

#10 - - Petra Olsson:

Så fina vovvar ,krya på,kram

#11 - - Ullie:

men åhh sötisar
ja det brukar va så att när man helt plötsligt har tid då vet man inte vva man ska göra
japp vveckorna går sjukt fort

#12 - - Jasmine:

Kul att hitta samhörighet med andra svenskar som är i London av samma syfte som du.
Krya på dig, hoppas att förkylningen släpper snart.

Svar: Tack för din kommentar.

Kram

#13 - - Amanda (Swedish Passport):

Åh så härligt att du träffat en annan au pair! Kan tänka mig att det är mycket ni har att prata om som ingen annan riktigt kan relatera till :)

#14 - - Tina:

Sv; tack så mycket fina du!

Håller med att dagarna bara susar förbi! Härligt att de känns som du varit där längre, de bevisar ju att du är duktig! Vad kul att träffa en annan från Sverige! Att bolla lite tankar med henne!

Ha de bäst! ❤️

#15 - - Josefine:

Så söta hundar :D

#16 - - Carro:

håller verkligen med om att tiden går såå fort!

#17 - - Yasmine:

Så roligt att du träffat en annan svenska där borta! :D Och kul att du trivs. Vi kommer vara på resa i cirka tre veckor :) Kram

#18 - - Jasmine:

Svar: Tack för din kommentar. Imorgon bär det av på Drömresan! Resedagbok, tips och bilder delar jag med mig av när jag är hemma igen. Till dess finns lite extra fina inlägg att ta del av i bloggen. Välkommen in.
Kram

#19 - - Frida:

Tack så mycket :)
Sitta på en servering och äta lite och läsa låter mysigt :) Kul att du träffa en annan svensk där med!

#20 - - Carolina:

Usch för en sådan förkylning, hoppas du mår bättre nu! Mysigt att du hunnit träffa en annan Au Pair som kommer ifrån Sverige. Alltid kul att skapa sig ett kontaktnät där man ändå ska vara i minst ett år :D

#21 - - Hanna:

Hoppas du blir piggare snart <3

#22 - - Ida:

Åh hoppas du är bättre nu, också varit förkyld denna veckan!! Himla söta hundar :'D

#23 - - Carro:

Krya på dig! 😍

#24 - - Ullie:

hoppas du hunnit vila på din söndag kram o fin måndag

#25 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Vilka två söta hundar!! Wow

Upp