Vecka 2 - TRÄNING

     TJENAHEJ! Nu har vi checkat av andra veckan utav 10. Veckans fokus vart träning, vi går in lite djupare på hur vi tränar, vad vi tränar, varför och vi tar en kik på hur vi kan förbättra både mitt och Eriks träningsupplägg. Erk & jag har alltid varit ganska rediga när det gäller träning, vi båda har växt upp med idrott; jag med fotboll och han med både fotboll och hockey. Jag spelade ju även fotboll på gymnasiet och började gymma då lite grann. Men när vi inte längre haft möjligheten att hålla på med sport så har vi ändå varit aktiva, vi har gymmat, gått på pass, sprungit osv. Men nu kände vi att vi behöver en nytändning och att vi ville se över vad vi faktiskt gör. 
 
     Den här veckan kunde inte börjat bättre! I tisdags morse åkte Erik och jag till gymmet där jag jobbar för att ha en PT-DUO tillsammans med min chef och kollega, Robin. Det var sååå roligt! Och SÅÅÅ jobbigt! Hahaha, vi fick verkligen kämpa i varje övning och det var precis vad vi behövde! Jag tror inte jag riktigt förstår hur mycket kraft, energi och styrka som egentligen finns i min lilla kropp. Vad känner ni, ni som går på gym? För ibland, ganska ofta, kan jag gå till gymmet och känna att jag varken har någon plan och att "det räcker" att köra bara litegrann. Och absolut, vissa dagar kan man ju ta det lugnare, men det måste ju vägas upp med att verkligen utmana sig själv andra dagar! Efter det där passet så kommer nog varken jag eller Erik att gå hem från gymmet utan att vara trötta på riktigt igen. MEN jag är fortfarande helt för att Lite är bättre än inget! Den bästa träningen är den som blir gjord!!
 
     Hittills har jag inte haft något schema jag följer inom träningen. I min kalender har jag haft lite koll på att jag har fått varierad träning bara med Styrketräning, Löpning, Promenad, Meditation och Yoga. Men nu är väl tanken att jag ska bli bättre på att variena och fokusera mer på att få styrketräning gjord ordentligt för varje muskelgrupp varje vecka också. Jag tycker det är roligt att se stark ut och känna mig stark.
     MEN mycket träning = mycket mat och det är något jag fortfarande måste jobba på! Det är svårare än vad man tror att få i sig tillräckligt känner jag. Fast det fixar jag! Min kära sambo börjat göra meal preps med kyckling & ris så vi båda har matlådor under jobbveckan, och vi lagar så god och bra mat nu för tin, så det kommer gå galant detta! 
 
     "Träningsveckan" avslutades med en helg hemma i Falköping. Men trots en liten weekend på annan ort så såg vi till att äta helt okej mat, vi tackade vänligt men bestämt nej till fika och läsk och vi besökte Träningskompaniet för att få in ett gympass också! Vi gjorde också vår första utmaning i utmaningen; Så många armhävningar vi klarar av i ett svep. Erik klarade över SEXTIO stycken, galning. Jag klarade några riktiga armhävningar, men om man räknar med mina halvdana sååå gjorde jag FYRTIO stycken! Vi kommer göra samma grej sen om några veckor och se om vi orkar fler eller inte, spännande. Sen har vi också planerat fler utmaningar och fler tävlingar under tidens gång!
Vi hoppas verkligen ni vill hänga med och peppa oss på vägen! :D 
 
PussHej
 
 
Hälsa & Ohälsa, Livet | 2021, Detox, Gym, Hälsa, Kost, Nyttigt, PT, Personlig Träning, Träna, Träning | |
#1 - - Netti Starby:

Grymt jobbat av er. Kramis <3

#2 - - Anita :

Men bra jobbat! :)

#3 - - lisa:

Vad duktiga ni är :)

#4 - - Malin:

Åh så duktiga ❤️

#5 - - Sara Ekman:

Shit vad kul, grymma ni är :D

#6 - - Pauline:

grymmt! :)

#7 - - Emelie Andersson :

Grymt jobbat och bra kämpat! 😍

#8 - - Ama de casa:

Jag har faktiskt varit på gym, fast inte under det här millenniet - jag nöjer mig med promenader :-)

#9 - - Celine:

Börjar längta mer och mer tills gymmet öppnar nästa vecka nu haha!

#10 - - Hanna:

Älskar att styrketräna! Har gjort de i flera års tid 😍

#11 - - Annika:

Vad bra att ni tränar och äter sunt. Det mår kroppen bra av.

#12 - - Alice:

Så kul att ta del av, så duktiga ni är! <3

#13 - - T':

Grymt jobbat! Älskade att träna förr, men sen satte saker stopp för det så enda jag i princip klarar nu är promenader.

#14 - - Sussi:

Bra jobbat! Himla duktiga. Önskar jag hade eran motivation..

Svar: Tack så mycket! Hoppas vi kan hjälpa till med inspirationen :D
Maolion

#15 - - Sara :

Härligt med en massa varierande träning, jag längtar efter mer träning (lider av smärtor, så jag svårt att träna vissa saker) men hoppas jag snart får reda på vad den beror på så jag kan börja träna riktigt hårt igen som jag älskar :)

#16 - - lisebrevik :

Shitt, du er rå ! You go girl :D

#17 - - Enna:

Så kul och vilken härlig start på dagen :)

#18 - - Beatrice Jakobsson:

Grymt av er!! Kämpa på! 😍

Upp