"Viktig information inför din avresa till Zimbabwe"

I tisdags fick jag ett mejl från min kontaktperson på GoXplore att det snart är dags för min resa till Zimbabwe! Där stod bland annat att de hoppas jag känner mig förberedd för "nu är alla praktiska saker klara!" Förutom allt jag måste köpa + kolla det sista med försäkringar + betala slutfakturan + boka tågbiljetter till Stockholm, Arlanda. Lite panik fick jag eftersom jag den senaste veckan gått runt och det enda jag har fokuserat på är allt som behöver ordnas nu när Emil & jag fått lägenhet. Haha, ett tips från mig är att kanske inte leta lägenhet när man har en så här stor resa framför sig... Det hade varit skönt att kunna ha fokuset på en sak i taget, men nu ser situationen ut såhär och vafan, om möjligheten kommer upp så är det ju självklart att man ska ta den!
        Det viktiga är att det ändå känns som jag har koll på läget och jag har en så himla rolig höst framför mig!
 
"Vi på GoXplore vill förbereda dig så mycket vi kan innan du reser till Afrika." Stod det också i mitt mejl, och det måste jag säga att det tycker jag de är väldigt bra på! Inte bara det med alla praktiska saker, att de hjälper en med sånt. Utan också att en blir förberedd mentalt också, med information om hur det är dit jag ska åka, saker att tänka på; mycket kulturskillnader & "African Time". Jag har en kollega som kommer från Somalia på förskolan där jag jobbar och hon sa det att "Ahne, det finns inga tider i Afrika. Det är ingen stress." Och det blir ju en himla omställning mot det svenska tänket att "man ska få gjort så mycket som möjligt på minsta möjliga tid". Det blir spännande! I vilket fall känner jag att jag har fått många förkunskaper om vad som komma skall, jag vet hur jag blir mottagen, jag vet vart jag vänder mig när något händer, jag har någorlunda koll på regler & uppgifter & vad som förväntas av mig, jag vet hur jag kan ta ut pengar osv osv osv. Och jag känner mig trygg med min kontaktperson genom GoXplore. Varje gång jag mejlat och haft någon fråga har jag fått svar inom bara några minuter! Att hon även varit och besökt detta projekt själv gör att man känner att "Hon haaar nog koll på vad som säger."
 
De senaste bilderna från Antelope Park's facebook
 
PussHej♥
 
 
Zimbabwe 2017 | Afrika, Lejon, Resa, Volontär, Volontärarbete, Zimbabwe | |
Upp