Skogen gillar vi

     Long time no see! Jag har varit sugen på att börja blogga lite igen men jag är lite seg i starten, hur var det man gjorde nu igen? Men men, något kul ska vi väl kunna hitta på! I och med att läget i världen ser ut som det gör så är det svårt att få till en rolig vardag att skriva om egentligen, men jag tycker faktiskt ändå att jag har lyckats gaaaanska bra måste jag säga. Trots rådande situation så har jag lyckats få en hel del vikariejobb på skolor, vilket är bra, jag trodde inte jag skulle få jobba något alls nu i vår, men saker har löst sig ganska bra! Jag går till gymmet som vanligt men tvättar och spritar mig och allt jag tar i till förbannelse och försöker hålla igång min träning, utan den skulle jag inte kunna hålla psyket stabilt riktigt. Och sen hittar vi på saker hemmakring!
 
     Förra helgen var det Valborg, då istället för att festa med massa folk åkte Elin, Anna, Matilda och jag till Säm där Anna har sommarstuga, och hade vårt eget Valborgsfirande med drinkar, spel, lekar, grill och mys! Trots vädret gav vi oss ut och rodde en sväng, vi spelade kubb i regnställ, vi promenerade & hälsade på getter och vi lyckades få till grillad fläskfilé till middag. Riiiktigt mysigt hade vi det! 
 
     Det är mycket utomhusaktiviteter som gäller, kan man inte upptäcka andra länder eller storstäderna så drar vi ut på landet och i skogen istället! Förra söndagen åkte min Erik och jag till Dumme Mosse utanför Jönköping och knallade vandringsleden där och hade det trevliiiigt. Sol var det och vi lyckades gå circus en mil på de där spängerna ute på mossen. Vi har gått med i en facebookgrupp där folk lägger ut tips om olika vandringsleder i Sverige och det känns som att det är ungefär det vi kommer pyssla med nu ett tag framöver! Det ÄR sjukt mysigt ju, älskar skogen.
     Som tur är har jag också mitt kompisgäng som också gillar att knalla ute i skogen! Tema Vandring fortsatte även denna helgen då Anna, Elin och jag igår åkte upp på Mösseberg och gick närmare en mil där uppe bland träden och alla branta små backar. Målet var Vråhålan där det är ett stup rätt ner och en otrolig utsikt. Vi fotade alldeles för mycket, fikade, kanske spelade in en TikTok-dans och solade. En så jäkla bra dag!!  
 
     Såatteeee, det är nog det som kommer synas på min blogg framöver; träning och skogen.
Underbart ju?
PussHej
 
 
     
Livet, Ut På Tur | 2020 | |
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

ÄLSKAR skogen, älskar utomhus, ÄLSKAR att alla är utomhus hela hela hela tiden nu, allas bloggar är så grönskande inspirerande :D

#2 - - Carro:

så mysigt!! :D

#3 - - Pauline Hurtig:

åh vad härligt :D

#4 - - Ylva:

Jag älskar att gå på spång! Ska be min kompis som bor i Varnhem och jobbar i Falköping att ta med mig till Mösseberg någon gång. :-)

#5 - - Celine:

Åh jag har så himla svårt att komma på intressanta saker att dela med mig av på bloggen, det händer ju inte särskilt mycket i mitt liv atm :(

#6 - - Ajli:

Svar: Absolut, det gjorde den nog... åt makaronisallad med kyckling och såg Dr Phil, hehe... precis när jag sagt att jag älskar att vara ute 🙈

#7 - - Emma Engström:

Åhh saknat dig ska du veta!! Men vad skönt att du ändå haft jobb i de här tiderna, om man tänker så liksom! Det är helt klart bästa tiden just nu för att vara ute, njuter varje dag det är fint och skogen är det perfekta stället!! Stor kram hjärtat och ta hand om dig <3

Svar: Men vad fin du ääär! Tack så jättemycket, jag blir alldeles varm i hjärtat <3
Maolion

#8 - - Flisan:

Åh vilka härliga bilder :D

#9 - - cassandra gigel:

åh så mysigt :)
sv; åh tack! trevlig kväll :)

#10 - - Heléna:

Så roligt att du är tillbaka med bloggen! Så härlig valborg och mysigt att vandra också! Det gäller verkligen att ta tillvara på naturen nu! Hoppas du har fått en fin start på veckan fina du! Kram 💖

#11 - - Ama de casa:

Såg härligt ut det där! Utom när det blir sådär nära stupet... :-)

#12 - - My Nordqvist:

Vilken mysig valborg!!! Så härligt att vara ute :D

#13 - - Sara Ekman:

Så härligt <3

#14 - - Linnea:

Vi har också kört mycket utomhusaktiviteter :)

#15 - - MK:

Så mange fine bilder, og ser ut som du har gjort masse gøy :D Og så deilig at du har hatt litt å jobbe med selv om situasjonen er som den er pga. corona. Håper du får en fin uke <3

#16 - - Anita:

Men så härligt :D

#17 - - Ida:

Åh ser ju helt underbart ut!! Roligt om du börjar blogga igen, välkommen tillbaka isåfall!😍 I dessa tider så har ju många kanske tid över (om man inte jobbar inom vården då såklart!)

#18 - - Evahle - mammalivet och psykisk hälsa:

Svårt det där att komma igång ibland tycker jag faktiskt. Åh vad härligt det låter :)

#19 - - enna:

Men så otroligt härligt!! Kram

#20 - - Annie - Stora Små Äventyr:

Men åh vad mysigt! Det är verkligen underbart att komma ut i naturen och bara vara ute :D

#21 - - Carro:

åh, så underbart det ser ut :D

#22 - - Amanda (Swedish Passport):

Men alltså åh vad det där såg underbart ut! Man mår ju så bra av att vara ute i naturen :)

Upp