Maj- Sammanfattning

     Heeeej, alllihopa! Igår när jag satt och pillade med min mobil och svarade på någon snap så kom det upp på snapchat: "Min Maj-sammanfattning" för ja, nu är det Juni. Det är redan JUNI. Hur sjukt?? I vilket fall så bläddrade jag igenom alla glada bilder och filmer jag tagit under maj månad och guuud så mycket kul och mysigt jag har gjort den här månaden! Eller ah, jag måste säga att jag gjort mycket kul hela våren. Jag tror inte det har gått en helg utan att jag har haft något planerat med mina kompisar, min familj eller min Erik, SÅ mycket mys! Och det kommer fortsätta likadant ett tag framöver eftersom Erik tar examen, lillebror tar studenten, folk fyller år och och det är SOMMAR för tusan, då vill man ju hitta på massa saker!
Som tur är har jag en liten kompisgrupp på 5 personer som gärna umgås ute. Min familj är också gärna ute så mycket som möjligt. Och att inte få resa runt nu på grund av pendemin har gjort att man prioriterar att utforska sina närområden, vilket jag tycker är otroligt mysigt! 
 
     Vi kickstartade maj med Valborg. Matilda, Anna, Elin och jag åkte till Annas sommarstuga i Säm istället för att partaja med massa folk. Det blev ett par riiiktigt mysiga dagar, som jag har skrivit om i ett annat inlägg som ni kan läsa →HÄR←. I det inlägget står även om när Erik och jag vandrade Dumme Mosse den 3 maj, vi gick drygt en mil då. Riktigt mys! Där skrev jag också om att jag vandrade en sväng med Elin och Anna. 9km gick vi den 9 maj när vi knallade på Mösseberg för att ha en fikastund och sola lite uppe vid Vråhålan. Flera riktigt mysiga små äventyr med andra ord, redan från start!
     Massa andra mindre grejer har det vart också! Jag har promenerat mycket runt där vi bor, ibland själv, nån gång med Hannes och ett par gånger med mamma. Riktigt mysigt att gå runt bland gårdarna, titta på de fina vyerna över skog och mark och hälsa på kor och hästar som man ser längs med vägen! Mamma och jag åkte iväg och fikade nån gång bara hon och jag, lyx. Och jag har hängt en del hos pappa & Ulle med; käkat, fikat, gått ute på gården, gosat med hundarna & katterna och pratat med korna, hästarna och getterna. Det ääääär så mysigt att komma ut på landet ordentligt ibland tycker jag ♥
Sen har jag donerat blod, vart domare på Hannes fotbollsmatcher och en helkväll spenderades med min bästa kompis Jesper när han vart hemma några dagar från Stockholm! ♥
 
     Mitt i maj blev jag sjuk-ish. Jag mådde riktigt illa, hade huvudvärk och var yr i 1,5 vecka och ett par kvällar fick jag light feber och vart inte alls pigg. Jag vet inte riktigt vad det berodde på och jag kände mig aldrig sjuk-sjuk, men jag fick vara hemma från jobbet den perioden och jag blev himla deppig på grund av bristen på energi och träning. Men sedan från ingenstans så vände det, som TUR var, och jag kunde avsluta månaden på topp! Resten av månaden vart späckad! Jag har jobbat som vanligt och känt mig pigg och taggad på det! Jag har varit mycket med Erik, jag har fått massa ärenden gjorda, jag har vart pigg och jag har tränat mycket. Jag mååååår så bra av träningen! Jag blir gladare och jag får så mycket mer ork! 
     Det kom ännu en långhelg 21-24 maj, Kristihimmelsfärd och den utnyttjades till fullo! Jag, Elin och Elin åkte till Djäknesundet och det kan ni läsa om →HÄR←! Dagen efter det åkte Erik och jag till hans föräldrars sommarstuga på Öland och spenderade resten av helgen där. Så så så mysigt, trots mycket regn. Vi solade så fort solen kom fram, vi hade spelkväll med TP, vi drack vin och Erik & jag tränade ihop. Åh, vilken bra helg det var ♥
 
     Även nu i helgen som var vart det DUNDERMYSIGT! I fredags var det jättefint väder så jag drog ihop tjejgänget + min otroliga pojkvän för ett äventyr vid vattnet. Vi åkte till sjön där jag har sommarstuga, fast istället för till just stugan så åkte vi lite längre söderut, till en mysig sandstrand! Vi handlade matsäck på Ica allihop och åkte i två bilar ut till ett litet paradis. Vi lyssnade på musik, solade, badade och hade tävlingar; bygga finast sandfigur, hålla balans på en stock, Yatzy och kortspel. Så så så så mysigt. Åh, jag tycker SÅ mycket om de här människorna ♥
     På lördagen åkte Erik och jag till Ingarp. Det vart dop för hans fina systerdotter Lovelia! Istället för ett stort dop i kyrkan så blev det dop på altanen hemma hos Eriks syster och vi vart 14 personer där inklusive prosten. Att inte vara så många och att vara hemma gjorde det hela så himla mysigt, intimt och lättsamt tyckte jag! Det vart verkligen en lyckad dag ♥ Och Erik & jag fick himla fina, uppklädda bilder ihop. Hihi
 
