Nästan 3 dygn Internet detox

     Yes, i tisdags kväll tog mitt Wi-Fi slut och jag valde att inte starta igång en ny vecka förrän nu. (Så blogginlägget i onsdags vart tidsinställt). Vi köper precis som sist tillgång till Wi-Fi en viss period och en vecka är det längsta man kan köpa per gång. (Man kan visserligen köpa flera veckor på samma gång, men ni fattar)

     Det är skönt för jag har vart sååå mycket mer här och nu utan allt meningslöst scrollande på instagram och när man inte svarar på snaps eller sms mitt i samtal med andra. Jag sover tidigare och har mer tid på morgonen åt.. vettiga saker! Det var nästan så det tog emot att starta igång internet igen... Men jag vill gärna kunna ha lite kontakt med familjen också, så nu fick det räcka med detox för den här gången! (Senast jag var här gick jag utan Wi-Fi i 1,5 vecka, det var otroligt!) 


     Under tiden jag vart bortkopplad kom en giraff till stallet och hälsade på. Vi volontärer satt och såg på när några från the staff red när vi såg två giraffer kom gående bortanför paddocken. Jag och Anne (ny volontär, Stables, från Frankrike) gick närmare en av girafferna för att ta fina bilder. Det var ett staket mellan oss och giraffen så vi tänkte inte riktigt efter på hur nära vi egentligen kom förrän vi var inom räckhåll för giraffen att stånga eller sparka oss... När de andra såg oss ropade de med lite panik i rösten "GUYS!! PLEASE STEP AWAY FROM THE GIRAFF NOW !!" De är ju egentligen livsfarliga 🤓

Men vi fick fina bilder! 

(null) (null) (null) 

PussHej 

♥️

 

 

Zimbabwe 2021 | Africa, Afrika, Antelope Park, Detox, Djur, Giraff, Giraffe, Resa, Resor, Shona, Travel, Volontär, Volontärarbete, Wi-Fi, Zimbabwe, Äventyr | |
Upp