Halloween på Liseberg

Heeeej!
     Hoppas att ni har en bra söndag! Är det fler städer nu är bara Falköping som fått snö tro? Igår morse var det i princip bara här men under dagen snöade det lite här och var. Jag och mina kompisar var i Göteborg hela dagen och där kom det framåt kvällen både hagel och REJÄLT med snö! Det är jättefint och mysigt och allt det där men jag känner verkligen att... inte än? Jag är inte sugen på vinter riktigt ännu..^^
 
     Nej, för först ska det få vara höst och Halloween klart! Anna, Elin, Matilda och jag åkte tåg till Göteborg igår. Först strosade vi lite, shoppade lite lätt, vi käkade på Subway och hoppade vi på en spårvagn mot Liseberg! Den här helgen är den näst sista som de hade öppet och nästan alla karuseller igång och näst sista helgen med Halloweentema! Så ÅK nästa helg! Recommend, recommend. Jättefint hade de gjort det med pumpor och höstfrukter, majsplantor, löv och Halloweenpynt ÖVERALLT! Musik som gjorde en lite illa till mods. Men det var jättekul! Och verkligen en speciell upplevelse att åka alla karuseller när det var kallt och mörkt. Helt annorlunda, kändes nästan lite fel, men riktigt kul! Vi testade deras senaste attraktion Valkyria, som har en backe som går RAKT ner och man hänger där längst upp i 3 sekunder och tittar rätt ner i ett HÅL i marken innan den tillslut släpper ner en, man åker genom hålet och sen direkt upp i en loop. Vi hade ont i magen hele dagen inför den här jävla karusellen men den var SÅ rolig! När vi tillslut hade åkt den och klivit av så vart vi så möra i kroppen när adrenalinet släppte.. BRA karusell!
Ungefär såhär såg den ut..
 Sen lite andra bilder från dageeeen..
     Vi mötte fler rädslor än bara höjdskräck under dagen. Pga temat Halloween var det efter klockan 17 ett par områden i parken som befolkades av utklädda statister.. Precis utanför Balder, som vi så gärna ville åka, haltade massa zombies runt och gjorde folk riktigt obekväma. Otäckt som tusan. Och i ett annat område sprang läskiga clowner och annat runt och var lite mer aktiva i sitt skrämmande. Sprang och skrek och hoppade och skrämdes. Det var riktigt kul! Eller ah.. skräckblandad förtjusning snarare med tanke på att vi var konstant livrädda.. ^^
     Trots att alla vi 4 är riktiga mesar och lättskrämda så tog vi oss in i 2 spökhus: Shocker och Vinden. Den ena, Vinden, REJÄLT mycket otäckare än den andra. Vinden var ett riktigt BRA och läskigt spökhus, vi skrek konstant. Det hände något hela tiden. Efter den var inte riktigt statisterna ute i parken otäcka längre. Jag råkade krocka med en zombie, som fräste/morrade åt mig men innan jag ens reagerade på att det var en zombie så bad jag om ursäkt för jag gått i i honom. Vi vart avtrubbade. Hahaha. 
Bild från Lisebergs hemsida.
PUSSHEJ♥
 
 
 
Livet | Göteborg, Hagel, Halloween, Halloween på Liseberg, Höst, Liseberg, SNÖ, Spökhus, Valkyria | |
#1 - - Marielle:

Härliga bilder och låter som en härlig dag!

Svar: Tack :D
Maolion

#2 - - Louise:

Men gud vad roligt! :D

#3 - - Johanna Utterberg:

Åh vad skoj! :)

#4 - - My Nordqvist:

Åh så himla roligt :D

#5 - - enna:

Det har snöat lite hos mig, men tack och lov inget som har lagt sig på marken...haha

#6 - - ullie:

mysigt där på liseberg

#7 - - Hanna:

Men gud va kul😍

#8 - - Pauline Hurtig:

åh vad kul, så fint de gjort :D

#9 - - Yasmine:

Låter som en kul dag! Jag både vill och inte vill åka Valkyria haha... Den låter häftig men sjukt läskig!

#10 - - MALIN:

Älskar Liseberg! Så himla mysigt! Kram

#11 - - Emma Engström:

Åhh skulle verkligen vilja dit!! <3

#12 - - sarah:

åh fina bilder myssig da

#13 - - Angelica Wåhlin:

Men ååh, vad häftigt & mysigt!

#14 - - Linda:

Ingen snö 9 mil norr om Gbg heller. Ush för Halloween på Liseberg, haha
Svar: Ja, så skönt att bara faktiskt kunna ta det lite lugnt. Välbehövligt emellanåt!

#15 - - Delila:

Gud va kul!

#16 - - Jessica Högberg:

Det är så fint på Liseberg på halloween!

#17 - - Josäfin Andersson :

Åh vad mysigt!! :D

#18 - - Jeanette:

Åh vad roligt med Liseberg :) Jag ville gå på Halloween på Gröna Lund men jag var tvungen att jobba istället, får bli nästa år :)

#19 - - Linda:

Vilka härliga bilder :) har åkt valkyria i sommras :)

Svar: Tack! Åh, den var SÅ kul :D
Maolion

#20 - - Celine:

Hade så gärna velat åka dit under Halloween eller jul! Det ser så stämningsfullt ut!

#21 - - Amanda (Swedish Passport):

Men åh, såg ju verkligen så mysigt ut! :D

Upp