      Till slut kom 31/5, sista maj, mors dag. Sovmorgon och en go frukost med melon vart det hemma hos mams med alla oss syskon innan vi gav oss av ut till Forentorps Ängar för att fika där ute i skogen, i en glänta. Corona är fruktansvärt, men nu mitt i allt detta är det lite bra att man får lära sig att anpassa sig. Det tvingar ut oss i naturen, vi håller oss till de mysiga närområdena och man värdesätter  än mer att få umgås med sina nära och kära. Vi firade mors dag utomhus tillsammans med mormor & morfar, vår familj (mams) och min morbrors familj. Det vart fika i solen och sen knallade vi runt där på den korta vandringsleden och tittade på alla forngravar som vart längs med stigen! Det hade vi nog inte gjort om vi inte var "tvungna"!
     Eftermiddagen på mors dag spenderades hos pappa på gården. Farmor & farfar kom dit, hela vår familj (paps) var där och min faster var där med mina två kusiner! Tårtkalas vart det ute i skuggan av träd och paviljong med ordentlig social distansering. Mysigt ♥ När fikat var över stannade jag lite längre och hälsade på alla kor, hästar och getter tillsammans med Hannes innan vi åkte hem till mams och avslutade mors dag med pizza till kvällsmat. 
 
Det har varit en riktigt bra månad! Jag tror och hoppas att juni blir minst lika bra!
PussHej ♥
 
 
Livet, Ut På Tur | 2020, Maj, Månad, Sammanfattning, Sol | |
#1 - - Evahle - mammalivet och psykisk hälsa:

Så sjukt att det redan är juni... Tiden går så fort :O Usch hoppas corona snart är över...

#2 - - Lisa:

Ja tiden går verkligen fort. Roligt att läsa och se bilder från vad du gjort i Maj. :)

Kram

#3 - - cassandra gigel:

så härliga bilder :D

#4 - - Sara Ekman:

Lät som en toppenmånad :D nu hoppas vi juni blir minst lika bra <3

#5 - - Ylva:

Härligt att kunna umgås med nära och kära! Jag längtar efter mina föräldrar som är 70+ och femtio mil bort.

#6 - - Ullie:

vi träffar knappt några nu i virus tider inte större folksamlingar alls . men man vet inte du kanske redan är smittad

#7 - - Ida:

Men åhh så himla härligt inlägg och sammanfattning!! Massa fina bilder och verkar som maj var superbra😍

#8 - - MK:

Tiden går utrolig fort, men det ser ut som du har rukket å kose deg masse i løpet av mai-måned :) Så mange fine og koselige bilder <3 Ønsker deg en fin juni-måned!

#9 - - Pauline Hurtig:

vilket fint inlägg! :)

#10 - - Emma Engström:

Men gud vilken himla härlig månad Malin, så mycket som hänt och sen så kul att umgås massor med de man gillar! Blev verkligen jätteglad av detta!! STOR kram finaste du <3

#11 - - Annika:

Så mysiga bilder, vad roligt att du har haft det bra trots lite sjukdom.
Fina bilder på dig och pojkvännen. Önskar dig en trevlig nationaldag.

#12 - - Carro:

vad mysigt med en kompisgäng på 5 personer, jag önskar att jag hade haft ett sådant!

#13 - - Linnea:

Härlig sammanfattning! Och ja, galet att det är juni nu :)

#14 - - Josefine :

Vilket underbart inlägg!!❤️

Svar: Åh, tack så mycket <3
Maolion

#15 - - My Nordqvist:

Åh så härligt!!! Låter som en riktigt härlig månad :D

#16 - - Heléna:

Vilken fantastisk månad!!! Underbara bilder! Hoppas juni blir minst lika bra för dig vännen! Stor kram 💖

#17 - - Johanna Utterberg:

Låter verkligen som en fantastisk månad för dig :) Hoppas juni blir så bra! <3 Kram

#18 - - enna:

Vilken härlig månad du haft :)

#19 - - Ariel C:

Så mange utrolig fine bilder fra din Mai! Du har definitivt gjort mere enn meg den måneden 😂

Upp