(Gott) Nytt År!

     Jag vill, precis som alla andra, lägga ut glada och roliga årsresumeér på bloggen och instagram och instastories. Det är det enda jag har sett på sociala medier de senaste dagarna och det ser ut som att alla har haft ett felfritt och fantastiskt år som de nu avslutat på topp med ett perfekt nyårsfirande. Själv sitter jag och känner inte att jag har något att komma med för det känns bara som att det här året varit kass. Jag vet ju att jag känner så för att jag inte mår bra just nu och för att det är jobbigt och tungt just nu, det gör det svårt att se positivt på året som gått. Visst, det här året HAR varit tungt. Långa, tunga perioder och jag har inte mått bra till och från under hela året. Sen åkte jag till England, jag kände att det skulle bli min räddning och där skulle jag bli mig själv igen, det kändes som det var ödet att jag fick det jobbet och jag kände verkligen att dett var helt rätt för mig. Men så fungerade inte det heller. Det känns som ett stort misslyckande. Det känns som att jag gav upp allt jag hade här hemma för att lämna och börja om någon annanstans. Men så sitter jag här igen, i Falköping, fast nu utan en grund att stå på, utan en egen plats att bo på och inget jobb att gå till varje dag. Då är det inte konstigt att det känns som att året vart kass när jag ser på det med den sinnesstämningen jag har nu.
 
     Under hela 2019 och även lite innan har jag känt mig så vilse och jag har ständigt känt en stress i att hitta det jag vill göra, vart jag ska, vad jag ska hitta på härnäst. Jag har tackat ja till allt som trillat ner i knät på mig, vilket har gjort att jag slitits åt alla möjliga håll. Jag har nappat på varenda idé som poppat upp i huvudet och kört på det bara för att få testa nya saker hela tiden. Det är väl därför jag har tappat bort mig själv på vägen för jag har inte alltid gjort det jag vill, jag har gjort allt nytt jag kan.
    Så när jag väl lyckades hitta ett nytt hemma i London, jag skulle äntligen få vara på samma plats i ett helt år, så faller jag tillbaka i min ätstörning och förstör allt. I London var vad jag stoppade i mig det enda som fanns i huvudet och jag kräktes var och varannan dag, mot slutet en eller två gånger i princip varje dag, men jag hade mitt eget space, jag hade min tydliga grund att stå på och jag bodde med en fantastisk familj, jag hade underbara kollegor som jag skrattade med varje dag. Nu är jag hemma och jag har alla mina nära och kära, jag har inte kräkts en enda gång sedan jag kom hem (jag säger inte att jag inte velat, men jag har inte gjort det) men så känns det nu istället som att någon slagit undan benen för mig och jag orkar fan inte resa mig upp.
     Det är liksom inget för instagram.
 
     Min nyårsafton spenderades med människor jag tycker om. Vissa som jag älskar, vissa bekanta och vissa jag inte kände alls, men bra människor allihop. Vi hade roligt, jag hade roligt, vi gjorde roliga saker, men det var inte med dom jag brukar fira med och det var inte på det sättet jag brukar fira så det kändes inte som det var nyår. Det blev en tung kväll och den var fylld med ångest. Ångesten kom tidigt under kvällen och eskalerade, när jag insåg att jag glömt mina små ångesttabletter blev det ännu värre och tillslut sitter jag inlåst på en toalett och gråter.
     Det är inte heller någonting för instagram. 
 
      Med hjälp av en vän lyckades vi vända mitt humör, jag fick gråta ut, han lyfte mig och resten av kvällen blev ändå bra. På tolvslaget var jag glad och resten av natten höll jag mig flytande. Jag är så tacksam för att jag har så många fina människor i mitt liv som vill mig så väl, de ser mig och lyfter mig så jag sen orkar på egen hand. Att bryta ihop är tufft men jag behöver då och då bryta ihop för att komma igen. Lite synd bara att det vart just på nyårsafton.. Men det är baksidan av att alltid vara "pigg & glad".
     Baksidan är inget för instagram. 
 
 
Livet | |
#1 - - Lisa:

Vad tråkigt att du inte mådde så bra på nyårsafton. Tråkigt också att ditt år inte varit så bra. Hoppas detta år blir bättre stor kram <3

#2 - - Julia Svensson:

Åh så fin bild! Hoppas du haft ett underbart nyrår!!!

#3 - - Emma Engström:

Vännen, blir både glad och ledsen över att läsa det här ska du veta! Ätstörningen är inget som ska få hindra dig i vardagen och förstöra, svårare än man tror jag vet! Men ta hand om dig och ta vara på alla de nära och kära <3 Ångesten kan slänga sig i väggen, U ROCK! KRAM

#4 - - Linnea:

Gott nytt år!:)

#5 - - Flisan:

Härlig bild :D

#6 - - Ama de casa:

Hoppas och håller tummarna för att 2020 blir ett betydligt bättre år för dig!
Ha en fin fredag.

