Allt är faktiskt inte så jävla bra

Hej, hörni
 
     Förra veckan var jag hemma. Hela veckan gjorde jag roliga saker och träffade människor jag älskar och människor som ger mig energi, såna jag kan ventilera till, såna jag kan lita på och såna som gör mig glad. Det var precis vad jag behövde, nu behöver jag det mer än någonsin. Efter att ha vart hemma och bara blivit boostad till tusen med kärlek och värme så var det lite konstigt att komma tillbaka till London i söndags, där jag inte har någon alls på samma sätt. På ett sätt var det skönt för jag BOR ju här och har alla mina saker här, här kan jag få den egentid jag behöver hemma bor jag ju hos någon hela tiden, vilket jag tycker är lite tufft^^ Men jag behöver mina människor. Jag mår nämligen inte så bra :)
 
     På grund av hur jag mått har jag bestämt mig för att avsluta min tid som au pair. Veckan innan jag åkte hem delade jag med mig till mina föräldrar om hur jag faktiskt mått sedan jag kom hit. Jag mejlade familjens assistent och dagen då jag åkte hem berättade jag får min värdmamma att jag inte kommer kunna stanna här ett helt år. Det var ett samtal jag verkligen laddat för, gått igenom allt 100 gånger i huvudet och efteråt var jag helt uttömd för det var så tungt att berätta, men nu är det som en stor tyngd släppt från mina axlar. Jag ska få åka hem. Och det handlar inte om att jag inte trivts med det här jobbet, jag har tyckt det gått skitbra, jag har verkligen klarat av detta bra. Det handlar inte om min värdfamilj för dom är så fantastiskt fina och har verkligen tagit hand om mig, fått mig att känna mig välkommen och visat att de uppskattar det jag gör. Det handlar om att jag inte mår bra psykiskt. Mina ätstörningsbeteenden kom tillbaka efter att jag varit här i bara 1,5 vecka. PANG, sa det så vart jag lika ätstörd som jag var två år tidigare. Jag har försökt kämpa på så gott det går och jag hade länge tron om att jag skulle lyckas ta mig ur beteendet igen och genomföra det här året i London. Men nej, för någon månad sedan blev det värre och mitt huvud och min kropp blir mer och mer påverkat av detta. Jag är liksom inte mig själv längre. 
 
     Det är lite otäckt hur fort ätstörningen kommit att påverka hela mitt liv. Jag levde med ätstörningstankar och sedan bulimi i 3 år och jag vande ju mig, så jag fattade inte varför jag så ofta mådde illa, varför jag inte kunde prestera på fotbollen, varför jag aldrig hade ork, varför magen krampade, varför jag alltid ville dra mig undan och varför jag så ofta var så jävla ledsen utan anledning. Men nu har jag "bara" varit tillbaka i ätstörningen i 3 månader och jag känner redan av allt det där igen. "Jaha, vad det DÄRFÖR jag kände mig febrig varje dag i två år...?" 
     Jag blir så ledsen av att tänka på att jag lät mig själv må såhär och värre i TRE ÅR. Så jag vet att jag vill bryta det här beteendet så snart jag kan för jag vill inte må såhär. Ahne, nu ska jag hem och jag ska läka. Jag har inget datum än då jag får komma hem, men bara vetskapen om att det snart händer är en sån lättnad. 
 
     Igår var en riktig skitdag. En skitdag innebär inte att jag BARA är ledsen. Jag hade många glada och pigga tillfällen, men för att få till det så var jag tvungen att dricka två energidrycker under dagen ^^ Men jag åt en liten frukost + en redbull, gick till gymmet och hade ett riktigt slappt pass för jag orkade ingenting, jag gick en lång omväg hem för att tvinga mig vara ute i solen. Sen kom jag hem, åt & kräktes och la mig på soffan och vilade ett par timmar. Efter lunch och en redbull klarade jag av att jobba, det gick bra. Till kvällen åt jag och kräktes igen och när jag sedan gick jag la mig fick jag en panikattack. Jag har inte fått panikattack sedan jag flyttade till London, men under veckan jag var hemma nu har jag hållt inne så många känslor så nu när jag väl släppte lös allt så gick min kropp bananas. Panikattacken höll i sig i över en halvtimme, det fanns inget stopp och hela kroppen gjorde så så ont. Till slut klev jag upp ur sängen, fortfarande lost i panikattacken, och tog 2 atarax, plockade med mig min dator till sängen och startade VÄNNER. Sedan tog det bara någon minut och så avtog attacken, då var jag helt slut.      
 
Jag behöver åka hem :)
 
 
 
Livet | |
#1 - - Anita:

Usch så jobbigt :( kram!!

