Dag 10 - Söndag

Hej Hopp!
 
Idag är det söndag och jag vart LEDIG idag! Min första lediga dag sedan jag kom hit och satan vad jag behövde den, hahaha. Oftast är med ledig tillsammans med någon annan men jag vart ledig helt själv och det var faktiskt riktigt skönt. Man jobbar och bor så tätt inpå varandra så att stanna kvar här hemma och ha hela lägenheten för mig själv i några timmar har varit helt fantastiskt. Tanken var från början att jag skulle ut och turista lite, det är ju inte så svårt att ta sig till Aten härifrån. Men Näe. Idag har jag vilat, ätit långfrukost, tränat, tvättat, skrivit dagbok och kollat youtube. Så jävla skönt. Detta behövde jag! 
 
Jag har hittat en park som ligger ca 2,5K bort från vår lägenhet. På vägen dit springer jag längs havet, helt okej uppvärmning. Sedan där så finns en rejäl stenbänk att använda i olika övningar och även stigar jag kan använda som "stege" och träna snabbhet. MYCKET BRA. Sedan springer jag längs havet hem igen :)
 
     Efter den långa jobbdagen igår vart jag helt slut. Vi jobbar vanligtvis från 9.00 på morgonen till ca 14.00 - 15.30 på eftermiddagen. Men när man är PA och jobbar i butiken, som jag gjorde igår, så kommer en dit vid 10.00, räknar ALLA varor vi har, antecknar och förbereder för dagen. Klockan 11.00 börjar gästerna komma, så det är full rulle med säljande och guidande fram till 17.00. Då ska alla varor räknas igen, kassan ska räknas, Z-rapport ska köras och sen vid ca 18.00 är en klar att åka hem. Jag somnade nästan på spårvagnen hem... Så väl hemma åt jag takeout-nudlar, drack cola och kollade youtube innan jag gick jag la mig. Trött tjej...
 
Just nu håller jag på att städa ur min säng och flytta ut i vardagsrummet. Vi är nämligen så pass många volontärer att när vi flyttar till RC, som jag ska göra inatt, så kommer vi inte få tillbaka vår gamla säng när vi kommer tillbaka. Det roteras alltså en del nu. Så blir det när lägenheten bara är gjord för 8 personer och de tar in fler :)  Eller "gjord för", det är en vanlig trea där de tryckt in 2 våningssängar i varje rum^^
Aja.
PUSSHEJ ♥
 
 
Grekland 2019 | ARCHELON, Grekland, Volontär | |
#1 - - Emma Engström:

Vilken härlig dag, helt klart välbehövlig! :D

Svar: Verkligen :D
Maolion

#2 - - Carolina:

Starkt av dig att bo så många okända människor i samma lägenhet, något jag nog inte skulle orka med! Härligt med en ledig söndag :D

Svar: Haha, ne det är väldigt påfrestande! Men utvecklande och det är spännande att lära känna folk från olika länder!!
Maolion

#3 - - Frida:

Ja gör det, kul att du gillade tipsen :)
Och härligt att du hittat bra spring och träningsställen. Att träna ute är ju underbart!

Svar: Ja, eller hur :D
Maolion

#4 - - Hilma Eklund:

Men åh vad härligt med en ledig dag :D

Svar: Verkligen!
Maolion

#5 - - enna:

Vattnet är ju helt underbart, lika underbart som en ledig dag :)

#6 - - Amanda:

Åh vad härligt! :D

#7 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Men du så lyxigt det ser ut att bo så där, speciellt i ett snöigt Falun som kontrast ;).
Det är skönt att få vara ledig ibland :D

#8 - - Sara Ekman:

Skönt med en ledig dag <3

#9 - - Alice Lindström:

Vad härligt vattnet ser ut!

#10 - - Yasmine:

Så skönt att vara ledig en dag! :) Kram

#11 - - Sara:

Skönt att ha en ledig dag :)

Upp