Höst = Nystart

     Hej på eeeer ♥ Sommaren har sprungit förbi, hösten är verkligen på ingång och jag kände att det är dags att damma av min lille blogg. Senast jag skrev var Erik och jag påväg ut på en roadtrip genom södra Sverige, det kan man läsa om och se bilder från på vår gemensamma instagram @lostswedes! Superdupermysigt! Gå gärna in och följ oss där så ni får vara med på våra äventyr ♥
 
     Det kan inte bara vara jag som känner att varje gång sensommaren smyger sig på och hösten kommer, så är det som en riktig nystart. Det vet jag att jag inte är ensam om iförsej. För mig är det nästan en större känsla av nya möjligheter och omstart än vid Nyår. En teori jag haft tillsammans med en kompis var att det är för det alltid vart skolstart vid den här tiden på året; Ny årskurs, ny klass, ny skola, nya lärare, nya rutiner. Man laddar heeeela sommaren för att sedan dra igång på nytt på hösten.
     För mig har det fortsatt vara så även efter skolan;
  Augusti 2016 började jag på mitt första riktiga jobb efter studenten, på en förskola där jag jobbade i 2,5 år. Jag trivdes jättebra och även fast det av vissa omständigheter var ett riktigt tufft första jobb så var det en trygg punkt och så jäkla utvecklande. Jag tog mitt körkort i oktober 2016 också!
  September 2017 flyttade jag hemifrån, tillsammans med min dåvarande pojkvän! Samtidigt som vi ordnade i vårt nya hem och vande oss vid vårt nya liv så preppade jag för mer äventyr, för i oktober 2017 åkte jag till Zimbabwe alldeles ensam i 6 veckor.
 
 Flytt 2017
Zimbabwe 2017
  Hösten 2018 är enda gången jag inte gjorde någon "omstart", haha ^^ Våren 2018 var en av de tyngsta perioderna i mitt liv så hösten fick handla om återhämtning, det var välbehövligt. Jag och min katt bodde i min nya, egna lägenhet och bara gosade ♥
  Hösten/Sensommaren 2019 vändes livet upp-och-ner igen inom loppet av en månad. 31 juli fick jag reda på att jag fått jobb som Au Pair i London och innan 1 september skulle jag ha sagt upp och tömt lägenheten, flyttat på katten, eventuellt göra slut med dåvarande pojkvännen och packa. Det låter mycket och det var verkligen en hektisk period, men åh vad jag ville flytta utomlands och jag var så taggad på vad som komma skulle! 
Jag & Molly 2018
London 2019
  Hösten 2020 flyttade jag ännu än gång. Sjätte flytten på tre år, den här gången med the love of my life. Den här flytten sträckte sig inte över landsgränser, men så gott som; Småland är som en helt egen värld (skämt åsido, jag gillar det mycket♥). Och nu vart det flytt till ett HUS. Galet ju
 
     Nu är det september 2021. När jag började skriva detta sa jag till Erik att "Det inte är någon riktig nystart på gång den här hösten dock!" Men han svarade att det visst är det; Vi har under den här sommaren fått våra vaccinationer mot Covid-19, och även fast vi vet att man inte kan flänga exakt hur man vill så ser vi ljuset i rese-tunneln ♥ Vi planerar att dra iväg i mitten på januari under en längre period. Men ni ska få hänga med mig här genom bloggen på äventyr om bara ett par veckor! Den tredje oktober oktober åker jag nämligen äntligen tillbaka till Zimbabwe!! Och ni kommer få läsa om allting hääääär ♥
 
 
PUSSHEJ
 
 
Livet | 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, Afrika, Au Pair, Corona, Covid, Flytt, Höst, Livet, Nystart, Throwback, Återblick | |
#1 - - Ditte:

Åh, vilken rolig läsning. Kan tänka mig tillbaka x antal år och på alla resor och en del utlandsjobb jag haft. Så berikande. Nu är jag en tämligen pigg pensionär på 72 år som gläds med dig och visst hänger jag gärna med till Zimbabwe.Afrika är för mig ganska outforskat oc jag inser att så många resor dit kommer det nu inte att bli. Men världen i övrigt har jag tagit mig an sen unga år. Så det har blivit en del resor och många upplevelser under årens lopp.
Tack för att du delar med dig.
Önskar dig det bästa

Svar: Tack så jättemycket för din kommentar <3 Hoppas du lyckas ta dig till Afrika och se dig omkring litegrann för det är verkligen magiskt <3 Kan tänka mig att du har mycket erfarenhet efter alla år av resande!
Maolion

#2 - - Anette Starby:

Jag känner också hösten mer som en nystart än nyår och vad roligt att ni flyttade till ett hus. Kramis <3

#3 - - Annie:

Håller faktiskt med dig om det där med nystart när hösten kommer, känner så med! :)
Bilderna med dig och kissen är underbara :)

#4 - - lisa:

Härliga bilder. Vilken söt kisse <3
Ja hösten kan vara riktigt mysig faktiskt.
Kram

#5 - - Jossus Travelpics:

Men vad härligt för dig att få komma tillbaka till Zimbabwe. Vad kul det ska bli att se bilder därifrån.

#6 - - Elin:

Kul att få komma tillbaka till Zimbabwe<3

#7 - - Sussi:

Så kul att läsa om förr och framtid. Ska bli kul att hänga med dig :)

#8 - - Enna:

Vilka härliga tillbaka blickar :)

#9 - - Johanna Utterberg:

Höst är verkligen nystart, mer än nyår för min del. :)
Åh så spännande med resplaner!!

#10 - - Emelie Andersson :

Vilket roligt inlägg, härliga tillbakablickar! Väldigt fina bilder :)

Upp