#2 - - Lisa:

Usch vad jobbigt. Det är bra att du får komma hem till din familj så dom får ta hand om dig :)

Svar: Ja, det kommer bli så bra!
Maolion

#3 - - Ariel C:

Sender deg en skikkelig god klem ♥️♥️

Svar: Tack finaste <3
Maolion

#4 - - Tess:

Vad starkt av dig att ta beslutet att åka hem! Låter som att du gör helt rätt! Kram

Svar: Tack fina du <3
Maolion

#5 - - Malin Svensson:

Åh det gör så fruktansvärt ont i mig att läsa det här ❤️ Är så otroligt glad över att du väljer att lyssna på kroppen och åker hem ❤️ Du förtjänar det allra bästa ❤️ Stor stor kram kämpe ❤️

Svar: Tack så jättemycket för din fina kommentar <3 Ja, jag tror det kommer bli bra det här!
Maolion

#6 - - Linnea:

Skönt att du lyssnar på dig själv och avbryter det eftersom du inte mår bra!

Svar: Ja, jag tror detta kommer bli bra <3
Maolion

#7 - - Julia Svensson:

Men fy vad jobbigt!!

#8 - - Ullie:

usch ja du måste va rä om dej . vilken jobbig sits du måste tänka på ditt mående så är det ju viktigast
se till så u får hjälp förr ditt mående så håller vi tummarna allt bli bättre på en gång

#9 - - Emelie Andersson :

Åh vad jobbigt men bra att du tog det beslutet och att du tänker på dig själv! Skönt att komma hem där du har din trygghet! Och familjen i London verkar hur fina som helst även om det var ett laddat snack <3

Svar: Ja, de är helt underbara i detta <3
Maolion

#10 - - Carro:

Du tar helt rätt beslut! Ta hand om dig! 😍

Svar: Tack så mycket! <3
Maolion

#11 - - Ama de casa:

HELT rätt beslut av dig! Var rädd om dig.

#12 - - Sara Ekman:

Så jobbigt, men bra att du åker hem snart o tar hand om dig själv <3

#13 - - Natalie:

Usch vad ledsen jag blir av att läsa detta, hoppas du mår bättre snart!! STOR KRAM<33

Svar: Tack så jättemycket, fina du <3
Maolion

#14 - - cassandra gigel:

hoppas de blir bättre!!

#15 - - Emma Engström:

Stor, stor kram vännen och ta hand om dig i massor! Ibland får man göra tuffa beslut men som ändå kan vara det bästa <3 KRAM!

Svar: Ja, men exakt! Tack så jättemycket och massa kramar till dig <3
Maolion

#16 - - Alice:

Åh, det verkar vara helt rätt beslut att åka hem! Sjukt stark är du som tar hand om dig själv och vågar ta svåra beslut! <3

Svar: Tack fina du <3
Maolion

#17 - - Annie - Stora Små Äventyr:

Skönt att få vara hemma och skönt att du tagit det beslutet och berättat om det! Ta hand om dig! :)

Svar: Ja, det är skönt att ha det framför mig!
Maolion

#18 - - Jasmine:

Vad modigt och starkt av dig att våga känna efter hur du faktiskt mår. Bra att du lyssnar på dig själv och din kropp. Sänder dig fortsatt stryka. <3

Svar: Tack för dina ord till inlägget om dag sju på vår Drömresa i USA! Nu finns bilder och ord om fortsättningen på denna dag publicerad i bloggen.

Kram

Svar: Wow tack för din fina kommentar <3
Maolion

#19 - - Jeanette:

Men usch vad jobbigt att höra. Så många styrkekramar till dig!
Men bra att du känner din kropp och kan läsa av vad som är det bästa för dig, alltså att åka hem och inte kämpa på och låta det bli värre och värre. Hoppas du mår bättre snart!

Svar: Tack för din jättefina kommentar <3 Kärlek till disig
Maolion

#20 - - Yasmine:

Starkt gjort att ta beslutet att åka hem! Skickar massa styrka till dig <3 KRAM

#21 - - Sara:

Nej vad trist att höra att du inte mår bra igen, hoppas allt blir bättre så fort du får komma hem till dina nära och kära. Stort krya på dig och ta hand om dig :)

#22 - - Carro:

Men fy vad jobbigt! Lider verkligen med dig, vet själv hur det är att vara nere på botten och må riktigt kasst psykiskt. Du har tagit helt rätt beslut, åka hem till din familj och fokusera på dig själv. <3

#23 - - Josäfin Andersson :

Fy så jobbigt men starkt av dig att ta beslutet att åka hem igen, den egna hälsan måste komma först! ♥ Ta hand om dig!

#24 - - Johanna Utterberg:

Fy så tråkigt och höra! Men tror verkligen att det är rätt beslut, nu får du åka hem och ta hand om dig själv, så att du får må bra <3

#25 - - Ellen:

Stor kram till dig! <3

Upp