En dag i mitt liv, haha

Om någon undrar hur mina dagar brukar se ut... :
 
     För tillfället sitter jag i soffan och käkar, nyss hemkommen från en fotbollsmatch. Vi mötte serieledarna och yvärr slutade matchen med en 0-4 förlust. Jag tyckte vi ändå gjorde bra ifrån oss och jag är nöjd med min egen insats. Jag har inte spelat så mycket pga att jag vart bortrest, jag har jobbat mycket kvällar osv men idag fick jag spela ca 30 minuter match i division 2 och det är jag glad över. Fotboll är kul. :)
 
     I övrigt har det varit en riktigt hopad dag. Jag vaknade i stugan i Broholm efter att ha sovit där inatt och spenderat lite extra tid med farmor och farfar, alltid välbehövligt att komma bort från alla måsten och från "stan", bara vara om så bara en en dag ♥ Jag fick åka ganska tidigt därifrån efter en snabb frukost för min tandställning strulade, en del hade lossnat igår på kvällen så det behövde fixas till... Åkte hem, men fick på vägen lämna nycklar till min faster som glömt dom i stugan igår... När jag ändå var där så låg återvinningen intill så jag stannade till där för att slänga lite skit. SEN kom jag hem och ringde tandvården som hade stängt. Eller ne, inte stängt men telefontiden var över.... Så jag tog en dusch, satte på en tvätt, bytte om och först då lyckades jag komma iväg till tandläkaren. Där fick jag sitta i 20 minuter i väntan på att de skulle ha en liten lucka då de kunde ta emot mig ^^ Här är klockan liksom... 11:00, på en ledig dag. Jag lyckas alltid få det så jävla hetsigt på dagarna, hahah!
 
     När jag äntligen kommit hem efter att ha blivit av med allt krångel i munnen så hann jag ladda mobilen i ca 4 minuter, sedan var Ida och hennes sambo Alex utanför i bilen. Vi skulle åka och köpa studentpresenter och lite grejs. Vi plockade upp ytterligare en kompis på vägen, åkte till Skövde och shoppade. ETT ärende som skulle tagit en timme eller två blev istället lite spontanshopping, många affärer, fler varuhus än ett, en lunch och helt plötsligt var klockan 16:00 och jag & Ida hade ca en timme på oss innan vi skulle åka hemifrån mot matchen. Haha, herregud. Så vi åkte hem, jag hann ta en tupplur på en halvtimme och klockan 17:00 var Ida hemma hos mig igen för att åka till Vartofta och spela fotboll.  Tanken var inte att jag skulle spelat idag egentligen, men medans vi var i Skövde fick jag meddelande av vår ledare som frågade om jag kunde vara med på grund av återbud. Det tackar man inte nej till! ♥
 
     Åh usch, nu blev det mycket skriv men de e sånt som händer. Jag tänker att jag ska försöka komma igång med bloggen lite för det är faktiskt kul att göra det ibland även när man inte är iväg på livsomvändande resor, haha. För min egen skull är det också kul att ha livet lite dokumenterat också för jag har blivit så dålig på att skriva dagbok på senare dagar. Fun fact: jag har skrivit dagbok sedan jag var 7 år gammal. Har hela livet i en stor låda här hemma. 
 
Hoppas att ni har en bra kväll och så hörs vi snart igen!
PUSSHEJ ♥
 
 
Livet | |
#1 - - Emma Engström:

Åh det kan verkligen vara så skönt att bara få komma bort ibland, det håller jag helt med om! KRAM <3

#2 - - Josephine:

Respekt! från 7 - 21 inte illa. Jag har skrivit i perioder och verkligen inte varje dag, med undantag för mina somrar ute på Storö i skärgarden som jag dokumenterade mycket flitigt. Sedan har det varit lite si och så med mycket som har hamnat i mejl istället. Jag skulle tro det ligger väldigt många intressanta dagar i sentboxen i min Hotmail…… Det bästa med en dagbok är att du kan vara helt ärlig - ingen annan än du själv kommer ju att läsa den medan du lever! eller? ;-) (ps. jag är 46 nu ;-)


Svar: Ja men eller hur! Det står fruktansvärt mycket juicy i dagboken och mycket sånt man inte kan berätta eller skriva på en blogg men som ändå är SKITKUL att komma ihåg! :DJag tror att man kommer vara glad för vad man än har skrivit, även ens barn och barnbarn sedan i framtiden :D ;)
Maolion

Upp