Dag 3! Slut på introduktionen...

Tung dag igår grabbar.. Nej men igår var första dagen när vi fick känna på lite tyngre arbete. Efter morgonens litter cleaning var det dags för vår första encloser cleaning... Vi spenderade tiden före lunch åt att skövla lejonbajs och överblivna inälvor, skallar och hovar från lejonens käk. Det luktade så fruktansvärt illa och det var fullt med likmaskar och flugor i magsäckarna som läckte om man hade otur. Jag trodde aldrig jag skulle säga meningen "Åh, kolla här är bra bajs!" Ifall det var torrt så en fick upp det lätt. Men en vänjer väl sig snart..

Sen var det mer tungt jobb när vi skulle fylla på vatten hos en del lejon. Vi skulle bära fyllda, stora dunkar, men som tur var just dom hägnen vi skulle till så pass långt bort att vi behövde åka bil dit = vi behövde inte bära dunkarna så långt. Det var nog bra för mig för jag mådde inte så bra under the encloser cleaning. Är fortfarande inte van vid värmen och hade nog druckit för lite vatten. Men en tablett med vätskeersättning & så lunch gjorde susen! 

Dagens sista aktivitet var en lion walk, men vi var 7 vols + 4 gäster (de tar in gäster som kan bo här & prova en del aktiviteter för att få in mer pengar till projekten) så det blev typ ingen egentid med lejonen. Men vi fick se Tamuka, en av lejonhonorna, jaga och döda en mungo! Det var coolt! ⭐️ 

Precis innan middagen tog jag, Jonathan & Julia tag i att dra ut på en joggingtur! Det var inte en lång, typ 3-4K men eftersom det var varmt och vi hade jobbat så under dagen kändes det lagom! Direkt efter slängde vi oss i poolen med träningskläderna på, vi åt god middag och idag fanns devatefterrätt eftersom det är onsdag! Chocolate Brownie och vaniljglass! ❤️ Jag trivs 

PussHej! ❤️


 

, Zimbabwe 2017 | Afrika, Hårt Jobb, Lejon, Träning, Volontär, Volontärarbete, Zimbabwe | |
Upp