Sunny Sunday

Hejjeee!!
 
     Idag har jag varit i London i två veckor och idag var första gången som jag faktiskt åkte till det jag själv ser som "London". Det var första gången jag åkte tunnelbana också, det man ser som det mest London-iga man kan göra annars. Haha, aja men nu har jag gjort det äntligen! Det var inte lätt dock, sjuuukaste kartan över alla tunnelbanelinjer och jag fattade ingenting... Jag stod så länge och försökte läsa mig till hur jag skulle åka memn det gick inte. Tillslut laddade jag ner en app istället, skitbra var den och visar vart och hur man ska åka, hur lång tid det tar och den ger olika alternativ. London hette den. Skitbra, den kommer komma till användning!! 
 
     Väl nere i "tuben" kom det ett gäng musiker som gick genom vagnen och spelade och tiggde pengar vilket var lite mysigt. Sedan kom jag fram till Westminster och när jag kom upp till ytan igen, haha, så hördes musik igen. Det stod folk här och var med säckpipor eller trummor eller mikronfoner och spelade och sjöng. Fett med folk överlag var det också. Det var så många turister, helt galet. Så jag lät mig själv vara turist också. Frågade folk om de ville hjälpa å fota mig fast det blidde inte så bra, och jag vågade ställa upp mobilen och fota mig själv med timer, haha. Tyvärr så vart Big Ben och även hele Westminster Abbey under ombyggnad och vart täckt med byggnadsställningar... Tur jag har så mycket tid på mig att se och fota dom byggnaderna ^^ Well well.
     Jag strosade runt och bara hade det mysigt, tittade på gatuartister och drack min islatte i solen. Det vart 25 grader varmt idag så jag kunde gå runt i klänning och bara gotta mig, så najs. Jag försöker ju vara redig också och dricka med mitt egna metallsugrör för att använda mindre plast. Men dels så serverades islatten i plastmugg med plastlock och när jag slägde muggen så råkade jag slänga mitt sugrör... Hoppsan.
 
     När jag gick runt så passade jag på att ringa min pappa och prata med honom. Skönt att äntligen få tid att göra det i lugn och ro! Sedan har jag inte vågat ringa pappa för jag har blivit känslig och tårig bara av att tänka på det, så jag har skjutit upp det ^^ Men nu idag vart jag stabil nog att ringa och prata med honom ♥ Sedan innan jag åkte hem åt jag på Shake Shak och då ringde jag mamma. Älskar att prata med mina föräldrar, de är mina favoritpersoner i hela världen så jag vill verkligen ringa hem mer än vad jag gjort hittills. Jag mår så bra att att prata med doooom ♥ Bästa bästa.
 
PussHej
 
London Life | Au Pair, England, London, Selfie, Turist | |
#1 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vad härligt :) Skönt att du fick prata med din pappa

#2 - - Tina:

Vilka härliga bilder! Låter verkligen som du haft de toppen! Jag vill också till London, verkar så mysigt så mysigt och fint där! Jag har också sådana problem med kartorna över tunnelbanorna 😂😍

#3 - - Celine:

Haha tänkte just tipsa om appen! Laddar alltid ner den när jag är i London, otroligt bra är den! Älskar verkligen livet i tunnelbanorna i London! Det är som en helt annan värld <3

#4 - - Louise:

Underbart och tiden går verkligen fort! :D

#5 - - Hanna:

Åh låter som du har haft de super hittills! Vill åka dit snart igen, var länge sen ja va i london :d

#6 - - Carolina:

Vad trevligt att få vara turist i staden du nu bor i. Det är alltid trevligt att få uppleva saker man oftast inte gör om man bor i staden ;)

#7 - - Jasmine:

Vilka mysig dag! Roligt att ta få del av den i bild och text.

(Sent) Svar: Tack så mycket för dina fina ord. Det känns bra att kunna bidra och jag känner att jag har hamnat rätt i arbetslivet.

Kram

#8 - - Ida:

Åhh låter ju helt underbart!! Så himla härliga bilder :D Så roligt att följa detta!! :')

#9 - - cassandra gigel:

den är bra!
härliga bilder :D

#10 - - Ullie:

mysigt o prata me pappa
ja nu såg vi alla fina bilder därifrån ja det är nog speciellt att åka tunnelbanan

#11 - - Anita:

Trevligt med London! :D

#12 - - Angelica:

Vilka fina bilder!

#13 - - Annika:

Fina bilder från London. Har själv varit där 2008, trivdes som fisken i vattnet.

#14 - - sofia:

Alltså wow vilka bilder, den sista var ju magisk! Vilken underbar känsla att få göra sånt där för första gången själv. Minns att man känner sig lite stolt då hihi. Massa kramar :) <3

Svar: Men åh taaaaack :D
Maolion

#15 - - Sara:

Ser ut som du hade en väldigt härlig dag :)

#16 - - Johanna Utterberg:

Åh så underbart, älskar London!! :) Och vilka härliga bilder!! Kram

#17 - - Amanda (Swedish Passport):

Åh, lät ju verkligen som en så himla mysig dag! Londons tunnelbana är ju verkligen helt omöjlig att förstå sig på så den där appen lät verkligen super! :)

#18 - - Josäfin Andersson :

Såå härliga bilder! :D

Svar: Åh, tack!! :D
Maolion

Upp