Hemma

Kan ni tänka er att det idag är en månad sedan jag åkte hem från Afrika? Satan vad tiden går fort! Jag tycker det känns som jag åkte bara härrom veckan, men nu har jag till och med kommit hem och liksom kommit tillbaka till mitt vanliga liv. Det är rätt sjukt, vilken omställning. Från att bo i en liten bubbla mitt ute i bushen i Zimbabwe med djur överallt (även inomhus) till lilla Falköping i Sverige med snö, folk & bilar överallt och ständig tillgång till internet. Samtidigt kändes det helt normalt att komma hem för det var som det alltid har varit. Eller ah, förutom att jag fortfarande är lite solbränd mitt i december och varje gång jag ser en person ska vi se på bilder & filmer och prata om min resa. Jag har varit i Afrika :D
 
När jag kom hem fick jag det bästa mottagandet man kan tänka sig. Först blev jag upphämtad av min pappa och min bror på tågstationen 13:10 den 20 november, efter en restid på 30,5h.. Sen åkte vi hem till min lägenhet för Emil hade sagt att jag hade en present att hämta där innan jag skulle åka vidare hem till pappa! Tanken var att jag skulle åka runt till lite folk och säga Hej för Emil skulle ändå åka till jobbet typ samtidigt som jag kom hem och vara borta fram till sent på kvällen. Men när jag kom innanför dörren stod Emil där med blommor & choklad och hade lagat tacos till oss (min favoritmat)! Han hade tagit ledigt från jobbet i några timmar så vi skulle få vara hemma tillsammans! Älskling ♥ Jag började ju storgråta av chock och åh vad glad jag blev! Bästa bästa ♥
Men sen åkte Emil till jobbet vid 4 tiden och då hälsade jag på hemma hos pappa och på kvällen kom mamma & mina bröder hem till mig och käkade pizza :D
På tisdagen var jag ledig och sen började jag jobba igen på onsdagen! När jag kommer till förskolan på morgonen möts jag av bilder från min blogg uppsatta på mig och på djuren. Innan jag åkte iväg drog vi igång ett Afrika-tema och nu när jag varit borta har mina kollegor fortsatt hålla detta igång så de har haft samlingar där de kollat på min blogg på storbild, haft afrikanska djur bland leksakerna och de har målat djur. Helt fantastiskt och supermysigt :D
 
Åh vad glad jag är att jag har gjort detta och satan vad stolt jag är över mig själv, gjort alldeles sjelv :D Från början till slut. Och jag har gjort så många skitcoola grejer som jag aldrig trodde att jag skulle få chansen att göra och ännu mindre trodde jag att jag skulle våga... Typ bungee, gå med enorma elefanter, hålla en pytonorm och både gå och bada på toppen av ett vattenfall! Helt galet. Jag stannar fortfarande upp då och då för jag slås av insikten att jag har varit i Afrika. Jag har ÄNTLIGEN varit i Afrika, jag har gjort något jag drömt om sedan jag var liten och jag har fucking gått med lejon på savannen i mitten av Zimbabwe. LEJON.
 
Bilden här längst ner togs min FÖRSTA dag på AP. Det var en helt okej första dag och en helt okej bild. Troligen den mäktigaste bilden jag äger. Förutom att Ruva där längst till vänster ser lite töntig ut.
 
PussHej♥
 
 
Zimbabwe 2017 | ALERT, Adrenalin, African Impact, Afrika, Bungee Jump, Devil's Pool, Lejon, Lejonungar, Resa, Victoria Falls, Viktoriafallen, Volontär, Volontärarbete, Zambezi, Zambia, Zimbabwe | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Gudars, vilken lång restid!

Svar: Hahah, ja! Åkte 6:30 ena morgonen och var framme strax efter 13 dagen efter 😅 Men det vare värt!
Maolion

Upp