Dag 14 - Regn..

HejHopp!
 
Efter ett par härliga dagar med jobb i sol och värme, en har bara velat jobba i T-shirt, så har det nu kommit regn. Och inte lite regn, en hel del. Det vart åskoväder hela dagen igår, det var verkligen åska runt om oss HELA dagen. Närmare lunch började vi se blixtrar samtidigt som ovädret kom närmare och till slut så fullständigt vräkte det ner... Vi var då i full gång med att tvätta Sotoris, sköldpaddan vi har ute i en av de störra tankarna.  Vi ville inte liksom.. sluta när vi var nästan klara så medans det ösregnade så gjorde vi klart allt nere i tanken och när vi väl var klara och kom in så vart vi genomblöta ^^ När vi tvättar honom tömmer vi bara tanken, hoppar i och gör rent honom på plats. Jag satt framför ett element och roterade under en timme för att torka mina byxor. Som tur är vart vi klara efter Sotoris och kunde bara chilla och värma oss inne i volunteer wagon. Vi hade lite möte å grejor, inomhus, haha. 
Efter det kom vi hem, alla stod på kö till att få ta en varm dusch och sedan chillade vi bara. 
 
Idag vaknade vi och såg på väderappen att det var lika bra att packa ner extra ombyten till den här arbetsdagen också.
Ska tydligen regna hele förmiddagen. Men jag håller tummarna för att det klarnar upp till eftermiddagen så jag kan dra ut och springa! 
En fördel med dessa kalla och regniga dagar är att vi har anledning att dricka ÄNNU mer te. Jag bestämde mig ju för att bli tedrickare för något år sedan och det har jag verkligen blivit. Åh, ÄLSKART! Och så kom jag hit och bor med en hel drös andra tedrickare. Vi dricker te jämt. Alla olika sorter man kan köpa och även hemmagjort ibland med honung, apelsin och citron. YUM. Så 2-4 koppar om dagen ungefär, minst :) 
Såfort någon ska koka upp vatten frågar man runt och om någon frågar säger en junte nej... Likadant när man sitter fast och gör tubefeed i 1-2 timmar kommer alltid tefrågan upp. JATACK ♥
 
Hehe
PussHej ♥
 
 

Grekland 2019 | ARCHELON, Archelon, Te, Volontär | |
#1 - - Frida:

Ja gör det :)

Jag tycker det är ganska mysigt när det kommer oväder. Älskar att sitta ute på mitt sommarställe när det kommer åskoväder :D

Svar: Ja, det tycker jag med! Låter så himla mysigt <3
Maolion

Upp