Vecka 5 - HALVVÄGS!

     H A L V V Ä G S ! Hallå hörni, igår checkade vi av Vecka 5 i vår 10 veckors "hälsoutmaning" så vi är officiellt halvvägs! Jösses vad tiden har gått snabbt och jösses vad det har gått... lätt? Vi pratade om det idag Erik & jag att, förutom mitt sötsug där de första 3 veckorna så har det hela gått väldigt smärtfritt. Vi har njutit av den goda, näringsrika maten. Vi har blivit piggare av att träna ännu mer regelbundet än tidigare och ah, det går otroligt bra helt enkelt. Sen visst, vissa dagar är ju bättre eller sämre än andra men överlag så känns inte detta som något galet krav eller någon strikt diet. Eftersom vi alltid strävat åt att vara hälsosamma även innan detta så har ju inte förändringarna blivit så drastiska. 
 
     Veckan som var spenderade Erik och jag mycket på varsitt håll då vi haft osynkade arbetstider och sen åkte jag själv till Falköping under helgen som var. Men vi haft kämpat på med träning och bra mat båda två! När jag var hemma-hemma så fixade jag maten som vi alla åt eller så fixade jag egen. På lördagen köpte hele familjen pizza medans jag plockade mig en sallad på ICA, hahah. Det funkade minst lika bra! Sen fick jag ordentlig motion i form av rejäl trädgårdsfix hela lördagen samt att jag besökte gymmet jag tidigare jobbat på och var med på ett gruppträningspass där. 
 
     Nu har vi alltså bara hälften kvar och jag känner att jag vill ta det sista ett steg till. Jag vill vara mer noga med hur mycket jag äter, bara för något är nyttigt så kan en inte äta precis hur mycket som helst? Varje träningspass ska verkligen bränna och jag vill hitta tillbaka till mina regelbundna powerwalks! De har prioriterats bort de senaste men nu jäklar ska jag komma ut i friska luften och nyttja alla soltimmar. Nu när dagarna blir länge och längre så finns ju tiden för en frisk morgonpromenad eller en solig kvällspromenix! Då det bara är så lite kvar kan man passa på att pressa sig själv lite? Men annars tycker jag att vi jobbar på bra alltså!
 
Håll utkik i bloggen och på instagram för under långhelgen nu drar vi på äventyr!
@maoliion ← Mitt konto
@lostswedes ← Eriks & mitt gemensamma konto!
PussHej
 
 
Hälsa & Ohälsa, Livet | 2021, Bakad potatis, Gym, Halvvägs, Hemma, Hälsa, Hårt Jobb, Ica, Instagram, Maj, Näring, Promenad, Stark, Träna, Träning, Vardag, mat | |
#1 - - lisebrevik :

Herlig :D

#2 - - Annika:

Det var bra gjort att beställa sallad istället. Tack för kommentaren.

#3 - - T':

Wow vilken inspiration ni är! Så sjukt duktiga är ni! Heja!

#4 - - Celine:

Ni är grymma!

#5 - - Alice:

Kul att läsa om er resa, kul att höra att det gått så bra hittills! Hoppas det fortsätter så! <3

#6 - - Emelie Andersson :

Så grymt jobbat, och härligt att det går så lätt och fort 😊

#7 - - Carolina:

Heja er! Jag skulle både komma igång med träning igen efter förlossningen och äta lite nyttigare nu när jag inte kunnat träna. Men tar regelbundna promenader med lillen, så känns i alla fall som jag gör något bra för min egen hälsa! :D

#8 - - Johanna Utterberg:

Hejaheja! :)

#9 - - Ida:

Såå himla grymma ni är!! Underbart att vara halvvägs genom :D

#10 - - lisebrevik :

Yo go girl! :D

#11 - - Netti Starby:

Men vad duktiga ni är och bra jobbat! Kramis <3

#12 - - Annie:

Så grymma ni är! :) Tack för ditt fina svar hos mig, det värmde<3
Kram!

#13 - - Sussi:

Så bra jobbat! Jag känner också att jag kommit bort från promenaderna. Behöver också ta tag i det..

#14 - - lisa:

Vad duktiga ni är. Beundrar er verkligen :) Kram

#15 - - Josefine:

Men wow!! Grymma ni är 😍

#16 - - Linnea:

Härligt med halvvägs!! :)

#17 - - Julia:

Bra jobbat :) Sallad är gott, men pizza är min favoritmat, hehehe... misstänker att jag hade failat i lördags!

#18 - - Malin:

Åh så härligt :D

#19 - - Annika:

Bra jobbat. Ha en fortsatt trevlig vecka.

#20 - - Frida:

Gud vad härligt och bra jobbar hörrni! :)

#21 - - Lin:

Grymma ni är! <3

#22 - - Josefin:

åh men guuud! Snyggt jobbat!! 😍

Upp