Uppdatering från Antelope Park

God afton! 
Självklart följer jag flera profiler på olika sociala medier där folk lägger upp bilder från Antelope Park, där jag var för 3 månader sedan (wtf, 3 månader?!). Och en av de sidorna är @lionsmanager och jag antar att det är Karoline som delvis driver det kontot. Hon är nämligen Animal Manager på Antelope Park, ganska tufft att ha ett så viktigt jobb med tanke på att hon bara är ett par år äldre än vad jag är! 
 
I vilket fall har just den profilen postat en hel del inlägg det senaste och skrivit om vad som händer i parken och vilka framsteg lejonen i 4-stegsprogrammet gör! Det är så hiiimla roligt att se dom ungarna jag fick spendera tid med där nere växa, mogna och träna på sina instinkter! När jag var i Zimbabwe fick jag möjligheten att vara med på en grupp med lejonungars ALLRA FÖRSTA CUB SIT, deras första interaktion med människor som inte var de som uppfostrat dom. Det var magiskt. Och nu går de dagligen på lion walks med gäster och volontärer, de får gå i bushen och kommer inom några månader bli sugna på jakt, galet... De var småååå bebisar med bebispäls och bebisläten när jag var där! (Luana, Lupane, Lumba, Lalamika, Pumbaa, Phembela, Penga, Paya & Pax)
 
Lejonen jag gick mina lion walks i hela 6 veckor med (Ruva, Tonga & Tamuka) har nu växt ifrån den delen av deras liv och bor nu i ett mycket större hägn med deras halvsyskon (Lekker, Lila, Lalapanzi & Liuwa). Jag var i Zimbabwe när halvsyskonen kom dit efter att ha varit i en annan park något år och jag var en av de få volontärer som fick vara med i bilen under deras allra första Day Encounter. Det innebär att jag var med första gången de släpptes ut i bushen just där och de fick chansen att jaga där! De var ju små och tyckte det var roligare att leka med varandra och springa efter giraffer än att jaga såå det var inte vad vi hade tänkt + det regnade jävel, men det var fortfarande häfitgt och roligt att få vara en del av det! ♥
 
Det är galet att jag känner så mycket för djur jag träffade för så länge sen och under en sån kort tid, men det räckte för att jag nu ska sitta här stolt som en tupp och känna att de "växer upp för fort". Hahaha..
 
PussHej♥
 
 
Zimbabwe 2017 | ALERT, African Impact, Afrika, Lejon, Lejonungar, Resa, Volontär, Volontärarbete, Zimbabwe | |
Upp