#7 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Hoppas ditt 2020 blir bättre <3 Tråkigt att du känt dig vilsen under 2019

#8 - - Carro:

Ta hand om dig fina du! 😍

#9 - - Beatrice Jakobsson:

Hoppas du får ett underbart år!! Vad skönt att din vän kunde pigga upp dig lite <3

#10 - - Ariel C:

Hvis du ikke starter året så bra, kan det hvertfall bare bli bedre framover, liker jeg å tro hvertfall 💛 Godt nytt år fine deg 💛

#11 - - sara:

Usch, hoppas verkligen du kommer få må bättre detta år! Trist med massa ångest men tur att en vän lyckades få dig flytande resten av kvällen. Hoppas du mår bättre idag och att du får en mysig helg :)

#12 - - Jossus Travelpics:

Det är synd att det ska vara sådan press på sociala medier. Kan inte nyår och andra dagar bara få vara som dom är? Vissa sitter ensamma och vissa mår dåligt, men på sociala medier ser det ut som hela Sverige firar och är så lyckliga.

#13 - - Jennifer:

God fortsättning fina du! :D

#14 - - Sara Ekman:

Fint och ärligt inlägg, det är inte alltid en dans på rosor <3 Hoppas 2020 blir ett härligt år med välmåendet på topp <3

#15 - - Yasmine:

Missförstå mig inte nu, men det är så uppfriskande att läsa om verkligheten istället för en förskönad verklighet. Jag hoppas verkligen att du hittar dig själv under året som kommer och att du blir den starkaste person du kan bli! Och som någon annan skrev, det är synd att det ska vara sån press på att man ska leva för att visa det på sociala medier... Låt oss leva det verkliga livet och inte leva livet för instagram under det kommande året! Skickar dig en megastor kram <3

#16 - - Johanna Utterberg:

Det är så viktigt med verkligheten och att låta sig falla ibland för att sedan resa sig igen <3 Så många som visar upp ett jäkla yttre och perfektion, det är inte konstigt att man påverkas men det är OKEJ att inte vara okej. Hejar på dig, och ta hand om dig nu.<3

Svar: Visst är det så! Tack så jättemycket för din fina kommentar <3
Maolion

#17 - - Jeanette:

Du skriver verkligen så himla fint och bra! Det låter verkligen hemskt att må sådär men det låter i alla fall bra att du nu är med och omkring nära och kära. Ett stöd från familjemedlemmar och vänner gör verkligen så otroligt mycket för en. Jag hoppas verkligen att det bara blir bättre för dig nu det kommande året!

Svar: Tack så jättemycket för din kommentar! Detta kommer nog bli bra <3
Maolion

#18 - - Veiken:

Jag gör inte heller någon återblick. Jag kan i alla fall inte ändra det som redan varit! Det gäller (för mig i alla fall) att leva nu och se framåt! Hoppas du mår lite bättre nu!

#19 - - Annie - Stora Små Äventyr:

Så fint inlägg och viktigt! Jag tror det behövs lite balans på sociala medier, kanske framför allt på Instagram. Att allt inte är perfekt hela tiden. Man har rätt att må dåligt. Sen är det fantastiskt fint när man får ett stöd från folk runt omkring.
Ta hand om dig och hoppas att du får ett underbart 2020. Kram

#20 - - Jessica Högberg:

Du har haft det tufft, tycker vi taggar ett magiskt 2020 nu!

#21 - - Delila:

Åhh känner igen mig såå mycket i texten
Underbara du <3

#22 - - enna:

Tycker verkligen det är viktigt att man visar den andra sidan av ens liv också :) Kram vännen

#23 - - Annika:

Vad ledsamt att höra att du mår så dåligt, har själv gått igenom svåra perioder i mitt livet. Kram på dig och hoppas att det ska vända.

#24 - - Ylva:

Vad starkt av dig att berätta sådant här som inte är roligt och lätt! Jag firade nyårsafton med min man och svärmor fast jag ville åka till Köpenhamn, men det var trevligt ändå. Allt är inte kul, men jag bloggar mest om roliga saker för jag vill att bloggen ska vara rolig. Sköt om dig!

#25 - - Anita:

Gott nytt år!

#26 - - Celine:

Haha läs min resume så är den verkligen inte perfekt :') Hade en så hemsk höst att det inte finns, 2019 var iiiinte bästa året här heller!

#27 - - cassandra gigel:

bra att ha någon man kan prata ut hos <3

#28 - - Emelie Andersson :

Vissa år är sämre än de andra, mitt 2019 var väldigt upp och ner. Inte ett av de bästa åren iaf. Jag hoppas på ett bättre 2020 både för dig och för mig :) förstår att det känns som ett misslyckande men ibland måste man testa och se om det funkar. Ta hand om dig vännen <3

Svar: Jag tror och hoppas 2020 kommer bli bra för oss båda! <3
Maolion

#29 - - Pauline Hurtig:

hoppas du får ett underbart 2020!

#30 - - Ullie:

nä här blir ingen resume för som du säge´r när man inte mår bra orkar man inte ens sätta ihop något så nä
skickar en stor kram o ha en fin onsdag

#31 - - Malin Svensson:

Gott nytt år vännen ❤️ En stor stor kram till dig, ta hand om dig. Allt annat är oviktigt, måendet ska gå först ❤️❤️❤️

#32 - - Sarah:

Hoppas det här året blir bättre för dig :)

#33 - - Heléna:

Håller tummar och tår för att det här året ska bli mycket, mycket bättre!!! Att du får må bra, ha ett sunt förhållande till mat och få glädje i tillvaron! Massor av kramar fina du 💖💖💖

#34 - - Amanda (Swedish Passport):

Det sista du ska känna är att det du gjort är ett misslyckande, det är en erfarenhet du tar med dig genom resten av livet! Håller mina tummar och tår för att måendet vänder nu och att du får ett superfint 2020. KRAM! <3

Upp