Vecka 4 - Cheat Weekend!

     Först och främst; Tack så jättemycket för alla svar på mitt inlägg om sötsuget! Många kände igen sig i känslorna jag beskrev kring ett så "litet" problem som sötsug. Flera av er delade med er av hur ni gör för att stå emot suget eller vad ni har extra cravings för. Om man klarar att stå emot ett tag så kommer ju tillslut den där efterlängtade tre veckors-tröskeln då sötsuget dämpas. Jag klev över tröskeln under förra veckan så nu har jag inte alls samma sug längre, utan vill för det mesta istället ha mat, frukt eller vatten när kroppen börjar kännas tom!
     Att prata så mycket om att bara vara sugen på lite socker, och att tvinga sig att hålla sig ifrån det känns som att förstora en så liten skitsak. Men efter flera år som bulimiker då det där lilla sötsuget ledde till hetsätning som fick käkarna att krampa, till att tvinga sig själv kräkas tills det kändes som magen vändes ut och in, då är "kampen" mot sötsuget större och ibland mer traumatiskt än vad man kan tro. Så TACK igen för era svar och kloka ord och TACK för att faktiskt ingen av er försökte förminska mina tankar och känslor ♥
 
     Vecka 4 gled vi genom som en dans. Nu när det blivit vardag med att aldrig skippa träningen, att inte hänga i godishyllorna på Ica och att alltid laga bra mat så flyter det liksom bara på. Ett par gånger har man väl känt att "Nu hade det varit gött att bara beställa en pizza"  både pga suget och bekvämligheten. Men ack, det är bara att bita i det sura äpplet och laga till en... linsgryta till exempel. Som iförsej är jävligt gott. Ni kan hitta receptet om ni klickar hääääääär!
 
     Helgen som var firade vi Valborg! Erik och jag firade på varsitt håll; han i Jönköping och jag i Lysekil. Åh, helgen var magisk. Jag fick sluta några timmar tidigare från jobbet, kunde åka tidigt mot Falköping, plockade upp Anna på vägen i Jönköping och så möttes vi upp vi tjejer som skulle spendera helgen tillsammans. Anna, Elin, Matilda, Julia och jag. Vi kom fram till Lysekil på fredagskvällen och helgen spenderades sen i Matildas mormors villavagn, med strålande sol och bara massa god mat, drinkar, lekar, promenad på klippor och inga krav. Ja jäklar, vad nöjd jag är med den här helgen ♥
     Då eftersom det skulle förtäras alkohol och i kompisgäng så bestämde Erik & jag att detta fick bli en cheat weekend, vi fick faktiskt fuska hur mycket vi ville. Så för min del blev det sammanlagt på tre dagar en pizza, en donkenlunch, lite chips, en rad marabou och massa socker i form av cider & drinkar hehe. Men det var det värt. 
 
Men nu är det back on track!!
PussHej
 
 
Hälsa & Ohälsa, Livet | 2021, Hav, Ica, Linsgryta, Lysekil, Nyttigt, Recept, Semester, Sötsug, Valborg, Villavagn, mat | |
#1 - - Anita:

Härliga bilder!! :D

#2 - - Netti Starby:

Vilken härlig valborg du hade och linsgryta är så himla gott. Kramis <3

#3 - - Johanna Utterberg:

Vilken härlig Valborgshelg du hade och det är så skönt när man kommit över det där sötsuget :)

#4 - - Amanda (Swedish Passport):

Men alltså åh så underbart att höra, HEJA DIG! Och det lät ju verkligen som ett så härligt valborgsfirande :)

#5 - - Celine:

Så grym du är!

#6 - - Annie:

Låter som en toppen helg! Och måste säga så grymt gjort med sötsuget :)

#7 - - Hanna Karlsson:

Så härligt att läsa att du blivit av med ditt sötsug. Man får hitta sina tricks. Underbara bilder du bjuder på från din tripp. Är svag för klippor och hav.

#8 - - Malin:

Åh låter och ser underbart ut ❤️

#9 - - Pauline:

vad härligt! :)

#10 - - Sussi:

Vilken underbar helg. Älskar att ha såna någon gång ibland. Älskar att ha en sån att längta efter..
Man får inte glömma att leva lite också ;)

#11 - - lisa:

Vilka härliga bilder. Klart man måste få ha en cheatweekend ibland. Ni är ju så duktiga ändå :)
kram

#12 - - Annika:

Oj så härliga bilder.

#13 - - Sara Ekman:

Åh vad nice helg <3

#14 - - Flisan:

Härliga bilder :D

#15 - - Emelie Andersson :

Du är så jäkla grym, heja dig! <3

#16 - - Fridas Mamma Blogg:

Jag har också haft problem med sötsug. Jag verkligen ÄLSKAR godis och bakverk. Men så fort man lyckats hålla sig borta från det ett tag så släpper det där värsta suget. Grymma ni är som fortsätter med era goda vanor!

#17 - - Ida:

Låter ju som ett underbart Valborg!! Så härligt med cheat weekend oxå, det är ju givet med såna, måste man ha! Så duktiga ni är!!

#18 - - lisebrevik:

Så sykt mysigt <3 :D kom gjerne innom nettsiden min <3

#19 - - Carolina:

Heja er och läste längre upp att ni då inte var långt ifrån att vara klara med det här 10 veckors schemat, så antar att ni nu är helt klara? :D
Lät förövrigt som en fin Valborg ni fick i slutet av april :)

Upp