Min födelsedagshelg!

     Jag har fyllt 23. Under min frånvaro från bloggen passerade vi den första augusti, det var en lördag och miiiin födelsedag! Jag brukar inte direkt fira dagen sådär supermycket men det är en speciell känsla, en speciell aura kring ens födelsedag tycket jag! Att man får en hel dag då man automatiskt får stå i centrum, bli uppmärksammad, uppvaktad och sådäääär. Jag tycker det är mysigt. Hela min födelsedagshelg blev hur bra som helst! Den började redan på onsdagen då jag, pappa och lillebror Jesper körde mina möbler till nya huset i Ingarp (TJOHO) och sedan tog med oss min Erik hem efteråt. Erik & jag bodde då i stugan ända från onsdag till söndag och på söndagen åkte vi hem till Ingarp och sov där innan jag åkte tillbaka "hem" för att jobba! Lite flängande, men "vad gör man inte för kärleken?" Haha
 
     Anyway, det vart riktigt gött att bo några dagar nere vid sjön! Men både onsdagen och torsdagen jobbade jag ett par timmar på kvällen. Som tur är så jobbade jag ju då (också) på ett gym och Erik tycker det är trevligt att träna så han kunde underhålla sig medans jag jobbade, haha perfekt kombo! MEN utöver jobb så har vi ju gjort massa kul! Vi paddlade över till andra sidan sjön för att plocka blåbär en dag. När det var riktigt soligt och varmt av dagarna kom mina tjejisar ner till stugan och så spenderade vi en hel dag på flotten i solen! Gött häng, fint väder, bad och massa godis ♥ På kvällarna drack vi rödvin, min Erik & jag. Vi spelade kort eller alfapet och pratade i timtal. Vi är i tjugoårsåldern men ter oss redan precis som min farmor och farfar... En av kvällarna var vi dock ungdomliga och tog oss ett kallt och väldigt snabbt kvällsdopp! 
 
     Sen kom lördagen, första augusti, min födelsedag! Bara att vakna upp brevid min gos gjorde det till min favoritfödelsedag this far (fast min 21-årsdag i Portugal är ändå svårslagen. Tryck →HÄR← för att läsa om den, hehe) och dagen vart hur mysig som helst! Jag fick present av Erik på sängen och han sjöng Ja Må Hon Leva för mig så fint. Mandelmanns bok Självhushållning På Djupadal fick jag, så nu ska vi förbereda för att självförsörja oss, odla eget och köpa djur Erik & jag haha ♥ Jättefin var deeeeeeen och den står nu i vårt kök i huset. 
     När vi morgonmyst klart kom mams och lillebror Hannes och då åkte vi fyra till Gränna! Vi åt en massa godis, tittade på en massa godis, fotade en massa godis ooooooch svettades, tusan vad varmt det var haha! Men mysigt hade vi.
     Efter fleeera timmar i Gränna åkte vi hem i 26 graders värme utan ordentlig AC i bilen... Erik, Hannes & stannade till i stugan och tog ett svalkande dopp i sjön innan vi åkte till pappa en sväng. Där hälsade vi på korna och tittade på de nya små kalvarna som börjat trilla in på gården ♥ Ett stopp hos farmor & farfar hann vi med också där jag fick en otroligt fin present. Kökshanddukar som min gammelmormor gjort alldeles själv och broderat med hennes initialer ♥ Jag fick nääästan tårar i ögonen, men jag var mest förbannad över att jag inte kunde ge farmor en stor och lång kram och tacka henne ordentligt... MEN TACK IGEN FARMOR ♥
Dagen avslutades hos mamma med min favoriträtt ute i kvällssolen, lycka ♥
 
     Söndagen vart det lite kalas hos paps med tårta, fika och preseeeent. Myspys ute i regnet under paviljongen. Men före det hade Erik, mams och jag spenderat över en timme på Flobys otrooooliga antikvariat! Vi gick hur länge som helst och tittade på böcker och vi hade nog nästan kunnat gå runt där i flera dagar och bara tittat och läst och bläddrat och åååååh. 
 
En SKITBRA helg var det verkligen. Riktigt lyxigt med massa
uppvaktning, massa uppskattning och massa kärlek ♥
Tack!
PussHej
 
 
 
Livet | 2020, Födelsedag, Sommar | |
#1 - - Carro:

Vilken helg och grattis i efterskott! 💕

#2 - - Anonym:

Det var din farmormors handdukar du fick.

#3 - - Ariel C:

Så utrolig fine bilder fra helgen! Ser ut som du fikk en fantastisk bursdagshelg. Gratulerer med dagen som var <3

#4 - - Flisan:

sv: in å titta vetja haha :P

grattis i efterskott :D

#5 - - Emelie Andersson:

Vilken fin helg du har haft och grattis i efterskott :D så mycket fina bilder <3

#6 - - Pauline:

vad roligt :D

#7 - - ullie:

låter s¨himla mysigt . gränna är så fint bra vi bor nära . 3 mil här ifrån typ ju

#8 - - enna:

Grattis i efterskott! Vilken underbar födelsedag du haft :)

#9 - - Sara Ekman:

Så härligt, grattis i efterskott <3

#10 - - Hilma:

Åh men vilken fin helg! Grattis i efterskott fina du <3

#11 - - My:

Men åh så himla härligt, grattis i efterskott!! <3 Nu längtar man inte alls tillbaka till sommaren haha!!

#12 - - Evahle - mammalivet och psykisk hälsa:

Grattis i efterskott :) Åh vad härligt det ser ut. Så fina bilder!

#13 - - Hilma:

Hoppas att du har en riktigt bra torsdag fina du!

#14 - - Johanna Utterberg:

Låter som en riktigt härlig födelsedagshelg! :)

#15 - - Amanda (Swedish Passport):

Men alltså ååååh vilken idyll! Låter ju verkligen så himla mysigt :)

#16 - - Annika:

Vilken härlig födelsedag du hade och fina bilder på både dig och det du gjort. Grattis i efterskott. Kram.

#17 - - Frida:

Härligt och grattis i efterskott!
Gränna är ju så himla mysigt! Spenderade nästan hela sommaren där i närheten :)

#18 - - cassandra gigel:

grattis i efterskott :)

Upp