Allt om min resa till Zimbabwe!

   ... eller ah, allt jag har koll på so far i alla fall ^^
 
     Om 2 veckor är jag i ett annat land, och jag äääär så taggad på att komma bort ett tag från höstrusket här, från alla måsten i vardagen och bara få leva i nuet ute i bushen i Zimbabwe. Sist jag var där hittade jag verkligen mig själv, jag insåg efter bara några dagar att jag var mer avslappnad och mer tillfreds med mig själv än jag någonsin vart och jag var 100% Malin. Jag anser väl att jag har fortsatt vara mig själv även efter den resan, men jag tror och hoppas att de känslorna och tankarna infinner sig igen och kanske på ett ännu djupare plan när jag kommer tillbaka.
 
     Jag kommer den 3 oktober ta tåget från Nässjö upp till Stockholm och sedan åka direkt till Arlanda. Precis som förra gången så är det nattflyg som gäller från Arlanda till Addis Abeba, Etiopien, så där är det några timmar sömn som gäller. Sedan ca 3h mellanlandning innan jag flyger vidare mot Harare, Zimbabwe. Där landar jag ca 12:30 och kommer bli upphämtad av personal från platsen jag ska volontärarbeta på.
 
     Precis som förra gången ska jag volontärarbeta på Antelope Park. Jag ska spendera 4 veckor där på deras Wildlife Project och få jobba med lejon och elefanter igen! Den här gången har de inga smålejon så jag kommer inte att gå på några lion walks eller hänga med lejonungar, utan nu är det mer fokus på deras stora lejon. De som var små när jag var där sist är liksom deras framtid och de lejonen får man i bil följa när de är ute på savannen och jagar och såååå. COOLT! 
     Eftersom det inte är några lion walks eller cub sits den här gången så är det mer fokus på elefanterna och jag hoppas kunna ta del av mer aktiviteter med deras hästar, för ÅH vad det verkar mysigt att fixa och greja med hästarna, rida på savannen i soluppgången OCH på min Bucket List skrev jag gör en massa år sedan att jag vill någon gång i livet galoppera
 
     Det är massa fix och trix och krångel som skett nu inför resan, åååh det är så mycket att hålla koll på i och med Corona med PCR-test / antigentest / vaccinpass osv osv. Det är en djungel! Men så är det. Det kommer lösa sig!! 
 
 
Hoppas ni vill följa mig på min resa!
PussHej ♥
 
 
Zimbabwe 2021 | 2021, ALERT, African Impact, Afrika, Antelope Park, Covid, Elefant, Elefanter, Gweru, Höst, Lejon, Volontär, Volontärarbete, Zimbabwe | |
#1 - - Ajli Müller:

WOOOOW! Nä, alltså, det känns som att du lever en helt annan värld än jag. Som Holiday in the Wild, som snabbt seglat upp i toppen av mina favoritjulfilmer. Hoppas att du bloggar massor därifrån <3 Jag vill definitivt följa med på resan!

#2 - - Celine:

Wow vad spännande! Jag är taggad på att få följa genom bloggen!

#3 - - Sara Ekman:

Wow det låter heeeelt fantastiskt, ska bli sååå kul att följa <3

#4 - - Linnéa :

Men wow, detta måste man följa ⭐️

#5 - - Annie:

Så spännande! Hoppas Du får det bra :)

#6 - - lisa:

Men åh så roligt och spännande. Jag avundas dig verkligen. Att få jobba med djur har alltid varit en stor dröm för mig.
Ha det så bra där borta :)
Kram

#7 - - Annika:

Åh, så spännande det låter. Hoppas att du får det bra där nere. Tycker bara det är hemskt när lejon dödar elefanter.

#8 - - Anette Starby:

Men oj vilket spännande jobb och det låter helt fantastiskt. Kramis <3

#9 - - Emelie Andersson :

Men wow vilken häftig resa! Hoppas att resan blir minst lika bra som förra gången.
Att galoppera är verkligen ett måste, det är en så häftig känsla! 😍

#10 - - Ida:

Men wow så coolt och åh så roligt!! Drömmer också om att volontärarbeta med djur någon gång i mitt liv, verkar magiskt<3

Upp